szczęśliwa kobieta

Jak nie stracić wiary w lepsze jutro?

Radzenie Sobie Ze Stresem
Nadzieja jest bardzo potrzebna w życiu. Każdy z nas to wie. Dzięki niej mamy motywację i siłę, żeby pokonywać trudności oraz stawać się lepszymi ludźmi. Jest ona siłą napędową do naszych działań. Nie bez powodu mówi się, że „Nadzieja umiera ostatnia”. Warto wierzyć w pomyślność naszych planów, warto mieć nadzieję. Czasami bywa tak, że brakuje nam jej. Dlaczego tak się dzieje? Z różnych powodów. Może to być na przykład seria niepowodzeń, wrodzony, bądź nabyty pesymizm, wmawiane nam przekonania czy też depresja. Jak sobie z tym radzić? Jest kilka sposobów. W poniższym artykule znajdziesz kilka wskazówek.
Ćwiczenia mózgu

Ćwiczenia mózgu – część druga

Alzheimer

W tej części dowiesz się jak możesz ćwiczyć mózg dzięki ćwiczeniom umysłowym. Przedstawiam szereg pomysłów na zajęcie się różnymi grami, które korzystnie wpłyną na prawidłowe funkcjonowanie mózgu. W części pierwszej, którą znajdziesz TUTAJ przedstawiłam ćwiczenia fizyczne wzmacniające mózg i jego wydajność. Kliknij, aby dowiedzieć się więcej.

Jak poradzić sobie ze stresem?·

Stres
Czeka Cię jakiś ważny dzień w szkole lub w pracy? A może za chwilkę będziesz mieć kartkówkę, od której zależy twoja ocena na semestr? W naszym życiu bardzo często miewamy stresujące sytuacje. Spotykają nas niemal na każdym kroku i często mimo ogromnego wysiłku i chęci nie potrafimy sobie z nimi poradzić. Jednak zamiast się tym martwić możemy nauczyć się kontrolować stres. Jak nauczyć się tej sztuczki i stać się niezależnym w każdej sytuacji? Oto kilka cennych porad.
wspieranie rozwoju niemowlaka

Jak wspierać rozwój niemowlaka?

Rozwój Niemowlaka
Pierwsze lata życia dziecka to niezwykły okres. Bezradne maleństwo stopniowo przeistacza się w rezolutną osóbkę, zadającą pytania, samodzielną i sprawną ruchowo. Nigdy potem maluszek nie uczy się w tak szybkim tempie. Dlatego warto poznać poszczególne etapy jego rozwoju i w miarę możliwości wspomagać malca przy zdobywaniu nowych umiejętności. To zaprocentuje w przyszłości! W 1. roku życia warto uważnie obserwować dziecko. Gdy zauważymy jakieś nieprawidłowości w jego rozwoju, na tym etapie najłatwiej będzie je skorygować. To pozwoli uniknąć poważniejszych problemów zdrowotnych w kolejnych latach.
dobry nastrój

Jak poprawić swoje samopoczucie?

Radzenie Sobie Ze Stresem
Dni stają się coraz dłuższe i cieplejsze, lato za progiem, a ty wciąż masz kiepski nastrój. Nie pozwól mu trwać, tylko przepędź w cztery wiatry jak najszybciej. Carpe diem, bo żaden dzień się przecież nie powtórzy! Jak poprawić sobie nastrój? W gorszych dniach szukaj towarzystwa życzliwych ci ludzi. Rozmowa z nimi pomaga spojrzeć na świat inaczej, docenić to, co świetnie udaje ci się w życiu.
czas

Jak nie marnować czasu?

Inne zainteresowania
Wróciłaś do pracy po urlopie wychowawczym. Nie na cały etat, tylko na trzy czwarte, teoretycznie powinnaś mieć zatem więcej czasu. Jednak teoria mija się z praktyką. Kiedyś pracowałaś więcej, a mimo to miałaś czas na kosmetyczkę, spacery, w weekendy chodziłaś do kina i na wystawy. Żyłaś ciekawiej. Chociaż twoje koleżanki pracują dłużej i też mają dzieci, to znajdują chwilę na siłownię albo spotkanie. Stwierdzasz, że ewidentnie coś jest nie tak. Ale nie wiesz co. Jakoś nie umiesz wygospodarować czasu na wspólne spacery z dzieckiem, wciąż jest coś do roboty, wszystko jest pilne i na wczoraj.
nietypowe uzależnienia

9 rzeczy, od których niespodziewanie możesz się uzależnić

Leczenie Zaburzeń Psychicznych
Na uzależnienie patrzymy zazwyczaj stereotypowo. Alkohol, papierosy, narkotyki – jeśli nie mamy z nimi problemu, to znaczy, że jesteśmy wolni od nałogów. Czy aby na pewno? Istnieje co najmniej 9 rzeczy, które mogą uzależniać równie mocno, choć nawet ich o to nie podejrzewamy. Co to za rzeczy? Kiedy stają się nam na tyle bliskie, że możemy mówić o uzależnieniu? Tego dowiesz się z dalszej lektury.
Ćwiczenia dla mózgu

Jak uczyć się szybciej i efektywniej - zobacz 8 wskazówek

Rozwój Osobisty
Chodzisz na siłownię, aby ćwiczyć mięśnie. Biegasz na powietrzu i chodzisz na dalekie spacery, aby ćwiczyć odporność. Lub też nie robisz żadnej z tych rzeczy, ale chciałbyś ćwiczyć więcej. Oto jak ćwiczyć jeden z najważniejszych obszarów twojego ciała: mózg. Dzięki treningowi mózgu: Unikniesz zawstydzających sytuacji: pamiętasz twarz, ale jak ten gość miał na imię? Będziesz szybciej uczył się nowych umiejętności: Halo awansie, oto nadchodzę! Unikniesz chorób związanych ze starzeniem się: nie, Alzheimerowi dziękujemy; raczej do siebie nie pasujemy. Jak zatem ćwiczyć mózg, aby uczyć się szybciej i zapamiętywać więcej?
różnice kobiety i mężczyźni

8 rzeczy, które kobiety i mężczyźni interpretują inaczej

Rozwój Osobisty
To, że mózgi kobiet i mężczyzn pracują inaczej jest faktem udowodnionym naukowo. Panie mają tendencję do nadmiernego analizowania, natomiast panom łatwiej podjąć szybką decyzję. Nic dziwnego więc, że gdy kobiety poszukują ukrytych znaczeń, a mężczyźni natychmiast wyciągają błędne wnioski, pojawiają się między nimi spore nieporozumienia. Przekaż identyczną wiadomość mężczyźnie i kobiecie, a przekonasz się, że dokonają zupełnie innych konkluzji. Oto 8 rzeczy, które każda z płci interpretuje inaczej:
więcej energii

Brakuje ci energii? Sprawdź 7 prostych sposobów.

Radzenie Sobie Ze Stresem
Większość z nas cierpi w wyniku spadków energii. Raz jest to przesilenie wiosenne, raz zbyt mało snu, inny razem przepracowanie i stres. Jeśli czujesz, że zbyt często i nieoczekiwanie opadasz z sił, jest na to rada. Nie, nie proponujemy ci wypicia mocnej kawy i napojów energetycznych – to rozwiązania na krótką metę. Zobacz jak możesz zadbać o siebie i zapewnić swojemu ciału energię do działania od rana do nocy.