Siedem najbardziej kalorycznych owoców. Mogą pogrążyć dietę odchudzającą

Owoce
Wszyscy doskonale wiedzą, że podstawą zrównoważonej diety powinny być warzywa i owoce. Dietetycy zalecają, by jeść minimum pięć porcji dziennie tych naturalnych, nieprzetworzonych produktów. W przypadku warzyw nie musimy się martwić o to, że zaszkodzą naszej sylwetce. Nieco bardziej należy uważać w przypadku owoców. Choć są zdrowe oraz pełne witamin i antyoksydantów, to zawierają cukry proste, przez co mogą sprzyjać przybieraniu na wadze. Niektóre z nich mają o wiele więcej kalorii, więc spożywane w nadmiarze mogą pogrążyć dietę odchudzającą. Które owoce są najbardziej kaloryczne i dlaczego lepiej z nimi nie przesadzać? Podpowiadamy.

Dieta wegańska: Wady i zalety

Inne Diety
Dieta wegańska to jedna z najbardziej restrykcyjnych diet eliminacyjnych. Polega na wykluczeniu wszelkich produktów pochodzenia zwierzęcego i związanych z eksploatacją zwierząt. Jest to więc rezygnacja nie tylko z mięsa, ale też z ryb, nabiału, jajek, a nawet miodu. Przeciwnicy diety wegańskiej twierdzą, że prowadzi ona do poważnych niedoborów, a w konsekwencji do groźnych chorób, takich jak anemia czy osteoporoza. Jednak zwolennicy przekonują, że odpowiednio zbilansowana dieta wegańska nie tylko nie zaszkodzi, a przyniesie wiele korzyści dla zdrowia. Jak jest naprawdę? Czy dieta wegańska jest bezpieczna? Jakie ma wady i zalety?

Najgorsze i najlepsze połączenia żywieniowe

Zdrowe Odżywianie
Podczas przygotowywania posiłków należy mieć na uwadze to, że dieta powinna być różnorodna, by dostarczała nam wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Łączymy więc ze sobą różne produkty, żeby jeść i smacznie, i zdrowo. To, co kładziemy na talerz, zależy od naszych upodobań, tradycji i przekonań, jednak okazuje się, że nie zawsze znane od lat połączenia żywieniowe są zdrowe. Niektóre z nich utrudniają wchłanianie substancji pokarmowych, a inne wręcz szkodzą zdrowiu. Istnieją również pary produktów, które wzajemnie wzmacniają swoje korzystne działanie na organizm. Przedstawiamy najgorsze i najlepsze połączenia żywieniowe.
Skutki oczyszczania organizmu

8 skutków ubocznych oczyszczania organizmu

Diety

Podczas początkowego okresu oczyszczania organizmu z toksyn, możesz odczuwać pewne skutki uboczne. Na szczęście nie trwają one długo i oznaczają, że proces detoksykacji przebiega prawidłowo. Skutki uboczne zależą także od rodzaju diety oczyszczającej, którą stosujesz. Na przykład w przypadku diety polegającej na spożywaniu tylko organicznych produktów, objawy spowodowane są usuwaniem toksyn pozostałych po przetworzonym jedzeniu. Istnieje również dieta, podczas której żywimy się tylko wodą i wyciskanymi sokami. W tym przypadku skutki uboczne będą bardziej odczuwalne, ponieważ nasz organizm przyzwyczajony jest do stałych pokarmów. Oto 8 skutków ubocznych detoksykacji.

Owsianka

5 korzyści regularnego jedzenia owsianki

Diety
W owsiance można zakochać się od pierwszego posiłku. Jest to ciepła, wypełniona pożywnym ziarnem potrawa, którą w dodatku bardzo łatwo przygotować. Być może zastanawialiście się kiedyś, jaka jest różnica między płatkami owsianymi a owsem ciętym? Płatki przed zapakowaniem są gotowane na parze i odpowiednio spłaszczane. Natomiast owies cięty to po prostu zwykły owiec, pocięty na drobne kawałki za pomocą ostrego noża. Otrzymany produkt, niezależnie od sposobu przygotowania, pozostaje pełnoziarnisty. Dzięki temu możesz spokojnie wybrać wersję, którą najbardziej ci smakuje - obie są równie zdrowe. Codzienne jedzenie owsianki pociąga za sobą pewne konsekwencje dla twojego życia. Poznaj najważniejsze z nich:
smazone tofu

Jak przyrządzić smażone tofu?

Przepisy wegetariańskie
Tofu jest substytutem białka dla wegetarian, który może mieć zarówno gęstą, jak i kremową konsystencję. Wykazuje dużo właściwości zdrowotnych i istnieje niezliczona ilość sposobów jego przyrządzania.
kurkuma unikanie

Kto powinien unikać kurkumy?

Przyprawy
Kurkuma, popularna przyprawa wykorzystywana głównie do przygotowywania dań kuchni indyjskiej, ma wiele właściwości leczniczych. Działa przeciwzapalnie i przeciwwirusowo, pomaga w zaburzeniach trawienia i wspomaga pracę wątroby. Najcenniejszym składnikiem kurkumy jest kurkumina - silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed wpływem wolnych rodników, działa też jak naturalny antybiotyk. Pomimo tak wielu pozytywnych dla zdrowia właściwości, kurkuma nie może być stosowana przez wszystkich. U niektórych osób może powodować nudności, niestrawność, biegunkę, zawroty głowy. Przeciwwskazania do stosowania kurkumy:
arbuz

Jakie właściwości ma arbuz?

Dla diabetyków
Arbuz pochodzi z Południowej Afryki, ale znany i dostępny jest dziś na całym świecie. Na szczęście. Dzięki niemu nasze organizmy funkcjonują lepiej, a my jesteśmy zdrowsi. Arbuzy są świetne na upalne dni jak i jako zdrowa przekąska zamiast czekolady czy chipsów. Dzięki niskiej zawartości kalorii możemy sięgać po nie będąc na diecie. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, w czym pomoże Ci jedzenie arbuza. Bo oprócz walorów smakowych, ma też świetne właściwości zdrowotne.
Jak zrobić alternatywę dla sosu sojowego

Jak zrobić alternatywę dla sosu sojowego

Kuchnia azjatycka
Sos sojowy coraz częściej gości w naszej kuchni. Idealnie nadaje się do sałatek, marynat i sosów. Niestety sos sojowy jest również źródłem glutenu, co dla osób z nietolerancją glutenu oznacza, że muszą z niego zrezygnować. Drugim składnikiem, który nie wszyscy chcą oglądać w swojej diecie jest soja, która w większości jest modyfikowana genetycznie, dlatego wielu ludzi wypiera ją z jadłospisu. Jeżeli cierpisz na nietolerancję glutenu lub nie chcesz aby kontrowersyjna soja znalazła się w twoim posiłku, to mamy dla ciebie alternatywę sosu sojowego, która smakuje niemal identycznie jak oryginalny sos sojowy.
mięśnie

Co jeść na przyrost masy mięśniowej?

Diety
Twoja zdolność do przyrostu mięśni ma tak samo dużo wspólnego z tym co jesz, jak z tym, ile i jak ćwiczysz. W czasie diety i podczas ćwiczeń należy zwracać uwagę na wszystko, aby osiągnąć dany cel. Obok odpowiednich ćwiczeń, bardzo ważna jest dieta. Spożywanie odpowiednich produktów pomoże tkance mięśniowej w prawidłowej rozbudowie. Co zatem jeść, aby nasz trud na siłowni szedł w mięśnie, a nie tylko w pot?