Ziemniaki do obiadu na siedem sposobów

Warzywa
Ziemniaki to wciąż jeden z najpopularniejszych elementów polskiego obiadu. I chociaż narosło wokół nich sporo niepochlebnych mitów, to warto jeść je regularnie. Wbrew pozorom wcale nie są tuczące ani tak kaloryczne, jak mogłoby się wydawać (100 g gotowanych ziemniaków to zaledwie 85 kalorii). Dostarczają za to mnóstwo cennych składników odżywczych i na długo zostawiają uczucie sytości po posiłku. Składają się ze skrobi, czyli węglowodanów złożonych, nie wywołują więc gwałtownych skoków glukozy we krwi i mogą je jadać nawet diabetycy. W ziemniakach znajdziemy też sporo potasu, wapnia i witamin z grupy B, a także substancje obniżające ciśnienie krwi. Jeśli odpowiednio je przyrządzimy, będą idealnym posiłkiem nawet dla osób z cukrzycą, nadciśnieniem czy nadwagą. Sprawdź, jak można przygotować ziemniaki do obiadu na siedem sposobów i które z nich są najzdrowsze.

Gęsina: Co zawiera? Dlaczego warto ją jeść?

Mięsa i Podroby
Gęsina to bardzo zdrowe mięso, które niestety rzadko trafia na polskie stoły. Tradycyjnie podaje się ją 11 listopada – na wspomnienie św. Marcina, jednak warto sięgać po nią o wiele częściej. Gęś nie cieszy się popularnością w Polsce ze względu na to, że jej mięso jest tłuste. Jednak warto wiedzieć, że ma ono o wiele korzystniejszy skład tłuszczu od tego, który znajduje się w kurczaku czy indyku. Większość stanowią nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, które pozytywnie wpływają na cały organizm. Wspomagają pracę mózgu, a do tego obniżają poziom „złego” cholesterolu, dzięki czemu zapobiegają miażdżycy i innym chorobom serca. Gęsina polecana jest także anemikom z powodu wysokiej zawartości żelaza. W dodatku hodowle gęsi są ekologiczne, a mięso z nich wolne od antybiotyków i sztucznych środków chemicznych. Co jeszcze warto wiedzieć o gęsinie? Jakie ma właściwości i jak najlepiej ją przyrządzać? Podpowiadamy.

Najzdrowsze makarony świata

Makarony
Coraz chętniej przygotowujemy obiady i inne posiłki na bazie makaronów. Ich szeroki wybór zachęca do kulinarnych eksperymentów. Niestety, makarony na bazie mąki pszennej zawierają głównie węglowodany proste, które szybko uwalniają się do organizmu i podnoszą poziom glukozy we krwi. Dietetycy i lekarze alarmują, że sprzyjają tyciu i zwiększają ryzyko cukrzycy typu 2. Na szczęście w sklepach dostępnych jest wiele rodzajów zdrowszych makaronów, które nie obciążają trzustki i na dłużej dają uczucie sytości po posiłku. Jeden z nich nie zawiera prawie żadnych kalorii!
Sos do pizzy z koncentratu

Jak zrobić sos do pizzy z koncentratu?

Pizza

Kiedy czasem mamy ochotę na domową pizzę to problemem może stać się sos, który jest podstawą tej potrawy. Poniżej przedstawiam sprawdzony i dobry sos, który zawsze wychodzi. Jest on również bardzo prosty i szybki w przygotowaniu - wystarczy koncentrat pomidorowy, trochę ziół i kilka minut czasu.

fast food

9 powodów, dla których nie warto jeść fast foodów

Medyczne Badania Naukowe
Bary typu fast food na stałe wpisały się już w kulinarny obraz polskich miast. Prawie każdy z nas raz na jakiś czas wpada do takiego przybytku po to, by jak najszybciej zaspokoić swój głód. I jeśli rzeczywiście dzieje się tak sporadycznie, nie ma co od razu podnosić larum. Co innego, gdy spożywanie posiłków typu fast food wejdzie nam w nawyk. A jako że jedzenie takie jest nie tylko łatwo dostępne, ale też i tanie, może się tak stać bardzo szybko. O szkodliwości takiej diety mówi się sporo już od wielu lat. Pomimo to fast foody nadal mają swoich miłośników, którzy zamiast zdrowego posiłku wolą zjeść na lunch ogromnego hamburgera lub frytki z nuggetsami. Dlaczego nie warto jeść fast foodów? Oto dziewięć argumentów z różnych dziedzin. Celowo nie skupiam się jedynie na skutkach jedzenia fast foodów dla naszego zdrowia.
pieczone połówki z kurczaka

Jak zrobić pieczone połówki z kurczaka?

Dania z drobiu
Efektowny obiad za nieduże pieniądze. Pieczone połówki z kurczaka usatysfakcjonują każdego, kto lubi zjeść coś konkretnego. Jeśli wcześniej ich nie robiłaś, pewnie nie wiesz od czego zacząć. Nie martw się, to nic trudnego. Poniżej pokażę ci krok po kroku jak się za to zabrać. Już za godzinę będziesz mogła zaserwować swoim gościom to pyszne danie.
frytki z piekarnika

Jak zrobić chrupiące frytki z piekarnika?

Szybkie i proste dania

Nie potrzeba pół garnka oleju, żeby zrobić smaczne i chrupiące frytki. Te przygotowane w piekarniku nie tylko są zdrowsze od ich smażonych odpowiedników. Mają też idealną konsystencję – kruche na zewnątrz i miękkie, kremowe w środku. Przygotuj porcję pieczonych frytek według zamieszczonego tutaj przepisu, a gwarantuję, że gdy skosztujesz choć jedną, nie będziesz mogła się oprzeć pozostałym.

 

frytki odgrzewanie

Jak odgrzać frytki z poprzedniego dnia?

Szybkie i proste dania
Czy zdarzyło ci się odgrzewać frytki z poprzedniego dnia? Może robisz to w kuchence mikrofalowej? Kuchenka mikrofalowa z powodzeniem podgrzeje frytki, niestety są one papkowate i bez smaku. Na szczęście w ten prosty sposób, odgrzejesz frytki, nadając im odpowiednia kruchość i świeżość. Oto on:
ziemniaki do obiadu

Jak wykorzystać ziemniaki z obiadu?

Proste przepisy
Choć starasz się nie gotować ich za dużo, najczęściej... i tak zostają. Zamiast się ich pozbywać, przygotuj z nich pyszne danie na następny dzień! Wystarczy dodać kilka niedrogich składników, by wyczarować coś wyjątkowego! Oto cztery propozycje na apetyczne potrawy z ziemniaków, które nie zostały zjedzone na obiad.
Tortellini

Jak zrobić tortellini?

Dania z wołowiny i cielęciny
Tortellini to pierożki pochodzące z Włoch a dokładniej z Bolonii. Każdy Bolończyk mówi, że przypominają one “ombelico” - pępek Wenus. Istnieje wiele legend na temat powstania Torellini o których można poczytać w Internecie. Tradycyjnie pierożki te podawane są razem z domowym bulionem. Bulion czy nawet rosół świetnie smakuje z tortellini sprawiając, że jest to jedno z najlepszych połączeń smakowych. Z poniższego przepisu otrzymasz około 300 pierożków tortellini.