trawienie

10 super składników wspomagających trawienie

Choroby Układu Pokarmowego
Zdrowe trawienie jest skomplikowanym procesem, który dzieje się poza nasza kontrolą niezależnie czy pracujemy czy śpimy. Jeśli pożywienie trawione jest nieprawidłowo, może to powodować poważne skutki dla twojego zdrowia. Czym może to być spowodowane? Stresem, złymi nawykami żywieniowymi itd. Spróbuj stosować regularnie poniższe produkty i zobacz jak twoje jelita powrócą do pełni zdrowia. Oto one:
odchudzanie

Olejki eteryczne, które pomogą stracić zbędne kilogramy

Odchudzanie
Wiele osób twierdzi, że stosowanie olejków eterycznych może pomóc w walce z nadwagą. Pochodzące z roślin ciecze dysponują wieloma korzystnymi związkami, które od lat stosowane są w tradycyjnej medycynie. Pozwalają one kontrolować wahania nastrojów i wpływają pozytywnie na naszą psychikę. Stosowanie olejków eterycznych w aromaterapii, potrafi działać kojąco na psychikę oraz nasze emocje. Dzięki stymulacji receptorów, mózg lepiej komunikuje się z resztą ciała, kontroluje ciśnienie krwi, poziom stresu, częściowo akcje serca oraz kontroluje funkcje zapamiętywania i uczenia się. Chociaż istnieje wiele przeszkód w drodze do utraty wagi, to olejki eteryczne mogą sprawdzić się idealnie jako naturalny wspomagacz.
kwas foliowy

Dlaczego kwas foliowy jest dla nas tak ważny?

Suplementy Żywieniowe
Biologiczne wsparcie naszego organizmu, które reguluje funkcje niezbędnych składników odżywczych, czyli kwas foliowy jest niezbędny do prawidłowej aktywności metabolicznej setek procesów biologicznych w metabolizmie człowieka. Bez tej podstawowej substancji, możemy spodziewać się niezliczonej ilości chorób i zaburzeń w naszym organizmie. Niedobór kwasu foliowego jest najczęstszym niedoborem substancji odżywczych i witamin na całym świecie, powoduje objawy takie jak apatia, depresja, uczucie lęku, bezsenność, nadmierne zmęczenie, problemy z pamięcią i zaburzeń trawienia.

Pokarmy, które pozwolą utrzymać młode ciało

Odżywianie
Każdy z nas chce jak najdłużej utrzymać zdrowy wygląd i czuć się młodo. Jednak tryb życia jaki prowadzimy, brak snu, brak ruchu oraz ciągły stres sprawiają, że nasze ciało i skóra przedwcześnie się starzeją. Co zrobić, aby zatrzymać zegar biologiczny? Należy wprowadzić pewne nawyki żywieniowe, które pozwolą utrzymać młody wygląd bez ingerencji chirurgii plastycznej. A oto lista magicznych produktów spożywczych, które pozwolą zachować młodość i zdrowe ciało:

Dziesięć herbat poprawiających zdrowie

Zdrowe Odżywianie
Ziołowe herbaty są bardzo smaczne, a do tego są prostą drogą do nawodnienia organizmu i dostarczenia kilku dodatkowych składników odżywczych. W przeciwieństwie do kawy, której wartości zdrowotne są często przedmiotem dyskusji i która jest hodowana z zastosowaniem pestycydów, herbata ziołowa oferuje szereg zdrowotnych właściwości, jak również nie zawiera kofeiny. Zaletą herbat jest również to, że istnieje tyle jej wariantów, że jej smak dotrze do niemalże każdego podniebienia. Nie zostanie tutaj opisana zielona herbata, ponieważ jej właściwości są powszechnie znane. Zamiast tego przedstawione zostaną inne, smaczne ziołowe herbaty.

Czy dieta wysokobiałkowa pomoże zrzucić zbędne kilogramy?

Zdrowa Dieta
Spożywanie dodatkowych porcji białka pomoże zapanować nad głodem, zapobiega utracie tkanki mięśniowej, eliminuje ponowne przybieranie na wadze po odchudzaniu, a także poprawia wrażliwość na poziom insuliny, co jest niezwykle ważne dla obniżenia ryzyka wystąpienia cukrzycy. Wrażliwość na insulinę jest dobrym markerem zdrowia metabolicznego, który zwykle wzrasta wraz z utratą wagi. W rzeczywistości kobiety, które straciły na wadze, zużywając przy tym mniej białka doświadczyły poprawy wrażliwości na insulinę o od 25 do 30 procent.

Białko jest niezbędne
Białko jest niezbędne dla organizmu do budowania tkanki mięśniowej, wzrostu, regeneracji i utrzymanie w zdrowiu każdej tkanki, w tym włosów, skóry czy krwi, dlatego tak ważne jest, aby zachować wystarczającą ilość białka w pożywieniu każdego dnia. Nasz organizm potrzebuje od 0,8 g do 1,2 g białka na każdy kilogram masy ciała każdego dnia. Na przykład około 70 kilogramowa kobieta lub mężczyzna, powinni optymalnie zjadać około 70 g białka dziennie. Jeśli jesteś wegetarianinem, powinieneś wprowadzić do swojej diety żywność na bazie roślin strączkowych, na przykład tofu, fasolę, soczewicę, a także orzechy które są doskonałym źródłem białka.

Co zrobić, aby już nigdy się nie odchudzać?

Zdrowa Dieta
Zdecydowałeś, że ten rok będzie należał do ciebie i nie tylko zrzucisz nadprogramowe kilogramy, lecz w ogóle rozwiążesz problem tycia na dobre. Przeczytałeś każdą książkę i artykuł w internecie, obejrzałeś wszystkie filmy instruktażowe i masz to głębokie przekonanie, że jesteś gotowy podjąć to wyzwanie. Jest jednak jeden maleńki problem - zgromadziłeś wszystkie niezbędne informacje i teraz co dalej? Oto pięć gwarantowanych sposobów, dzięki którym ty i twoi znajomi będziecie mogli raz na zawsze pożegnać się z odchudzaniem.

Ćwiczenia

Ćwiczenia fizyczne to coś, co każdy z nas może zastosować w celu utrzymania prawidłowej wagi ciała. Choć wszyscy mamy swoje wymówki, dla których nie ruszamy się wystarczająco dużo, to żadna z nich nie jest wystarczająco dobra. Dzięki informacjom dostępnym w sieci, możesz dobrać sobie zestaw ćwiczeń do każdej niemal sytuacji, czy będzie to ciąża, niepełnosprawność czy zestaw ćwiczeń dla matki z noworodkiem. Ćwiczenia fizyczne to najlepsza droga do zgubienia nadmiaru kilogramów i tylko od ciebie zależy, ile z nich zgubisz raz na zawsze.

Dlaczego warto jeść w pozycji „po turecku”?

Odżywianie
Europejczycy raczej nie praktykują i nie znają zwyczaju jedzenia na podłodze w powszechnie znanej pozycji „po turecku”. Taka forma spożywania posiłków wywodzi się z indyjskiej tradycji, sięgającej swoimi korzeniami do jogi i Ajurwedy. W Indiach do dziś praktykuje się ten nietypowy sposób jedzenia. Okazuje się, że ma on niezwykle pozytywny wpływ na nasze zdrowie, a szczególnie na postawę, układ pokarmowy i układ krążenia. Warto wiedzieć, dlaczego powinniśmy wypróbować spożywanie posiłków w siadzie „po turecku”.

Źródła dodatkowej energii dla nastolatków

Rozwój Osobisty
Trudno nie zauważyć, że obecnie nastolatkom stawia się coraz wyższe wymagania. Robią to nie tylko rodzice, ale także nauczyciele, środowisko rówieśników, a także moda. Młodzi wkładają sporo energii, by otrzymywać dobre oceny w szkole, realizować się w swoich pasjach, a także, by wyglądać atrakcyjnie i modnie. Żeby sprostać tym wszystkim oczekiwaniom, często zaniedbują prawidłowe odżywianie się, zdrowie psychiczne i relacje z bliskimi. Nadmiar obowiązków powoduje u młodych osób brak energii, której przecież ciągle potrzebują. Jej odpowiednią ilość może zapewnić zdrowy styl życia oraz dbanie o siebie. Oto kilka cennych porad, jak dodać nastolatkom (i nie tylko) cennej energii, niezbędnej do codziennego działania.

Dobroczynny wpływ buraków na pracę mózgu i zdrowie

Odżywianie
Buraki wykazują wiele pozytywnych właściwości dla naszego zdrowia. Chronią organizm przed stanami zapalnymi, zapobiegają miażdżycy i nadciśnieniu, oczyszczają krew, a ponadto doskonale wpływają na pracę mózgu. To niedocenione warzywo powinno być stałym elementem naszej diety, ze względu na cenne wartości odżywcze i pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Sprawdź, jakie właściwości prozdrowotne zawierają buraki oraz w jaki sposób możesz poprawić pracę swojego mózgu.