Czy dieta wysokobiałkowa pomoże zrzucić zbędne kilogramy?

Zdrowa Dieta
Spożywanie dodatkowych porcji białka pomoże zapanować nad głodem, zapobiega utracie tkanki mięśniowej, eliminuje ponowne przybieranie na wadze po odchudzaniu, a także poprawia wrażliwość na poziom insuliny, co jest niezwykle ważne dla obniżenia ryzyka wystąpienia cukrzycy. Wrażliwość na insulinę jest dobrym markerem zdrowia metabolicznego, który zwykle wzrasta wraz z utratą wagi. W rzeczywistości kobiety, które straciły na wadze, zużywając przy tym mniej białka doświadczyły poprawy wrażliwości na insulinę o od 25 do 30 procent.

Białko jest niezbędne
Białko jest niezbędne dla organizmu do budowania tkanki mięśniowej, wzrostu, regeneracji i utrzymanie w zdrowiu każdej tkanki, w tym włosów, skóry czy krwi, dlatego tak ważne jest, aby zachować wystarczającą ilość białka w pożywieniu każdego dnia. Nasz organizm potrzebuje od 0,8 g do 1,2 g białka na każdy kilogram masy ciała każdego dnia. Na przykład około 70 kilogramowa kobieta lub mężczyzna, powinni optymalnie zjadać około 70 g białka dziennie. Jeśli jesteś wegetarianinem, powinieneś wprowadzić do swojej diety żywność na bazie roślin strączkowych, na przykład tofu, fasolę, soczewicę, a także orzechy które są doskonałym źródłem białka.

Co zrobić, aby już nigdy się nie odchudzać?

Zdrowa Dieta
Zdecydowałeś, że ten rok będzie należał do ciebie i nie tylko zrzucisz nadprogramowe kilogramy, lecz w ogóle rozwiążesz problem tycia na dobre. Przeczytałeś każdą książkę i artykuł w internecie, obejrzałeś wszystkie filmy instruktażowe i masz to głębokie przekonanie, że jesteś gotowy podjąć to wyzwanie. Jest jednak jeden maleńki problem - zgromadziłeś wszystkie niezbędne informacje i teraz co dalej? Oto pięć gwarantowanych sposobów, dzięki którym ty i twoi znajomi będziecie mogli raz na zawsze pożegnać się z odchudzaniem.

Ćwiczenia

Ćwiczenia fizyczne to coś, co każdy z nas może zastosować w celu utrzymania prawidłowej wagi ciała. Choć wszyscy mamy swoje wymówki, dla których nie ruszamy się wystarczająco dużo, to żadna z nich nie jest wystarczająco dobra. Dzięki informacjom dostępnym w sieci, możesz dobrać sobie zestaw ćwiczeń do każdej niemal sytuacji, czy będzie to ciąża, niepełnosprawność czy zestaw ćwiczeń dla matki z noworodkiem. Ćwiczenia fizyczne to najlepsza droga do zgubienia nadmiaru kilogramów i tylko od ciebie zależy, ile z nich zgubisz raz na zawsze.

Dlaczego warto jeść w pozycji „po turecku”?

Odżywianie
Europejczycy raczej nie praktykują i nie znają zwyczaju jedzenia na podłodze w powszechnie znanej pozycji „po turecku”. Taka forma spożywania posiłków wywodzi się z indyjskiej tradycji, sięgającej swoimi korzeniami do jogi i Ajurwedy. W Indiach do dziś praktykuje się ten nietypowy sposób jedzenia. Okazuje się, że ma on niezwykle pozytywny wpływ na nasze zdrowie, a szczególnie na postawę, układ pokarmowy i układ krążenia. Warto wiedzieć, dlaczego powinniśmy wypróbować spożywanie posiłków w siadzie „po turecku”.

Źródła dodatkowej energii dla nastolatków

Rozwój Osobisty
Trudno nie zauważyć, że obecnie nastolatkom stawia się coraz wyższe wymagania. Robią to nie tylko rodzice, ale także nauczyciele, środowisko rówieśników, a także moda. Młodzi wkładają sporo energii, by otrzymywać dobre oceny w szkole, realizować się w swoich pasjach, a także, by wyglądać atrakcyjnie i modnie. Żeby sprostać tym wszystkim oczekiwaniom, często zaniedbują prawidłowe odżywianie się, zdrowie psychiczne i relacje z bliskimi. Nadmiar obowiązków powoduje u młodych osób brak energii, której przecież ciągle potrzebują. Jej odpowiednią ilość może zapewnić zdrowy styl życia oraz dbanie o siebie. Oto kilka cennych porad, jak dodać nastolatkom (i nie tylko) cennej energii, niezbędnej do codziennego działania.

Dobroczynny wpływ buraków na pracę mózgu i zdrowie

Odżywianie
Buraki wykazują wiele pozytywnych właściwości dla naszego zdrowia. Chronią organizm przed stanami zapalnymi, zapobiegają miażdżycy i nadciśnieniu, oczyszczają krew, a ponadto doskonale wpływają na pracę mózgu. To niedocenione warzywo powinno być stałym elementem naszej diety, ze względu na cenne wartości odżywcze i pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Sprawdź, jakie właściwości prozdrowotne zawierają buraki oraz w jaki sposób możesz poprawić pracę swojego mózgu.

Jak jeść tanio, smacznie i zdrowo?

Zdrowe Odżywianie
Jeśli należysz do osób o skromnym budżecie, a mimo to chcesz postawić na zbilansowaną dietę, to nic straconego! Ćwiczenia w domowym zaciszu nic cię nie kosztują, a zdrowe jedzenie to nie tylko półki z ekologiczną żywnością. W twoim sklepie spożywczym na pewno czai się wiele zdrowych produktów, które tylko czekają, aż ich spróbujesz. Oto dziesięć zdrowych i tanich przekąsek, które zasługują na twoją uwagę: Słodkie ziemniaki Słodkie ziemniaki zawierają dzienną dawkę witaminy A oraz C. Dodatkowo są również bogatym źródłem wapnia, potasu i żelaza, a wysoka zawartość antyoksydantów chroni nasze komórki przed procesami starzenia. Z badań wynika, że słodkie ziemniaki to produkt, który ma jednocześnie wysoką wartość odżywczą i jest w stanie uchronić nas przed chorobą nowotworową.

Kody na jajkach: Co oznaczają?

Nabiał
Osoby, które regularnie jedzą i wykorzystują w kuchni jajka, zapewne zauważyły, że te kupowane w sklepach i dużych supermarketach mają odbity tajemniczy długi kod na skorupce. Jednak tylko nieliczni – interesujący się żywnością lub dietetycy – wiedzą, jak prawidłowo go rozszyfrować. Okazuje się, że 11 – znakowy kod przekazuje nam – konsumentom – sporo informacji na temat jajek, które kupujemy. Warto wiedzieć, jak go czytać, gdy kolejnym razem wybierzemy się do sklepu po jajka.

Pestki dyni - źródło leczniczych właściwości

Odżywianie
Większość dietetyków twierdzi, że dynia to jedno z najzdrowszych warzyw, które powinno być nieodłącznym elementem naszej diety. Jej spożywanie działa wyjątkowo pozytywnie na zdrowie, jak i urodę. Najwięcej dobroczynnych właściwości wykazują pestki dyni. Są źródłem cennych minerałów i witamin, które zapewniają prawidłową pracę organizmowi oraz wzmacniają jego odporność. Ponadto, wspomagają leczenie cukrzycy i bezsenności, poprawiają kondycję seksualną mężczyzn, a także przyspieszają spalanie tłuszczu.To tylko niektóre z cennych właściwości pestek dyni. Jak jeszcze wpływają na nasze zdrowie? O tym poniżej.

Herbata z cytryną: Czy naprawdę jest szkodliwa?

Odżywianie
Herbata z cytryną to jeden z najpopularniejszych napojów, który pijemy od lat, by wyleczyć przeziębienie i wzmocnić odporność. Jednak okazuje się, że prawda jest zupełnie inna. Należy podkreślić - ku rozczarowaniu wielu z nas – że jeden z naszych ulubionych napojów nie tylko nie zawiera sporej ilości witaminy C (jak przyjęło się twierdzić), ale, co gorsze, może szkodliwie działać na nasz mózg, a nawet powodować chorobę Alzheimera. Jak naprawdę działa herbata z cytryną na nasz organizm i czy powinniśmy rezygnować z jej picia? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Dlaczego warto jeść roszponkę?

Utrzymanie Wagi
Jej cenne właściwości znane są od setek lat. Uwielbiał ją sam Ludwik XIV. Ważne miejsce zajęła również w literaturze. Bracia Grimm przedstawili ją jako niezwykle cenną roślinę, która rosła w ogrodzie czarownicy, stąd powstała słynna baśń. Roszponka nie bez powodu działa pozytywnie na nasze zdrowie. Znajdziemy w niej najważniejsze dla naszego organizmu składniki odżywcze. Jest bogatym źródłem witamin A, B6 i C, a także żelaza. Poprawia pracę serca, wzmacnia odporność, a także wspomaga odchudzanie. Bez dwóch zdań powinna znaleźć się w każdej diecie! Poznaj cenne właściwości roszponki.