gotowanie warzyw

Jak gotować warzywa, aby nie stracić witamin?

Podstawy gotowania
Prawidłowe gotowanie świeżych warzyw powoduje uwolnienie z nich niektórych składników odżywczych oraz przekształcenie ich w taki sposób, aby były łatwiej przyswajalne dla organizmu. Jednakże, niewłaściwe przechowywanie i gotowanie może pozbawić warzywa wielu ważnych dla naszego zdrowia składników, w szczególności witaminy C oraz kwasu foliowego. Poniżej znajdziesz porady, jak do tego nie dopuścić.
mąka kokosowa

Jak zrobić mąkę kokosową?

Inne zdrowe przepisy
Mąka kokosowa nie tylko smakuje wyśmienicie ale również jest bogata w składniki odżywcze. Zawiera największą ilość błonnika w porównaniu do innych rodzajów mąki. Jeśli nigdy wcześniej nie używałaś mąki kokosowej musisz wiedzieć, że mąka kokosowa jest niezwykle chłonna i potrzebuje więcej płynów. Zwykłej mąki nie można zastąpić kokosową w stosunku 1:1 tylko zazwyczaj dodaje się jej mniej niż sugerują przepisy kulinarne.
Owocowe szaszłyki

Jak zrobić owocowe szaszłyki?

Potrawy wegańskie
Zdrowe, owocowe szaszłyki idealne na przekąskę. Fajna opcja zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. Oczywiście miks owoców może być różny, w zależności od upodobań. To jest moja tęczowa propozycja.
Odchudzanie

Szybkie sposoby na płaski brzuch

Diety
Sylwester tuż tuż a Ty nadal nie mieścisz się w swoją sylwestrową kreację? Niestety trwałe pozbycie się kilku centymetrów w talii i fałdek na brzuchu graniczy z cudem w tak krótkim czasie. Czasem jednak dzięki kilku trickom można wyglądać szczuplej na kilka dni a nawet na dzień przed imprezą. Poniżej podaję sposoby na ukrycie wystającego brzuszka lub na jego szybkie pozbycie się na dzień, lub w dniu ważnej imprezy.
właściwości pora

Właściwości odżywcze i lecznicze pora

Przepisy wegetariańskie
Por to warzywo lubiane przez Skandynawów jednak w naszym kraju niedoceniane. Przeczytaj artykuł i dowiedz się dlaczego warto jeść pory, jakie składniki odżywcze zawierają, co można z nich przyrządzić, a także jak wybrać najlepsze pory.
miód

Jak rozpoznać prawdziwy miód?

Diety
Miód ma bardzo dużo korzystnych dla zdrowia właściwości. Jest źródłem łatwo przyswajalnego żelaza, zawiera substancje wzmacniające odporność i działające bakteriobójczo, a prócz tego wyśmienicie smakuje. Jest jeden warunek. Musi być prawdziwy. I choć sklepowe półki uginają się pod ciężarem miodów przeróżnych producentów i o różnych smakach, wbrew pozorom bardzo ciężko jest natrafić na ten w stu procentach naturalny. Producenci stosują między innymi takie triki, jak usunięcie z miodu cennych pyłków (jest wówczas bardziej klarowny) lub „rozmajenie” go glukozą, dekstrozą, melasą, syropem kukurydzianym lub cukrowym, cukrem inwertowanym, mąką, skrobią czy innymi substancjami. Taki miód nie tylko smakuje inaczej, ale często jest również zupełnie bezwartościowy. Jak więc odróżnić prawdziwy miód od tego mniej lub bardziej „oszukanego”? Dowiesz się tego poniżej.
tofu

10 korzyści zdrowotnych tofu

Potrawy wegańskie
Wraz z rosnącą świadomością na temat negatywnych skutków otyłości i zwiększającym się zainteresowaniem zdrowym stylem życia tofu znalazło się w świetle reflektorów. Ten miękki produkt przypominający ser ma jednak długą historię, a jej początek znajduje się w Chinach prawie 2000 lat temu. Tofu powstaje w wyniku koagulacji mleka sojowego i ma formę miękkich, białych bloków. Ponieważ zawiera duże ilości białka, minerałów oraz wapnia stanowi świetną alternatywę dla mięsa i jest produktem idealnym dla wegan. Tofu stanowi bogate źródło korzystnych dla zdrowia minerałów, takich jak żelazo, miedź, magnez, mangan, fosfor oraz selen. Korzyści zdrowotne, jakie niesie dla zdrowia tofu są niezliczone. Nie tylko zapobiega chorobom przewlekłym, takim jak cukrzyca czy wysokie ciśnienie krwi, ale także pomaga przeciwdziałać niektórym typom raka, takim jak rak piersi czy rak prostaty. Dodatkowo, tofu wspomaga utratę zbędnych kilogramów i zapewnia młodo wyglądającą cerę oraz gęste włosy.
różne rodzaje mąki

Czym zastąpić mąkę pszenną, żeby przerobić przepis na bezglutenowy?

Przepisy bezglutenowe
Tylko dlatego, że cierpisz na celiakię, nie musisz rezygnować z większości przepisów kulinarnych. Mimo iż w zazwyczaj znajduje się w nich mąka pszenna, bez problemu można zastąpić ją jej bezglutenowymi odpowiednikami. Okazuje się, że jest to bardzo proste, pod warunkiem, że wie się czego i w jakich proporcjach użyć. Tę cenną wiedzę zdobędziesz dzięki tej poradzie. Zaczynamy?
Wyciąg ze stewii

Przepis na domowy wyciąg ze stewii

Dla diabetyków
Liście stewii są około 35 razy słodsze od białego cukru, a ponadto prawie nie posiadają kalorii. Stewia jest może być wówczas zamiennikiem cukru buraczanego. Jest dostępna w postaci proszku, tabletek lub płynu.W poniższym artykule podajemy przepis oraz sposób przygotowania ekstraktu z liści stewii.
Jak zrobić domowe suszone pomidory

Jak zrobić domowe suszone pomidory

Inne zdrowe przepisy
Suszone pomidory są idealnym dodatkiem do sałatek, kanapek czy zapiekanek. Kupno gotowych suszonych pomidorów może jednak okazać się zbyt drogie w przypadku pomidorów dobrej jakości lub decydując się na kupno tańszych pomidorów, musisz liczyć się z gorszą jakością lub mnóstwem konserwantów. Możesz również zrobić własnoręcznie suszone pomidory. Wystarczy kilka składników.