Tag: Gwarancja

reklamacja

Jak napisać reklamację?

Reklamacja
Często zdarza się, że zakupiony przez nas produkt lub usługa są wadliwe lub nie spełniają naszych oczekiwań. W takich przypadkach jesteśmy chronieni Prawem Konsumenta i możemy daną rzecz zareklamować. Decydując się na reklamację, pamiętaj, że musisz zgłosić ją najpóźniej do dwóch miesięcy od momentu wykrycia wady. Sprzedawca ma wówczas 14 dni na odpowiedź, a jeśli nie wywiąże się z tego terminu, automatycznie oznacza to, że twoją reklamację uznał.
Reklamację najlepiej składać na piśmie i zachować w domu jej kopię wraz z potwierdzeniem daty złożenia. Jak taka reklamacja powinna wyglądać? Przekonaj się czytając poniższy artykuł.


Podobne porady

buty reklamacja, reklamowanie butów, reklamacja obuwia

Jak reklamować buty?

Reklamacja
Każdemu z nas zdarzyło się pewnie kupić produkt, który nie spełnił naszych oczekiwań. Wady ukryte szczególnie często występują w przypadku butów. Okazuje się, że obuwie podczas użytkowania rozkleja się, przemaka lub traci należyty wygląd. Nie należy wówczas rzucać butów w kąt. Jeśli wada ujawniła się przed upływem dwóch lat od daty zakupu, możemy wówczas skorzystać z przysługujących nam praw konsumenckich.
reklamacja

Kiedy i w jaki sposób reklamować wadliwy towar?

Prawo Cywilne
Warto znać swoje prawa. Nieuczciwi sprzedawcy często wykorzystują niewiedzę klientów, aby tylko uniknąć uznania reklamacji. Ponieważ wczytywanie się w przepisy prawne może być nieco nużące, proponuję krótki poradnik, z którego dowiesz się, jakie masz prawa.
First minute

Na co zwrócić uwagę wybierając ofertę w biurze podróży?

Planowanie podróży
Zbliżają się wakacje, a to oznacza wycieczkowe szaleństwo. Biura podróży już szykują promocje i rabaty, aby zachęcić jak najwięcej klientów. Promocyjne oferty sięgają nawet 20% ceny. Planując wczasy już teraz można sporo zaoszczędzić. Jednak podpisując umowę powinniśmy dokładnie ją przeczytać. Na co zwrócić uwagę korzystając z usług last minute? Czy przysługuje nam prawo reklamacji? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdziecie poniżej.
Reklamacja dentystyczna

Jak reklamować usługę dentystyczną?

Procedury Stomatologiczne
Wizyty u dentysty to zwykle mało przyjemne epizody w naszym życiu, które oprócz bólu przynoszą też znaczny ubytek gotówki w naszych portfelach. Co jeżeli zasugerowane leczenie nie tylko nie przynosi efektu, ale generuje dodatkowe koszty z powodu konieczności poprawek? Okazuje się, że w walce o odpowiedni standard usług dentystycznych nie jesteś zupełnie bezbronny.
prawa konsumenta

Nowe prawa konsumenta - co warto wiedzieć?

Reklamacja
Zmiana przepisów konsumenckich w połowie czerwca 2014 r. obejmie głównie zakupy w internecie, poza lokalem przedsiębiorcy (np. na prezentacjach), reklamacje w sklepach tradycyjnych. Będą obowiązywać takie jak w innych krajach UE. Wzrosną obowiązki informacyjne przedsiębiorców. Mają umieszczać więcej danych i o produktach, i o sobie, co ułatwi ewentualny zwrot towaru. Nierespektowanie tego jest zagrożone karą grzywny. Klientów dzwoniących na infolinię sprzedawcy nie mogą obciążać opłatami większymi niż za zwykłe połączenie.
zwrot towaru zakupionego przez internet

Jak zwrócić towar zakupiony przez internet?

Allegro
Przy zakupach na odległość, czyli w sklepie internetowym, firmie wysyłkowej lub od akwizytora, przysługuje prawo do odstąpienie od umowy bez podania przyczyny i ponoszenia dodatkowych opłat. W praktyce oznacza to zwrot kupionej rzeczy oraz odzyskanie kwoty, jaką na nią wydaliśmy. Mamy prawo w ciągu 10 dni odstąpić od umowy kupna-sprzedaży i nie musimy się tłumaczyć, dlaczego chcemy zwrócić kupiony towar. Wystarczy, że złożymy w sklepie pismo, w którym odstępujemy od umowy. Wyjaśniamy, jak w praktyce to działa i co zrobić, gdy sklep nie chce nam zwrócić pieniędzy.
reklamacja

Zwroty i reklamacje - jakie prawa ma konsument?

Reklamacja
Często robimy zakupy pod wpływem chwili, a po zastanowieniu chcemy je zwrócić. Ale nie każdy sklep przyjmuje zwroty. Inaczej jest z reklamacją. Tutaj sprzedawcy często wykorzystują naszą niewiedzę i odmawiają jej przyjęcia. Jednak jakie prawa chronią nas jako konsumentów przed nieuczciwymi praktykami? Kiedy i na jakich zasadach możemy zwrócić towar? Jak wyegzekwować od sprzedawcy uwzględnienie reklamacji? Tego dowiesz się z dalszej części porady.