Sklepowe pułapki: Jak nie dać się oszukać?

Reklamacja
Robienie zakupów, to - przynajmniej na pierwszy rzut oka - bardzo prosta czynność. Jednak, jeśli dłużej się zastanowimy, to okazuje się, że przy okazji ich robienia nieświadomie obciążamy domowy budżet. Najczęściej kupujemy za dużo i równocześnie marnujemy artykuły spożywcze. Wszystkiemu winne są sztuczki marketingowe, które nagminnie stosują sklepy. Jak nie przepłacać za zakupy? Jakie chwyty wykorzystują sprzedawcy? Jak nie dać się oszukać? Podpowiadamy.

Jak napisać reklamację?

Reklamacja
Reklamacja to nic innego jak żądanie klienta skierowane do sprzedawcy lub wykonawcy jakiejś usługi w związku z niezadowalającą jakością towaru lub usługi. Przykładem reklamacji może być wykaz defektów zakupionego towaru np. butów, odzieży czy reklamacja odnośnie wycieczki turystycznej, błędów w rachunku itd. Jak pisać reklamację? Co w niej zawrzeć? Wszystkie potrzebne wskazówki znajdziecie poniżej.
reklamacja

Zwroty i reklamacje - jakie prawa ma konsument?

Reklamacja
Często robimy zakupy pod wpływem chwili, a po zastanowieniu chcemy je zwrócić. Ale nie każdy sklep przyjmuje zwroty. Inaczej jest z reklamacją. Tutaj sprzedawcy często wykorzystują naszą niewiedzę i odmawiają jej przyjęcia. Jednak jakie prawa chronią nas jako konsumentów przed nieuczciwymi praktykami? Kiedy i na jakich zasadach możemy zwrócić towar? Jak wyegzekwować od sprzedawcy uwzględnienie reklamacji? Tego dowiesz się z dalszej części porady.
buty reklamacja, reklamowanie butów, reklamacja obuwia

Jak reklamować buty?

Reklamacja
Każdemu z nas zdarzyło się pewnie kupić produkt, który nie spełnił naszych oczekiwań. Wady ukryte szczególnie często występują w przypadku butów. Okazuje się, że obuwie podczas użytkowania rozkleja się, przemaka lub traci należyty wygląd. Nie należy wówczas rzucać butów w kąt. Jeśli wada ujawniła się przed upływem dwóch lat od daty zakupu, możemy wówczas skorzystać z przysługujących nam praw konsumenckich.
reklamacja

Jak napisać reklamację?

Reklamacja
Często zdarza się, że zakupiony przez nas produkt lub usługa są wadliwe lub nie spełniają naszych oczekiwań. W takich przypadkach jesteśmy chronieni Prawem Konsumenta i możemy daną rzecz zareklamować. Decydując się na reklamację, pamiętaj, że musisz zgłosić ją najpóźniej do dwóch miesięcy od momentu wykrycia wady. Sprzedawca ma wówczas 14 dni na odpowiedź, a jeśli nie wywiąże się z tego terminu, automatycznie oznacza to, że twoją reklamację uznał.
Reklamację najlepiej składać na piśmie i zachować w domu jej kopię wraz z potwierdzeniem daty złożenia. Jak taka reklamacja powinna wyglądać? Przekonaj się czytając poniższy artykuł.
Reklamacja dentystyczna

Jak reklamować usługę dentystyczną?

Procedury Stomatologiczne
Wizyty u dentysty to zwykle mało przyjemne epizody w naszym życiu, które oprócz bólu przynoszą też znaczny ubytek gotówki w naszych portfelach. Co jeżeli zasugerowane leczenie nie tylko nie przynosi efektu, ale generuje dodatkowe koszty z powodu konieczności poprawek? Okazuje się, że w walce o odpowiedni standard usług dentystycznych nie jesteś zupełnie bezbronny.
reklamacja

Kiedy i w jaki sposób reklamować wadliwy towar?

Prawo Cywilne
Warto znać swoje prawa. Nieuczciwi sprzedawcy często wykorzystują niewiedzę klientów, aby tylko uniknąć uznania reklamacji. Ponieważ wczytywanie się w przepisy prawne może być nieco nużące, proponuję krótki poradnik, z którego dowiesz się, jakie masz prawa.
nieudany urlop reklamacja

Wakacyjne reklamacje - co warto wiedzieć?

Prawa Konsumenta
Sądzisz, że letni wyjazd jest jak loteria, a z niedogodnościami trzeba się pogodzić? Błąd. Urlopowicz ma swoje prawa! Twój urlop nie był udany, bo chociaż w umowie, którą podpisywałaś, zagwarantowano ci, że cena wycieczki obejmuje pełne wyżywienie, to napoje do kolacji trzeba było wykupić na miejscu? Masz prawo domagać się odszkodowania. Kiedy za coś płacisz, zawierasz umowę kupna- sprzedaży. Firma, która przyjmuje od ciebie pieniądze, tym samym bierze na siebie prawną odpowiedzialność za to, by dostarczyć ci dokładnie to, za co otrzymała zapłatę.
Jakie prawa ma pasażer samolotu

Jakie prawa ma pasażer linii lotniczych?

Ogólne porady
Wybierasz się w podróż samolotem? Wytnij i weź ze sobą ten artykuł. Wyjaśniamy w nim, jakie masz prawa jako pasażer. Może więc być bardzo pomocny w razie problemów. Gdy linia lotnicza zagubi lub zniszczy twój bagaż, należy ci się za to odszkodowanie – maksymalnie do 1131 SDR (równowartość tej międzynarodowej jednostki walutowej to ok. 5500 zł). W razie utraty lub zniszczenia bagażu udaj się do punktu informacyjnego na lotnisku i wypełnij formularz nieprawidłowości bagażowej tzw. PIR (Property Irregularity Report). Koniecznie zachowaj jego kopię. Potem złóż w linii lotniczej reklamację (dołączając do niej kwit bagażowy, a także kopię dokumentu PIR) w terminie 7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu lub 21 dni od odbioru opóźnionego bagażu. Gotowy formularz reklamacji w polskiej i angielskiej wersji językowej znajdziesz na stronie: konsument.gov.pl. Pamiętaj, że przewoźnicy zastrzegają w regulaminie, że nie biorą odpowiedzialności za cenne rzeczy wkładane do bagażu.
wyprzedaż garażowa

Rzeczy używane - jak je korzystnie kupować i sprzedawać?

Zakupy i Oszczędność
Coraz bardziej popularne są kiermasze rzeczy używanych oraz tzw. sprzedaże garażowe i aukcje internetowe. Tu zyskać może i sprzedający, i kupujący! powszechniejszy trend, W ten sposób nie tylko możesz pozbyć się z domu niepotrzebnych rzeczy, ale przy okazji też coś zarobić. Zanim jednak wystawisz swoje skarby na sprzedaż, powinnaś pamiętać o kilku ważnych wskazówkach naszych specjalistów. Natomiast gdy chcesz coś kupić na takich aukcjach i kiermaszach, to możesz tu trafić na prawdziwe okazje. Pamiętaj jednak, że sprzedający również mogą stosować różne sztuczki.