Jak zrobić grzyby w sosie własnym na zimę?

Przetwory
Grzybki przygotowane w ten sposób smakują jak świeże. Idealne do wszelkiego rodzaju sosów, makaronów, zapiekanek oraz farszu, np. do krokietów. Są wyśmienite i z pewnością posmakują niejednej osobie - szczególnie amatorom grzybów leśnych. Ich przygotowanie nie wymaga dużego wysiłku. Wystarczy dosłownie chwila, by cieszyć się słoiczkiem wypełnionym takimi grzybkami. Poniżej znajdziesz sprawdzony sposób na przepyszne grzybki w sosie własnym na zimę.
liście laurowe

12 wspaniałych właściwości liścia laurowego

Przyprawy
Liść laurowy to liść wawrzynu szlachetnego, który ma bardzo mocny aromat. Drzewo rośnie w regionie Morza Śródziemnego. Liście są spiczaste i mają ostry zapach. Ich nazwa naukowa to "Laurus Nobilis". Liście laurowe są wykorzystywane w kuchni indyjskiej i nepalskiej. Mogą być stosowane w całości podczas gotowania, ale również zmielone i używane jako przyprawa. Oprócz korzyści kulinarnych, liście laurowe mają wiele zastosowań terapeutycznych. Korzyści zdrowotne płynące ze stosowania liści laurowych:
kakao

Jak zrobić prawdziwe kakao?

Produkty Mleczne
Dni coraz zimniejsze, na dworze szaro i ponuro... Najlepszym lekarstwem na jesienną chandrę będzie pyszne gorące kakao. Podaje przepis na tradycyjne kakao mojego dziadka. Myślę, że będzie Wam smakować.
Naturalne barwniki spożywcze

Jak zrobić naturalne barwniki spożywcze?

Desery Owocowe
Białe lub czarne jedzenie nie może być apetyczne. Kolor dodaje naszemu pożywieniu atrakcyjności i sprawia, że wygląda smakowicie, nawet jeśli jeszcze go nie spróbowaliśmy. Jednak zanim ugryziesz kawałek tych kolorowych przysmaków, sprawdź, czy barwniki do nich użyte są naturalne. Sztuczne barwniki dodawane do żywności zawierają chemikalia takie jak pochodne smoły, węglowodory i petrochemikalia. Składniki te nie mają żadnych wartości odżywczych i według niektórych badań mogą powodować wiele problemów związanych ze zdrowiem i zachowaniem. Z tego też powodu wielu ludzi woli unikać sztucznych barwników. I ty możesz tak zrobić.
Czego nie trzeba trzymać w lodówce

15 produktów, których nie musisz przechowywać w lodówce

Przechowywanie
Być może zauważyliście, że oferowane w sklepach lodówki z każdym rokiem robią się coraz większe. W pewnym momencie zrobiliśmy nagłe przejście z urządzeń o racjonalnej wielkości do potworów, które potrafią pomieścić w sobie żywność dla połowy armii. Niezależnie od powodów tej zmiany - będącej bez wątpienia mieszanką mody i naszej skłonności do gigantycznych zakupów - aby utrzymać pracę tak wielkich lodówek zużywamy bardzo dużo energii. Szukasz sposobów na "odchudzenie" swojej lodówki lub po prostu zmniejszenie obciążenia na jej półkach? Istnieje wiele produktów, które naprawdę nie muszą stale pozostawać w chłodzie. Chociaż bezpieczeństwo żywności powinno być przedmiotem naszego zainteresowania, to nie wszystkie produkty muszą stale przebywać w lodówce. Dla niektórych jest nawet lepiej, jeżeli pozostawi się je w temperaturze pokojowej. Biorąc to wszystko pod uwagę, przygotowaliśmy dla was krótką listę pokarmów, które często wkładamy do lodówki, chociaż wcale nie musimy.
grzyby

Jak zamrozić grzyby?

Przetwory
W sezonie grzybowym zbierasz wiele grzybów, ale nie jesteś w stanie zjeść wszystkich od razu. Najchętniej zostawiłabyś je sobie na później. Nic prostszego, proponuję je zamrozić. Jak to zrobić? Poniżej znajdziesz instrukcje.
skorupki z jaj

10 przydatnych zastosowań skorupek z jaj

Nabiał
Jajka to cenny element nie tylko na wielkanocnym stole. Zazwyczaj doceniamy tylko ich zawartość, zupełnie zapominając o niepozornej, lądującej w koszu na śmieci skorupce. A szkoda, ponieważ skorupki z jaj mają wiele użytecznych zastosowań. Pomagają zwalczyć szkodniki w ogrodzie, łagodzą ból, przywracają skórze piękny wygląd, przydają się podczas sprzątania. 10 przykładów zastosowań skorupek z jaj znajdziesz poniżej.
kiełki

Jakie kiełki są najzdrowsze?

Warzywa
Kiełki to źródło życia, potężny zastrzyk energii i skarbnica wielu witamin, minerałów, białka i kwasów. Z powodzeniem mogą zastąpić świeże warzywa i owoce, są więc dla organizmu prawdziwym dobrodziejstwem. W kiełkujących nasionach są enzymy, dzięki którym powstają witaminy z grupy B oraz C, D, E, K, PP i beta-karoten. Znajdują się w nich też żelazo, magnez, potas, fosfor, cynk, jod, selen, wapń, miedź, mangan, a także cenny kwas foliowy i hormony roślinne (flawonoidy). Stanowią również źródło łatwo przyswajalnego białka i kwasów tłuszczowych omega-3. Obecne w nich substancje pobudzają w wątrobie wydzielanie żółci, co ułatwia trawienie i wspomaga odchudzanie. Jedzmy kiełki najkorzystniejsze dla naszego zdrowia.
Jak przyspieszyć dojrzewanie awokado

Jak przyspieszyć dojrzewanie awokado?

Owoce
Niezależnie od tego czy przygotowujesz guacamole, czy masz ochotę na surowe awokado, trudno jest znaleźć ten owoc całkowicie dojrzały. Często w sklepach spożywczych musimy decydować między owocami twardymi jak skały lub przejrzałymi. W takiej sytuacji oczywiście lepiej jest kupić niedojrzały owoc i poczekać, aż będzie gotowy do spożycia. Ale co, jeśli będziesz potrzebować ich jak najszybciej? Nie martw się, można przyspieszyć proces ich dojrzewania w zaledwie 10 minut i przy użyciu odrobiny ciepła.
sok pomidorowy

Jakie są korzyści z codziennego picia soku pomidorowego?

Warzywa
Pomidory są uniwersalne i bogate w smaku, a do tego mają cudowne zdrowotne właściwości. Wykorzystujemy ten owoc do wszystkiego od zup, sałatek i sosów do soku. Sok pomidorowy jest najbardziej odżywczą formą tego owocu. Poniżej znajdziesz najpopularniejsze korzyści, jakie on oferuje i dlaczego powinnaś rozważyć jego codzienne spożywanie.