kukurydza

Jakie właściwości ma kukurydza?

Zdrowe Odżywianie
Kukurydza, choć wygląda niepozornie, jest prawdziwą skarbnicą cennych właściwości zdrowotnych i odżywczych. Nie tylko dostarcza istotnych witamin i minerałów, ale również wspomaga walkę z cukrzycą i nadciśnieniem, chroni przed chorobami serca i pomaga zapobiegać wadom rozwojowym układu nerwowego (tzw. wadom cewy nerwowej). Więcej na temat jej dobroczynnych właściwości dowiesz się z dalszej lektury.
Drylowane pomidory

Jak sparzyć i wydrylować pomidory?

Warzywa

Parzenie (blanszowanie) i drylowanie pomidorów może wydawać się zbytecznym zabiegiem, zważając na to, że z łatwością dostaniesz już takie pomidory w puszkach czy kartonikach w pobliskim sklepie spożywczym. Jednak żadne pomidory w puszcze czy pasty pomidorowe nie mogą się równać ze świeżo sparzonymi i wydrylowanymi pomidorami tuż przed gotowaniem. Blanszowane i czasami również drylowane pomidory używane są do gotowania zup i gulaszy jak i do przygotowania soku pomidorowego, pasty pomidorowej oraz do różnych dipów i sosów.

Jak suszyć owoce w piekarniku?

Owoce
Suszenie należy do jednej z najstarszych metod utrwalania żywności. W wyniku parowania wody zawartej w owocach, warzywach czy nawet grzybach następuje koncentracja składników się w nich znajdujących. Dotyczy to przede wszystkim cukrów, dlatego właśnie produkty suszone są zawsze znacznie bardziej słodkie od świeżych. Zagęszczeniu ulegają również składniki mineralne. Warzywa, owoce i grzyby można suszyć w piekarniku na blasze lub specjalnej siatce do suszenia.
śledzie w śmietanie

Jak zrobić śledzie w śmietanie?

Przekąski Zimne
Przepis na pyszne marynowane filety śledziowe w śmietanie. Idealne na Wigilię, Sylwestra i codzienną przekąskę. Są bardzo proste w wykonaniu i nie wymagają dużego wysiłku. Z pewnością posmakują każdemu amatorowi śledzia i nie tylko. Dobrze przyprawione sprawią, że nie będziesz w stanie się im oprzeć. Co więcej śledzie są źródłem wielu składników odżywczych, dlatego nie powinniśmy sobie ich odmawiać. Poniżej znajdziecie doskonały, sprawdzony przepis na wyśmienite śledzie w śmietanie.
fasola

Jak zbierać i przechowywać fasolę?

Warzywa
Fasola jest bogata w białko, błonnik, witaminy i minerały i jest smakowita, a ponadto występuje w różnych kolorach. Nic dziwnego, że możesz ją podać pod różną postacią w restauracjach, wiejskiej kuchni i również w kuchni polowej. Poinstruujemy cię krok po kroku, kiedy najlepiej zbierać fasolę i jak ją przechowywać, aby zachowała wszystkie swoje składniki.
Jaja przepiórcze

Dlaczego warto jeść jaja przepiórcze?

Przepisy niskokaloryczne
Gdy słyszymy jajko, widzimy piękne bielutkie kurze jajo, które jadamy o każdej porze dnia. Doskonałe zarówno na obiad jak i na kolację. Niestety często słyszymy o działaniu cholesterolu, a białko jaja kurzego stanowi dość częsty alergen. Tu z pomocą przychodzą nam małe nakrapiane jajeczka, które przewyższają tradycyjne jajka zarówno pod względem zdrowotnym jak i smakowym.
szczypiorek

Jakie są właściwości lecznicze szczypiorku?

Warzywa
Szczypiorek jest członkiem tej samej rodziny, co czosnek, cebula i por. Od wieków doceniany jest nie tylko ze względu na swoje walory smakowe, ale również właściwości zdrowotne. Zawiera dużo składników odżywczych – witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Jedna łyżka posiekanego szczypiorku zaspokaja 3% dziennego zapotrzebowania na witaminę A i C. Szczypiorek zawiera też witaminę K, kwas foliowy, wapń, magnez, fosfor i potas. Jakie właściwości zdrowotne może mieć dla nas spożywanie szczypiorku? O tym dowiesz się z dalszej lektury.
Przyprawa Cajun

Jak zrobić przyprawę Cajun?

Przyprawy
Przyprawę Cajun możesz używać praktycznie do wszystkiego. Można zmieszać ją z majonezem i dodawać do np. hamburgerów, doprawiać nią krewetki, ziemniaki, popcorn, jajka czy tofu. Przyprawa ta jest również świetna do wszelkich mięs z grilla - do skrzydełek kurczaka, żeberek, karkówki jak również do warzyw np. do brokułów i kalafiora. Można ją dodawać także do mielonego mięsa, zup, gulaszów, sosów do makaronu itd. Poniżej przedstawiam 3 najlepsze przepisy na przyprawę Cajun jakie znalazłam w sieci.
spaghetti cukiniowe

Jak zrobić spaghetti z makaronem z cukinii?

Makarony
Spaghetti inne niż wszystkie bo… bez makaronu! Makaron zastąpią warzywa i to one występują tutaj w roli głównej. Świetnie potrafią zastąpić makaron sprawiając, że danie jest nie tyle lżejsze, co zdrowsze i bogatsze w witaminy, nie tracąc przy tym na smaku. Gorąco polecam.

15 owoców na wzmocnienie odporności

Owoce
Zdrowotne właściwości owoców wzmacniających odporność pochodzą z znajdujących się w ich witamin, minerałów i fitochemikaliów, które pomagają organizmowi w walce i przeciwdziałaniu chorobom. Owoce zawierają także włókna, które są dobre dla układu trawiennego oraz luteinę, która wspomaga wzrok. Jednak mimo tylu dobroczynnych właściwości, spożycie owoców należy ograniczać, ponieważ zawarta w nich fruktoza powoduje wzrost poziomu insuliny, co z kolei powoduje problemy z ilością cukru we krwi, cukrzycę, choroby serca oraz otyłość. Ciesz się więc owocami z umiarem i nie pozwól aby zepchnęły one warzywa z twojego talerza!