Jak zrobić panierowane tofu?

Dania wegetariańskie
Chrupiące, smażone tofu pięciu smaków podawane z sojowym dipem będzie wspaniałą przekąską nie tylko dla wegetarian. Ich przygotowanie nie należy do pracochłonnych i skomplikowanych. Bez wątpienia będą miłym zaskoczeniem również dla zadeklarowanych mięsożerców. Raz spróbowane na stałe trafią do waszych książek kucharskich. Niesamowity smak i aromat sprawia, że wręcz trudno im się oprzeć. Poniżej znajdziecie przepis na wyśmienite tofu w panierce.
frytki z cukinii

Jak zrobić frytki z cukinii?

Przekąski Ciepłe
Zdrowe frytki? Brzmi dość abstrakcyjnie, ale to możliwe. Musisz tylko zastąpić ziemniaki innym warzywem, a olej do smażenia piekarnikiem. Świetnie do zrobienia takich zdrowych frytek nadaje się cukinia. Dzięki odpowiedniemu jej pocięciu i przyprawieniu możesz zrobić sobie naprawdę pyszną i zdrową przekąskę. Koniec z niezdrowym odżywianiem!

Jak zrobić zapiekankę na bagietce z warzywami?

Ciepłe śniadania
Tą zapiekankę można porównać do pizzy wegetariańskiej, do której użyto zamiast ciasta francuskiej bagietki. Robi się ją znacznie szybciej niż pizzę a jej smak jest bardzo podobny. Zapiekanki można robić niemal ze wszystkim, jednak ta mieszanka składników z pewnością każdemu przypadnie do gustu. Poniższy przepis jest na 4 porcje.
chipsy z cukinii

Jak zrobić chipsy z cukinii?

Przekąski Zimne
Chcesz odżywiać się zdrowo? Zrób sobie chipsy z cukinii. Cukinia to bardzo wdzięczne warzywo. Świetnie komponuje się z różnymi składnikami, ale dobrze też smakuje samodzielnie. Zamiast kupowanych chipsów ziemniaczanych, wokół których krążą legendy związane z ich szkodliwością dla naszego zdrowia sięgnij po zdrowe chipsy z cukinii. Jest to świetna alternatywa dla niezdrowych przekąsek. Najfajniejsze jest to, że dzięki odpowiedniemu doprawieniu cukinii możesz bawić się smakami swoich chipsów. Zobacz, jakie proste jest ich zrobienie.
Półmisek z wędlinami

Jak ozdobić półmisek?

Przekąski Zimne
Gdy podajesz mięso lub wędlinę na półmisku często wydaje się on jakiś pusty i mało wytworny. Możesz oczywiście ozdobić go zieloną sałatą lub innymi warzywami, ale możesz też szybko i bardzo łatwo zrobić nieco bardziej wyszukane ozdoby. Poniżej znajdziesz instrukcję jak wykonać kilka ozdób, które świetnie będą się prezentowały na półmisku i zachwycą twoich gości.
Smażony ryż z czosnkiem

Jak zrobić smażony ryż z czosnkiem?

Dania wegetariańskie
Smażony ryż z czosnkiem jest pyszny i możesz go podawać jako dodatek do wszystkich dań mięsnych oraz wegetariańskich. Taki ryż jest specjalnością krajów Ameryki Południowej w tym Peru, Boliwii i Brazylii.
Szparagi z czosnkiem

Jak zrobić szparagi pieczone z czosnkiem?

Dania wegetariańskie
Szparagi można upiec w piekarniku lub na grillu. Są bardzo zdrowe a na dodatek świetnie smakują. Osobiście polecam zielone szparagi, gdyż białe są bardziej włókniste ale najlepiej jest spróbować i takich i takich.
parówki ośmiorniczki

Jak zrobić parówki ośmiorniczki?

Ciepłe śniadania
Znudziły ci się parówki podawane w zwykły sposób? Przy następnej okazji zamień je w zabawne ośmiorniczki! To danie na pewno spodoba się twoim dzieciom (pamiętaj tylko, by wybierając parówki, zwracać uwagę na ich skład). Parówki w kształcie ośmiornic staną się też prawdziwym hitem dziecięcych urodzin. Wykonanie parówek ośmiorniczek nie powinno przysporzyć nikomu kłopotu. Szczegółowa instrukcja poniżej.
sałatka ze szpinakiem i granatem

Jak zrobić sałatkę ze szpinakiem i granatem?

Sałatki
Jeśli jesteś fanem szpinaku, a do tego lubisz eksperymentować z ciekawymi owocami? Wypróbuj połączenie szpinaku z owocem granatu. Aby przygotować sałatkę tak jak należy, przeczytaj poniższe wskazówki.

Jak zrobić sałatkę z kurczakiem, pomidorem i ogórkiem?

Sałatki
Zielony ogórek z pomidorem smakuje wyśmienicie, jednak należy pamiętać, że enzym askorbinowy zawarty w ogórkach utlenia znajdującą się w pomidorach witaminę C. Jeśli zależy ci bardzo na tej witaminie (z pewnością dostarczysz jej odpowiednią ilość organizmowi w innych daniach) to zastąp świeżego ogórka ogórkiem kiszonym. Możesz również zneutralizować askorbinazę poprzez zakwaszenie ogórka np. cytryną lub octem wymieszanym z olejem (tak jak zostało to zrobione w sałatce poniżej).