Olej z czarnuszki, czyli złoto faraonów: Eliminuje wrzody, cellulit i zmarszczki

Diety
Choć o nazywanym "złotem faraonów" oleju z czarnuszki (Oleum Nigellae Sativae ) mówi się zdecydowanie mniej niż o sławnej oliwie z oliwek, to może z nią śmiało konkurować. Przynajmniej pod względem właściwości leczniczych i kosmetycznych oraz zastosowań kulinarnych. Największą popularnością cieszy się, rzecz jasna, wśród wrzodowców, gdyż doskonale sprawdza się w walce z bakterią Helicobacter pylori - głównym winowajcą schorzenia. Pomaga też przy innych dolegliwościach trawiennych, zwłaszcza grypie żołądkowej, a ponadto stymuluje produkcję żółci, reguluje cykl menstruacyjny i działa rozkurczowo. Zdolności czarnuszki docenili również przedstawiciele branży kosmetycznej oraz kucharze, gdyż w znaczącym stopniu opóźnia procesy starzenia, eliminuje cellulit i zmarszczki oraz doskonale wzbogaca smak potraw.

Kolendra: Dokonały zamiennik pietruszki, skuteczny lek i stymulator jelit

Przyprawy
Kolendra to przyprawa ceniona i wykorzystywana w kuchni często i chętnie. Zresztą trudno się tej słabości dziwić. Doskonale wzbogaca smak rozmaitych potraw, sosów czy dipów. I w tej kwestii powiedziane już zostało bardzo dużo. Niewiele osób jednak wie, że znajduje też szerokie zastosowanie w medycynie naturalnej. Jakie konkretnie? Dobroczynnie wpływa na nasz układ pokarmowy, eliminując skutki zatruć, łagodząc stany zapalne żołądka oraz perfekcyjnie oczyszczając organizm z zalęgających w nim toksyn. Dodać też warto, że potrafi obniżyć poziom złego cholesterolu "LDL" i ukoić skołatane nerwy. Przyjrzyjmy się kolendrze siewnej nieco bliżej, a z pewnością nie pożałujemy.

Dziki ryż, czyli prawdziwa bomba odżywcza

Diety
Nazwany przez Indian "świętym zbożem" i wyróżniający się specyficznym, orzechowym aromatem dziki ryż to roślina pod wieloma względami nietuzinkowa. Choć klasyfikuje się go jako ryż, tak naprawdę - a konkretnie z punktu widzenia gatunku - nim nie jest. To także prawdziwa bomba odżywcza. Pod względem zawartości składników mineralnych i witamin bije na głowę inne znane rodzaje ryżu. Ma trzydzieści razy więcej antyoksydantów niż ryż biały i dwa razy więcej białka niż ryż brązowy. Poza tym znajdziemy w nim solidne pokłady wzmacniającej odporność witaminy C oraz potasu, manganu, żelaza czy kwasu foliowego. Niebanalna kompozycja smakowa sprawia, że potrawy z dodatkiem dzikiego ryżu zadowolą nawet najbardziej wyrafinowane podniebienia, a fakt, że może doskonale zastąpić makaron, z pewnością ucieszy osoby będące na diecie. Nie można pominąć też tego, że nie zawiera ani grama sodu czy glutenu.
Skutki oczyszczania organizmu

8 skutków ubocznych oczyszczania organizmu

Diety

Podczas początkowego okresu oczyszczania organizmu z toksyn, możesz odczuwać pewne skutki uboczne. Na szczęście nie trwają one długo i oznaczają, że proces detoksykacji przebiega prawidłowo. Skutki uboczne zależą także od rodzaju diety oczyszczającej, którą stosujesz. Na przykład w przypadku diety polegającej na spożywaniu tylko organicznych produktów, objawy spowodowane są usuwaniem toksyn pozostałych po przetworzonym jedzeniu. Istnieje również dieta, podczas której żywimy się tylko wodą i wyciskanymi sokami. W tym przypadku skutki uboczne będą bardziej odczuwalne, ponieważ nasz organizm przyzwyczajony jest do stałych pokarmów. Oto 8 skutków ubocznych detoksykacji.

<iframe width="100%" height="439" src="https://interia.tv/embed-video?id=2324159&cid=INTERIA/portal/tipy&play=1&volumeOff=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

kurkuma unikanie

Kto powinien unikać kurkumy?

Przyprawy
Kurkuma, popularna przyprawa wykorzystywana głównie do przygotowywania dań kuchni indyjskiej, ma wiele właściwości leczniczych. Działa przeciwzapalnie i przeciwwirusowo, pomaga w zaburzeniach trawienia i wspomaga pracę wątroby. Najcenniejszym składnikiem kurkumy jest kurkumina - silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed wpływem wolnych rodników, działa też jak naturalny antybiotyk. Pomimo tak wielu pozytywnych dla zdrowia właściwości, kurkuma nie może być stosowana przez wszystkich. U niektórych osób może powodować nudności, niestrawność, biegunkę, zawroty głowy. Przeciwwskazania do stosowania kurkumy:
mięśnie

Co jeść na przyrost masy mięśniowej?

Diety
Twoja zdolność do przyrostu mięśni ma tak samo dużo wspólnego z tym co jesz, jak z tym, ile i jak ćwiczysz. W czasie diety i podczas ćwiczeń należy zwracać uwagę na wszystko, aby osiągnąć dany cel. Obok odpowiednich ćwiczeń, bardzo ważna jest dieta. Spożywanie odpowiednich produktów pomoże tkance mięśniowej w prawidłowej rozbudowie. Co zatem jeść, aby nasz trud na siłowni szedł w mięśnie, a nie tylko w pot?
Siemię lniane z kefirem na oczyszczanie jelit

Prosty sposób na oczyszczenie jelit - siemię lniane i kefir

Inne zdrowe przepisy
Prawidłowe oczyszczanie jelit jest niezwykle ważne dla naszego zdrowia. Kiedy proces ten jest zakłócony i jelita nie pracują prawidłowo, zaczynają zalegać w nich resztki pokarmowe. Mogą one doprowadzić do uszkodzenia błony śluzowej jelit, narażają organizm na kontakt z toksycznymi substancjami znajdującymi się w żywności, przyczyniają się do powstawania kamieni kałowych. Objawem nieprawidłowego funkcjonowania jelit mogą być pojawiające się wypryski na twarzy, opryszczka, zaparcia, częste przeziębienia, bóle głowy. Jeśli od razu po rozpoznaniu pierwszych symptomów nie zostaną podjęte odpowiednie działania, zanieczyszczone jelita mogą być przyczyną powstania dużo poważniejszych problemów zdrowotnych, takich jak wrzody żołądka i dwunastnicy, zapalenie błony śluzowej żołądka, zapalenie pęcherza, zapalenie nerek, nadwaga.
smazone tofu

Jak przyrządzić smażone tofu?

Przepisy wegetariańskie
Tofu jest substytutem białka dla wegetarian, który może mieć zarówno gęstą, jak i kremową konsystencję. Wykazuje dużo właściwości zdrowotnych i istnieje niezliczona ilość sposobów jego przyrządzania.
owoce

Jakich owoców nie łączyć?

Diety
Każdy zdrowa, zbilansowana dieta powinna zawierać duże ilości owoców i warzyw. Owoce są mniej kaloryczne, niż inne produkty. Zmniejszają ponadto ryzyko chorób takich jak udar mózgu, cukrzyca, rak i choroby serca. Zaleca się spożywać około dwie szklanki owoców dziennie, aby utrzymać nasz organizm w pełni sił. Jednak nierozsądne mieszanie ze sobą różnego rodzaju owoców może spowodować problemy trawienne, takie jak nadmiar gazów, wzdęcia lub zgaga. Aby unikać problemów trawiennych i wydobyć z owoców to, co najlepsze, należy je umiejętnie łączyć ze sobą i przyrządzać.
fasola szparagowa

Jak gotować fasolkę szparagową?

Potrawy wegańskie
Fasola szparagowa to bardzo smaczna odmiana roślin strączkowych znana niemal na całym świecie. Istnieje wiele rodzajów tej fasoli, które różnią się między sobą smakiem i mięsistością. Fasolkę szparagową możesz ugotować w wodzie, przyrządzić na parze lub nawet w kuchence mikrofalowej. Poniżej znajdziesz wskazówki jak to zrobić.