reklamacja

Zwroty i reklamacje - jakie prawa ma konsument?

Reklamacja
Często robimy zakupy pod wpływem chwili, a po zastanowieniu chcemy je zwrócić. Ale nie każdy sklep przyjmuje zwroty. Inaczej jest z reklamacją. Tutaj sprzedawcy często wykorzystują naszą niewiedzę i odmawiają jej przyjęcia. Jednak jakie prawa chronią nas jako konsumentów przed nieuczciwymi praktykami? Kiedy i na jakich zasadach możemy zwrócić towar? Jak wyegzekwować od sprzedawcy uwzględnienie reklamacji? Tego dowiesz się z dalszej części porady.
wyprzedaż garażowa

Rzeczy używane - jak je korzystnie kupować i sprzedawać?

Zakupy i Oszczędność
Coraz bardziej popularne są kiermasze rzeczy używanych oraz tzw. sprzedaże garażowe i aukcje internetowe. Tu zyskać może i sprzedający, i kupujący! powszechniejszy trend, W ten sposób nie tylko możesz pozbyć się z domu niepotrzebnych rzeczy, ale przy okazji też coś zarobić. Zanim jednak wystawisz swoje skarby na sprzedaż, powinnaś pamiętać o kilku ważnych wskazówkach naszych specjalistów. Natomiast gdy chcesz coś kupić na takich aukcjach i kiermaszach, to możesz tu trafić na prawdziwe okazje. Pamiętaj jednak, że sprzedający również mogą stosować różne sztuczki.
Jak reklamować usługę

Jak reklamować usługę?

Reklamacja
Codziennie korzystamy z usług rożnego rodzaju, nikomu nie przyszłoby go głowy, by zawierać umowę na piśmie z kosmetyczką, czy fryzjerką. Ale warto wiedzieć, ze jeśli usługa nie spełni naszych oczekiwań, możemy złożyć reklamację. Bardzo często zdarza się, ze w takich sytuacjach brakuje nam argumentów, które potwierdzałyby wykonanie usługi niezgodnie z postanowieniami. Reklamacja stanowi prawną formę wystąpienia o uzupełnienie usługi lub naprawę szkody. Poniżej dowiecie się czego macie prawo żądać po nieudanej wizycie w zakładzie usługowym.
reklamacja

Jak napisać reklamację?

Reklamacja
Często zdarza się, że zakupiony przez nas produkt lub usługa są wadliwe lub nie spełniają naszych oczekiwań. W takich przypadkach jesteśmy chronieni Prawem Konsumenta i możemy daną rzecz zareklamować. Decydując się na reklamację, pamiętaj, że musisz zgłosić ją najpóźniej do dwóch miesięcy od momentu wykrycia wady. Sprzedawca ma wówczas 14 dni na odpowiedź, a jeśli nie wywiąże się z tego terminu, automatycznie oznacza to, że twoją reklamację uznał.
Reklamację najlepiej składać na piśmie i zachować w domu jej kopię wraz z potwierdzeniem daty złożenia. Jak taka reklamacja powinna wyglądać? Przekonaj się czytając poniższy artykuł.
buty reklamacja, reklamowanie butów, reklamacja obuwia

Jak reklamować buty?

Reklamacja
Każdemu z nas zdarzyło się pewnie kupić produkt, który nie spełnił naszych oczekiwań. Wady ukryte szczególnie często występują w przypadku butów. Okazuje się, że obuwie podczas użytkowania rozkleja się, przemaka lub traci należyty wygląd. Nie należy wówczas rzucać butów w kąt. Jeśli wada ujawniła się przed upływem dwóch lat od daty zakupu, możemy wówczas skorzystać z przysługujących nam praw konsumenckich.
Honda

Jak reklamować samochód kupiony w komisie?

Zakup Samochodu Używanego
Komis samochodowy to jedno z miejsc, w którym być może czeka twoje wymarzone auto. O czym warto wiedzieć, jeżeli po zakupie okaże się, że nasze nowe cztery kółka mają dużo więcej wad niż przewidywaliśmy?
Jak reklamować rachunki za prąd

Jak reklamować rachunki za prąd?

Reklamacja
Odłączenie energii czy wysoka faktura to same kłopoty. Ale teraz mamy więcej praw podczas reklamacji! To trzeba wykorzystać! Nowe zasady dotyczące reklamowania rachunków za energię elektryczną są korzystniejsze dla konsumentów niż poprzednie! Zmiany na lepsze wynikają z niedawnej nowelizacji prawa energetycznego. Poza tym nasze przepisy konsumenckie są dostosowywane do unijnych. W krajach zachodnich Unii Europejskiej zaś konsument ma dużo więcej uprawnień! Uważasz, że zakład energetyczny zawyżył rachunki i prognozowane zużycie prądu w twoim mieszkaniu? Reklamuj faktury i domagaj się wyjaśnień!
Reklamacja dentystyczna

Jak reklamować usługę dentystyczną?

Procedury Stomatologiczne
Wizyty u dentysty to zwykle mało przyjemne epizody w naszym życiu, które oprócz bólu przynoszą też znaczny ubytek gotówki w naszych portfelach. Co jeżeli zasugerowane leczenie nie tylko nie przynosi efektu, ale generuje dodatkowe koszty z powodu konieczności poprawek? Okazuje się, że w walce o odpowiedni standard usług dentystycznych nie jesteś zupełnie bezbronny.
reklamacja

Kiedy i w jaki sposób reklamować wadliwy towar?

Prawo Cywilne
Warto znać swoje prawa. Nieuczciwi sprzedawcy często wykorzystują niewiedzę klientów, aby tylko uniknąć uznania reklamacji. Ponieważ wczytywanie się w przepisy prawne może być nieco nużące, proponuję krótki poradnik, z którego dowiesz się, jakie masz prawa.
Jakie prawa ma pasażer samolotu

Jakie prawa ma pasażer linii lotniczych?

Ogólne porady
Wybierasz się w podróż samolotem? Wytnij i weź ze sobą ten artykuł. Wyjaśniamy w nim, jakie masz prawa jako pasażer. Może więc być bardzo pomocny w razie problemów. Gdy linia lotnicza zagubi lub zniszczy twój bagaż, należy ci się za to odszkodowanie – maksymalnie do 1131 SDR (równowartość tej międzynarodowej jednostki walutowej to ok. 5500 zł). W razie utraty lub zniszczenia bagażu udaj się do punktu informacyjnego na lotnisku i wypełnij formularz nieprawidłowości bagażowej tzw. PIR (Property Irregularity Report). Koniecznie zachowaj jego kopię. Potem złóż w linii lotniczej reklamację (dołączając do niej kwit bagażowy, a także kopię dokumentu PIR) w terminie 7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu lub 21 dni od odbioru opóźnionego bagażu. Gotowy formularz reklamacji w polskiej i angielskiej wersji językowej znajdziesz na stronie: konsument.gov.pl. Pamiętaj, że przewoźnicy zastrzegają w regulaminie, że nie biorą odpowiedzialności za cenne rzeczy wkładane do bagażu.