Jak zrobić shake truskawkowy?

Koktajle Owocowe
Shake truskawkowy to jeden z najpopularniejszych i najpyszniejszych owocowych koktajli. Jest nie tylko smaczny, pożywny i orzeźwiający, ale też stanowi bogate źródło wartości odżywczych. Truskawki obfitują w witaminy, minerały i inne substancje, dzięki którym mają dobroczynny wpływ na zdrowie. Korzystnie oddziałują na serce, gdyż obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie tętnicze. Ponadto wzmacniają odporność i regulują pracę układu pokarmowego. Pomagają oczyścić organizm z toksyn i mogą przyspieszyć proces odchudzania. Warto więc sięgać po shake truskawkowy, zwłaszcza że jego przygotowanie jest niezwykle proste. Można zrobić go w wersji klasycznej, wegańskiej lub fit. Oto sprawdzone przepisy.

Jak zrobić prawdziwe kakao?

Drinki i Napoje Bezalkoholowe
Pyszne domowe kakao to idealny napój na długie jesienne wieczory. Nie tylko rozgrzewa i poprawia nastrój, ale świetnie wpływa też na zdrowie i urodę. Zawiera mnóstwo flawonoidów i innych substancji bioaktywnych, które wzmacniają odporność, pomagają się odprężyć i zrelaksować, a nawet łagodzą objawy kaszlu i astmy. Nie bez przyczyny kakao nazywane było przez Azteków i Majów napojem bogów. Dziś wiadomo, że jego regularne spożywanie może nawet wydłużać życie – chroni przed miażdżycą i innymi chorobami serca, cukrzycą, a nawet zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów. Sekretem jest jednak spożywanie prawdziwego kakao, a nie tylko smakującego podobnie gotowego napoju, jakie można kupić w sklepach. Sprawdź, jak przyrządzić pyszne i zdrowe kakao w domu.

Jak obrać imbir? Na co pomaga?

Warzywa
Imbiru nikomu szczególnie rekomendować nie trzeba. Zaliczany jest do grona najcenniejszych przypraw, bo fantastycznie wzmacnia i podkręca smak potraw. Uchodzi też za naturalny antybiotyk, a tym samym w okresie wzmożonych jesienno-zimowych zachorowań na grypę jest produktem wyjątkowo pożądanym w diecie. Zawarte w imbirze substancje biologicznie czynne sprawiają, że wykazuje działanie antybakteryjne, przeciwzapalne i przeciwbólowe, a tym samym wzmacnia odporność organizmu i przyspiesza powrót do zdrowia rekonwalescentów. Najlepiej sięgać w tym celu po świeży korzeń, który ma intensywniejszy aromat i działa skuteczniej niż ten w formie sproszkowanej. Jak zatem sprytnie i bez większych problemów obrać imbir? Dlaczego warto wykorzystać patent z łyżeczką? Odpowiedzi i wskazówki można znaleźć poniżej.
kurkuma unikanie

Kto powinien unikać kurkumy?

Przyprawy
Kurkuma, popularna przyprawa wykorzystywana głównie do przygotowywania dań kuchni indyjskiej, ma wiele właściwości leczniczych. Działa przeciwzapalnie i przeciwwirusowo, pomaga w zaburzeniach trawienia i wspomaga pracę wątroby. Najcenniejszym składnikiem kurkumy jest kurkumina - silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed wpływem wolnych rodników, działa też jak naturalny antybiotyk. Pomimo tak wielu pozytywnych dla zdrowia właściwości, kurkuma nie może być stosowana przez wszystkich. U niektórych osób może powodować nudności, niestrawność, biegunkę, zawroty głowy. Przeciwwskazania do stosowania kurkumy:
smazone tofu

Jak przyrządzić smażone tofu?

Przepisy wegetariańskie
Tofu jest substytutem białka dla wegetarian, który może mieć zarówno gęstą, jak i kremową konsystencję. Wykazuje dużo właściwości zdrowotnych i istnieje niezliczona ilość sposobów jego przyrządzania.
Owsianka

5 korzyści regularnego jedzenia owsianki

Diety
W owsiance można zakochać się od pierwszego posiłku. Jest to ciepła, wypełniona pożywnym ziarnem potrawa, którą w dodatku bardzo łatwo przygotować. Być może zastanawialiście się kiedyś, jaka jest różnica między płatkami owsianymi a owsem ciętym? Płatki przed zapakowaniem są gotowane na parze i odpowiednio spłaszczane. Natomiast owies cięty to po prostu zwykły owiec, pocięty na drobne kawałki za pomocą ostrego noża. Otrzymany produkt, niezależnie od sposobu przygotowania, pozostaje pełnoziarnisty. Dzięki temu możesz spokojnie wybrać wersję, którą najbardziej ci smakuje - obie są równie zdrowe. Codzienne jedzenie owsianki pociąga za sobą pewne konsekwencje dla twojego życia. Poznaj najważniejsze z nich:
Skutki oczyszczania organizmu

8 skutków ubocznych oczyszczania organizmu

Diety

Podczas początkowego okresu oczyszczania organizmu z toksyn, możesz odczuwać pewne skutki uboczne. Na szczęście nie trwają one długo i oznaczają, że proces detoksykacji przebiega prawidłowo. Skutki uboczne zależą także od rodzaju diety oczyszczającej, którą stosujesz. Na przykład w przypadku diety polegającej na spożywaniu tylko organicznych produktów, objawy spowodowane są usuwaniem toksyn pozostałych po przetworzonym jedzeniu. Istnieje również dieta, podczas której żywimy się tylko wodą i wyciskanymi sokami. W tym przypadku skutki uboczne będą bardziej odczuwalne, ponieważ nasz organizm przyzwyczajony jest do stałych pokarmów. Oto 8 skutków ubocznych detoksykacji.

8 produktów, które postawią cię rano na nogi.

Inne zdrowe przepisy
Jeśli należysz do grupy ludzi, którzy nie wyobrażają sobie życia bez porannej i popołudniowej kawy, z pewnością ucieszysz się na wieść, że można zastąpić ją zdrowymi produktami, które dostarcza ci mnóstwo energii na cały dzień. Równie dobrze możesz potraktować je jako dodatek do kawy, ponieważ należy wykluczyć czas poświęcony na przygotowanie śniadania. Oto osiem produktów, które są doskonałą alternatywą kawy.
Jak zrobić alternatywę dla sosu sojowego

Jak zrobić alternatywę dla sosu sojowego

Kuchnia azjatycka
Sos sojowy coraz częściej gości w naszej kuchni. Idealnie nadaje się do sałatek, marynat i sosów. Niestety sos sojowy jest również źródłem glutenu, co dla osób z nietolerancją glutenu oznacza, że muszą z niego zrezygnować. Drugim składnikiem, który nie wszyscy chcą oglądać w swojej diecie jest soja, która w większości jest modyfikowana genetycznie, dlatego wielu ludzi wypiera ją z jadłospisu. Jeżeli cierpisz na nietolerancję glutenu lub nie chcesz aby kontrowersyjna soja znalazła się w twoim posiłku, to mamy dla ciebie alternatywę sosu sojowego, która smakuje niemal identycznie jak oryginalny sos sojowy.
Jak zrobić zakwas imbirowy

Jak zrobić zakwas imbirowy

Zdrowa Dieta
Naturalne, fermentowane napoje są źródłem cennych substancji odżywczych. Zakwas imbirowy oprócz właściwości zdrowotnych niesie ze sobą wiele możliwości wykorzystania. Możesz na przykład wykorzystać go do przygotowania domowego piwa imbirowego, naturalnie gazowanych napojów i toników. Jak przygotować domowy zakwas? Dokładny przepis znajdziesz poniżej.