gotowanie warzyw

Jak gotować warzywa, aby nie stracić witamin?

Podstawy gotowania
Prawidłowe gotowanie świeżych warzyw powoduje uwolnienie z nich niektórych składników odżywczych oraz przekształcenie ich w taki sposób, aby były łatwiej przyswajalne dla organizmu. Jednakże, niewłaściwe przechowywanie i gotowanie może pozbawić warzywa wielu ważnych dla naszego zdrowia składników, w szczególności witaminy C oraz kwasu foliowego. Poniżej znajdziesz porady, jak do tego nie dopuścić.
Pieczony czosnek

Jak upiec czosnek?

Dania wegetariańskie
Pieczony czosnek ma całkiem inny smak od czosnku świeżego. Jest znacznie delikatniejszy - można go jeść od razu po upieczeniu lub dodać do sosów czy dań. Pieczony czosnek będzie smakował nam ze wszystkim - nawet rozsmarowany na zwykłej kromce chleba. Poniżej znajdziesz wskazówki jak upiec czosnek.
frytki z cukinii

Jak zrobić frytki z cukinii?

Przekąski Ciepłe
Zdrowe frytki? Brzmi dość abstrakcyjnie, ale to możliwe. Musisz tylko zastąpić ziemniaki innym warzywem, a olej do smażenia piekarnikiem. Świetnie do zrobienia takich zdrowych frytek nadaje się cukinia. Dzięki odpowiedniemu jej pocięciu i przyprawieniu możesz zrobić sobie naprawdę pyszną i zdrową przekąskę. Koniec z niezdrowym odżywianiem!
kuskus z warzywami

Jak zrobić kuskus z warzywami?

Proste przepisy
Kuskus to bardzo zdrowa kasza. Bardzo lekka, a zarazem sycąca. Świetna na upalne dni, ale też i jako lekki obiad czy lunch. Jest stosowana jako dodatek do mięs, warzyw, składnik sałatek czy różnego rodzaju wypieków. Poniżej znajdziecie przepis na kuskus z zapiekanymi warzywami. Danie lekkie, szybkie, zdrowe i niezwykle pyszne. Jeśli tylko chcesz możesz je urozmaicić dodając na przykład podsmażonego kurczaka.
piękne włosy

Co jeść, żeby mieć piękne włosy?

Diety
Regularne mycie włosów, stosowanie odżywek czy maseczek to standardowe procedury w pielęgnacji włosów i dbaniu o ich kondycję. Ale sam szampon i odżywka nie poradzą sobie z utrzymaniem włosów w dobrym stanie, jeśli nie będziemy pamiętać o dbaniu o włosy również od środka. Nasza dieta powinna zawierać produkty, które dostarczą naszemu organizmowi, w tym włosom niezbędnych składników odżywczych. Jeśli więc chcesz mieć naprawdę piękne i zdrowe włosy zadbaj o prawidłową dietę. Zacznij już dziś. Nie ma na co czekać. Włosy pięknie i lśniąco Ci się odwdzięczą.
arbuz

Jakie właściwości ma arbuz?

Dla diabetyków
Arbuz pochodzi z Południowej Afryki, ale znany i dostępny jest dziś na całym świecie. Na szczęście. Dzięki niemu nasze organizmy funkcjonują lepiej, a my jesteśmy zdrowsi. Arbuzy są świetne na upalne dni jak i jako zdrowa przekąska zamiast czekolady czy chipsów. Dzięki niskiej zawartości kalorii możemy sięgać po nie będąc na diecie. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, w czym pomoże Ci jedzenie arbuza. Bo oprócz walorów smakowych, ma też świetne właściwości zdrowotne.
Ryż z warzywami

Jak zrobić ryż z warzywami?

Inne zdrowe przepisy
Ryż z warzywami idealnie nadaje się na wartościowy posiłek. Odpowiedni dla dzieci i osób przebywających na diecie. Ponieważ zawiera w sobie mnóstwo witamin i mało kalorii. Ten zdrowy posiłek będzie odpowiedni zarówno na śniadanie, obiad i kolację. Zaspokoi nasz głód na długo, a ponadto będziemy czuć, że naprawdę dbamy o swoje zdrowie. Ryż z warzywami można wykorzystać także jako dodatek do mięsa, zamiast ziemniaków.

Jak zrobić wyciąg z mięty pieprzowej?

Inne zdrowe przepisy
Wyciąg z liści mięty pieprzowej wspomaga pracę wątroby, ułatwia trawienie, wspomaga apetyt, zmniejsza wzdęcia i jest dobry na bóle jelitowe. Nalewka taka jest zatem polecana dla wszystkich, którzy mają problem z trawieniem. Ekstrakt ten można dodawać również do różnych potraw.
koktail proteinowy

Jak zrobić koktajl proteinowy?

Diety
Koktajle proteinowe są zwykle robione z owoców z dodatkiem białka serwatkowego. Są one używane do uzupełniania poziomu białka zwłaszcza dla kulturystów, oraz wegetarian. Mogą one znacznie przyspieszyć regenerację po wysiłku, wpłynąć na zwiększenie masy mięśniowej lub zastąpić posiłek. Poniżej znajdziesz instrukcje jak zrobić koktajl proteinowy w domu.
omlet z warzywami

Jak zrobić omlet z warzywami?

Przepisy na omlet
Twoje dzieci niezbyt chętnie jedzą warzywa? A może chodzi po prostu o sam sposób podania? Spróbuj zaserwować je pod inna postacią niż zwykle. Warzywny omlet zrobiony według poniższego przepisu to właśnie jedna z alternatyw na zdrowe śniadanie z dodatkiem warzyw. Jego przygotowanie zajmie ci naprawdę niewiele czasu. Gwarantuję, że potem jeszcze niejeden raz zagości na waszym stole.