Tag: Bezsenność przyczyny

zdrowy sen

Jak przespać całą noc?

Zaburzenia Snu
Brak snu może wywoływać gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, objawia się to zwiększoną masą ciała, prowadzi do depresji, może narazić Cię na ryzyko wystąpienia cukrzycy i spowodować uszkodzenie mózgu. To dopiero rozgrzewka. Brak snu może zmienić poziom hormonów tarczycy i powodować wzmożony stres, mogący mieć wpływ na pamięć i układ odpornościowy, metabolizm czy serce. Brak snu może Cię również zabić - badania wykazały, że człowiek mający kłopoty ze snem często drzemie za kierownicą i może spowodować wypadek. Około 71 tysięcy osób rocznie ginie z tego powodu. Ponadto badania dowodzą, że u osób obudzonych w środku nocy odnotowuje się sprawność psychofizyczną porównywalną ze sprawnością osób będących pod wpływem alkoholu. Biorąc pod uwagę te statystyki wszyscy chcielibyśmy iść spać, gdy słońce tylko zniknie za horyzontem. Statystycznie, 4 osoby na 10 nie śpi nawet siedem godzin na dobę. Jest to minimalny próg, który zapewnia nam prawidłowe funkcjonowanie podczas dnia. 15% populacji śpi średnio tylko 6 godzin.
Wszyscy jesteśmy zgodni, że dobry sen jest jedną z najlepszych rzeczy, jaką można zrobić dla swojego zdrowia i samopoczucia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak spokojnie przespać całą noc. Testuj trzy z tych wskazówek każdej nocy, aż dojdziesz do tej która w twoim przypadku sprawdza się najlepiej.
bezsenność

Jak szybko zasypiać?

Radzenie Sobie Ze Stresem
Wystarczająca ilość snu jest niezbędna dla utrzymania prawidłowego stanu zdrowia. Nasze życie jest pełne stresu, co przyczynia się do częstych przebudzeń podczas snu. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, które z pewnością pomogą ci zasnąć.
bezsenność

Jak łatwo zasnąć?

Stres
Problemy ze snem miewa spora część populacji. Przyczyn może być wiele, tylko niektóre z nich dotyczą problemów ze zdrowiem i stresu. Chyba każdemu z nas zdarza się nieprzespana noc. Jednak jeżeli ten problem pojawia się za często może nie warto lekceważyć tej dolegliwości. Mamy wtedy do czynienia z bezsennością przewlekłą, która uniemożliwia nam wykonywanie codziennych czynności i często jest przyczyną wielu niepowodzeń. Oto proste wskazówki, które pomogą wam wyeliminować tą przypadłość i cieszyć się wypoczynkiem.
bezsenność przy menopauzie

Bezsenność w okresie menopauzy - jak sobie z nią radzić?

Zdrowie Kobiety
Najczęstszą przyczyną kłopotów ze snem u pań po 50. są zmiany hormonalne. Pojawiają się trudności z zaśnięciem, wybudzanie w nocy oraz zbyt wczesne wstawanie z niemożnością ponownego zaśnięcia. Żeby pokonać ten problem, trzeba wprowadzić w życie kilka zmian, które zapewnią nam spokojny, niczym niezakłócony sen. Niektóre z tych sposobów uwolnią nas przy okazji od innych dokuczliwych objawów menopauzy.
bezsenność

Co robić, aby szybko zasnąć?

Bezsenność
W nocy budzisz się i patrzysz na zegarek. Kręcisz się, ale... sen nie przychodzi. Większość dorosłych potrzebuje przeciętnie 8 godzin snu. Jeśli śpimy mniej lub sen jest przerywany, gorzej radzimy sobie ze stresem, układ odpornościowy nie najlepiej pracuje, a mózg nie myśli jasno. Dlatego warto zrobić wszystko, kiedy w nosy się obudzimy, abyśmy mogli szybko zasnąć.
złe samopoczucie

Jakie są objawy niedoboru magnezu?

Witaminy
Magnez wpływa na pracę układu nerwowego, mózgu i układu sercowo-naczyniowego. Jest też sprzymierzeńcem pań, bo łagodzi napięcie przedmiesiączkowe i bóle menstruacyjne. Wraz z wapniem i witaminą D buduje kości, zapobiega osteoporozie. Reguluje też pracę tarczycy. Jest tarczą chroniącą przed toksycznymi pierwiastkami: rtęcią i ołowiem. Jego niedobór prowadzi do zaburzeń w organizmie. Masz kurcze nóg i jesteś ciągle rozdrażniona. Może brakuje ci tego pierwiastka. Dietetycy nazywają go mistrzem minerałów, bo wpływa na 300 procesów w organizmie. Potrzebujemy go dziennie ok. 300 mg. Najwięcej osoby z przewlekłymi chorobami, kobiety w ciąży i podczas menopauzy.
bezsenność

Jak radzić sobie z bezsennością?

Bezsenność
Sen to dla organizmu czas niezbędnej regeneracji. Stałe zakłócenie jego rytmu ma negatywny wpływ na cały organizm. Najpierw pojawiają się drażliwość, napięcie emocjonalne, a nierzadko podwyższony poziom lęku. Funkcjonowanie w ciągu dnia jest bardzo utrudnione. U osób, które cierpią na bezsenność, wzrasta tempo metabolizmu, podnosi się ciepłota ciała i zwiększa produkcja hormonów stresu. Osłabieniu ulega działanie układu immunologicznego, więc organizm staje się bardziej narażony na zakażenia. Już blisko 2/3 Polaków cierpi z powodu zaburzeń snu. Jak sobie pomóc?
budzenie się w nocy

5 powodów dlaczego budzimy się w nocy

Stres
Nikt nie przesypia całej nocy. 4-6 nieświadomych przebudzeń są dla większości ludzi całkowicie normalne. Jednak jeśli wybudzasz się w taki sposób, że nie potrafisz już normalnie zasnąć, może to być sygnałem problemów ze zdrowiem. Istnieje 5 najczęstszych powodów, dlaczego budzimy się w nocy. Wymieniamy je poniżej. W artykule znajdziesz też informację, które pomogą ci problemy te rozwiązać.
Bezsenność

12 przyczyn bezsenności

Bezsenność
Jesteś bardzo zmęczony i nie możesz zasnąć? Może być to spowodowane jakąś przypadłością medyczną, depresją lub nerwicą. Jednak równie dobrze za bezsenność może być odpowiedzialny styl życia, jedzenie lub alkohol. Oto 12 zaskakujących przyczyn mogących powodować bezsenność oraz złą jakość snu.
Stres w pracy

Jakie efekty działania stresu mogą odzwierciedlać się w naszym ciele?

Wypadanie Włosów
Czy jest coś dziwnego w tym, że coraz więcej z nas odczuwa objawy stresu? Nasz organizm postawiony jest w sytuacji stresu, kiedy odczuwa zagrożenie. Stres określany jest jako krótkotrwały stan , który mówi nam, że musimy uciekać z danej sytuacji. Problemem jest fakt, iż zbyt wielu ludzi ignoruje sygnały ostrzegawcze swojego ciała i kontynuuje robienie rzeczy tworzących stres. Prowadzi to do ciągłego, długotrwałego stresu, który przynosi zdumiewające efekty. Przyjrzyjmy się niektórym z nich.