Szparagi

Jak przechowywać szparagi?

Sprzątanie kuchni
Szparagi są niezwykle zdrowe i pyszne, zatem warto je często kupować - zwłaszcza w sezonie. Gotowane w wodzie, skropione oliwą i doprawione solą oraz dużą ilością świeżo mielonego pieprzu smakują wyśmienicie. Szparagi jednak szybko się psują, stają się suche i łykowate zatem bardzo ważne jest ich właściwe przechowywanie.

Jak zrobić schab ze śliwką?

Mięsa i Podroby
Soczysty i pachnący schab ze śliwką to wprost idealna wędlina na świąteczny, imieninowy czy pierwszokomunijny stół. Twoi goście będą urzeczeni niepowtarzalnym aromatem i smakiem tego wspaniałego wyrobu. Wbrew pozorom jego przygotowanie nie jest wcale tak pracochłonne, jakby się to mogło wydawać. Zapraszam do zapoznania się z przepisem zamieszczonym poniżej.
marchewka dla dziecka

Jakie warzywa podawać dziecku?

Żywienie Niemowlaka
Warzywa są bogatym źródłem witamin i minerałów, których maluch potrzebuje do prawidłowego rozwoju. Dlatego to właśnie od nich należy rozpocząć rozszerzanie diety dziecka. Na każde warzywo przychodzi odpowiednia pora. Podpowiadamy, jakie warzywa i pod jaką postacią warto podać smykowi w pierwszym roku życia, by przyzwyczaić go do ich różnych smaków i sprawić, by chętnie się nimi zajadał. Kiedy podać malcowi kalafiora albo brukselkę? Co zrobić, by brzdąc polubił szpinak? Są na to sposoby!
zioła

Jak konserwować zioła?

Przyprawy
Nie wyobrażasz sobie przyrządzania posiłków bez doprawiania ich ziołami? To wspaniale! Nie warto poprzestawać jedynie na użyciu soli czy pieprzu. Te czasy minęły bezpowrotnie. Teraz prawie każda kuchnia to prawdziwe królestwo ziół. I choć sklepowe półki wprost uginają się od mieszanek czy też torebek z gotowymi do użycia przyprawami, możemy przygotować je w domu ze świeżych ziół. Jak je zakonserwować, by cieszyć się ich aromatem jak najdłużej? Podpowiadamy!
zdrowe tłuszcze

Które tłuszcze są zdrowe?

Ryby
Przyzwyczailiśmy się do myśli, że tłuszcz nam szkodzi. Jednak nie do końca jest to prawda. Tłuszcz tłuszczowi nierówny. Jest on bowiem nie tylko nośnikiem smaku, ale także istotnym budulcem naszego ciała. Według dietetyków, w menu tłuszcze powinny pokrywać 30 proc. naszego dziennego zapotrzebowania na energię. Trzeba zatem się postarać, by w naszym jadłospisie znalazły się głównie tłuszcze pochodzenia roślinnego oraz te z ryb.
5 nietypowych zastosowań cytryny

5 nietypowych zastosowań cytryny

Owoce
Cytryna jest jedyna w swoim rodzaju: robi się z niej sok, używa się jej również jako ozdoby lub do robienia sosów, dzięki czemu poprawimy smak ciężkich potraw. Żaden inny owoc cytrusowy nie ma tak wszechstronnego zastosowania. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak jeszcze możesz wykorzystać ten owoc.
Zdrowe, ale tuczące produkty

10 zdrowych, ale tuczących produktów

Diety
Wydawać by się mogło, że zrezygnowanie ze śmieciowego jedzenia wystarczy, żeby stracić na wadze. Niestety, istnieją też zdrowe, naturalne, ale wysokokaloryczne produkty, które nie pomogą ci w zgubieniu nadmiaru kilogramów. Zamiast zrzucić parę kilo, możesz przytyć jeszcze bardziej, więc uważaj! Oczywiście bardzo istotne są rozmiary porcji, które sobie serwujesz. Jeżeli planujesz rozpocząć odchudzanie, zwróć uwagę, czy któryś z produktów z naszej listy nie znajduje się w twoich teoretycznie dietetycznych przepisach.
Big mac kalorie

Co dzieje się w organizmie po zjedzeniu Big Maca?

Mięsa i Podroby
Moment, w którym bierzesz pierwszy kęs Big Maca, to prawdziwe niebo. Jak można odmówić sobie dwóch przepysznych kotletów ze specjalnym sosem i serem, podanych na cieplutkiej sezamowej bułeczce. Dorzuć frytki i Colę a znajdziesz się w krainie marzeń. W tym wyjątkowym momencie na pewno nie zastanawiasz się, co dzieje się w twoim organizmie. Czas na chwilę prawdy:
Jak zrobić kefir?

Jak zrobić tradycyjny kefir?

Nabiał
Kefir to sfermentowany napój, który pochodzi z rejonu Kaukazu. Jest podobny do jogurtu, ale zawiera inny rodzaj probiotyków. Tradycyjny kefir przyrządza się poprzez wlewanie ziaren kefirowych do mleka (surowego lub pasteryzowanego, jednak nie UHT). Ziarna kefirowe sprawiają, że mleko fermentuje, a co za tym idzie, gęstnieje i nabiera kwaśnego, podobnego do jogurtu, smaku. Ma jednak rzadszą od niego konsystencję. Kefir można kupić w butelce niemal w każdym sklepie spożywczym, jednak ten rodzaj produkowany jest przy użyciu kefirowych starterów w proszku, nie ziaren kefirowych. Dlatego też nie zawiera on takiej ilości probiotyków, jak tradycyjny kefir. Dobra wiadomość jest taka, że zrobienie kefiru samodzielnie jest niezwykle łatwe! Często robiłam jogurt, co wymagało podgrzewania mleka do odpowiedniej temperatury, następnie schładzania go do 40°C, mieszania startera (jogurtu naturalnego), zawijania słoika w ręczniki i umieszczania go w ciepłym miejscu na 4-6 godzin. O ile cały proces był bardzo łatwy, dużo było przy nim pracy. Kefir jest O WIELE łatwiejszy i jak wcześniej wspomniano, ma o wiele więcej probiotyków niż jogurt.
Jęczmień właściwości

10 fantastycznych właściwości jęczmienia

Produkty Zbożowe
Któż by pomyślał, że tak niepozorne ziarno jak jęczmień, może zawierać tyle wartości odżywczych! Jęczmień wcale nie jest niepozorny, przeciwnie - posiada właściwości, które pomagają osobom chorującym na astmę, artretyzm, nadciśnienie i wiele innych chorób. Zapoznaj się z poniższą listą pożytków dla zdrowia płynących z włączenia jęczmienia do swojej diety.