Tag: ćwiczenia na siłowni

ćwiczenia na siłowni

Jak ćwiczyć na siłowni?

Trening Siłowy
Zamierzasz zacząć trenować na siłowni, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Najlepiej zacząć od wykupienia karnetu. Większość osób, które zaczynają swoja przygodę z siłownią nie wie, w jakiej kolejności należy ćwiczyć. Ważne, by na początku nie przesadzić, nie wypływaj na głęboką wodę, bo następnego dnia będziesz miał problem ze wstaniem do pracy. Poniżej znajdziesz wskazówki dotyczące właściwego wykonywania ćwiczeń na siłowni.
Ćwiczenia na siłowni

Jak zacząć ćwiczenia na siłowni?

Trening Siłowy
Nieraz zdarza się, że ludzie chcąc wrócić do formy, rozpoczynają trening na siłowni. Jednak gdy nie osiągają szybko zamierzonych celów, po prostu rezygnują z treningu. Głównym problemem jest myślenie ludzi, że jeśli wystarczająco często będą chodzić na siłownie i będą ćwiczyć lub podnosić ciężary, szybko osiągną swój cel. To jednak nieprawda i może być to bardzo frustrujące dla osób, które znalazły się w takiej sytuacji. Poniżej znajdziesz wskazówki jak ustalić i zrealizować swoje cele oraz kilka propozycji, jak poprawić swoje zdrowie.
Siłownia

Jak uniknąć zarazków na siłowni?

Aerobik
Siłownie są siedliskiem bakterii i zarazków. Bakterie uwielbiają ciepłe i wilgotne środowisko. Bakterie są w siłowni wszędzie - na sprzętach do ćwiczeń, na matach, na ławkach, w szafkach, saunach czy pod prysznicem. Jeśli dbasz o swoją figurę i często chodzisz na siłownię, to pamiętaj również o swoim zdrowiu.
Pompki

Jak prawidłowo robić pompki?

Podstawy Fitnessu

Pompki to jedno z wielu ćwiczeń fizycznych, które można wykonywać codziennie, właściwie wszędzie i o każdej porze dnia. Pompki są ćwiczeniem dość popularnym przy czym dość trudnym i wymagającym odpowiedniej techniki, dużej koncentracji i sporej siły. Tak naprawdę ćwiczenie to nazywa się „zginaniem ramion w pozycji podpór leżąc przodem”. Popularne pompki rozwijają takie partie mięśniowe jak mięśnie klatki piersiowej, mięśnie obręczy barkowej, tricepsy, a poprzez to, że podczas robienia pompek musimy sztywno utrzymać ciało w podporze przodem dość intensywnie pracuje większość ważniejszych mięśni naszego ciała. Są nimi między innymi mięsień brzucha, mięśnie pośladkowe, mięśnie przedramion, mięśnie nóg i stóp. Poprzez zmianę ustawienia ciała podczas wykonywania pompek możemy wpływać na charakterystykę ćwiczenia dzięki czemu możemy wybrać, którą część ciała chcemy mocniej wyćwiczyć. Pompki możemy wykonywać na różne sposoby, a przez to w sposób świadomy wpływamy na poszczególne części ciała, lub konkretną część danego mięśnia.

Ćwiczenia na siłowni

Jak zacząć trening na siłowni?

Podstawy Fitnessu

Trening na siłowni wielu ludziom wydaje się bardzo prosty, wystarczy pójść na siłownie „pomachać” trochę ciężarami i już. Otóż nic bardziej mylnego. W siłowni znajduje się dużo sprzętu wymagającego odpowiednich ustawień dopasowanych do każdej osoby indywidualnie. Oprócz tego mamy do dyspozycji bardzo dużo z pozoru podobnych do siebie ćwiczeń, które tak naprawdę angażują zupełnie inne partie mięśniowe. Ważne jet też, aby nastawić się na jakiś jeden konkretny cel i nie skakać chaotycznie z jednego przyrządu na drugi.

Martwy ciąg

Jak robić martwy ciąg?

Ćwiczenie z Trenerem

Martwy ciąg jest jednym z najbardziej złożonych ćwiczeń, przez co jest niezwykle trudnym do prawidłowego wykonania. Celem tego ćwiczenia jest podniesienie jak największego ciężaru co sprawia, że jest ćwiczeniem bardzo kontuzjogennym. Podczas wykonywania ćwiczenia praktycznie cały układ mięśniowy jest zaangażowany, jednak najciężej pracują mięśnie nóg głównie czworogłowy uda, mięśnie obręczy biodrowej kulszowo –goleniowe i pośladkowy wielki, oraz mięśnie prostujące plecy - najmocniej prostownik grzbietu, który najczęściej ulega kontuzjom podczas wykonywania tego ćwiczenia. Z uwagi na to, że do tego ćwiczenia wykorzystujemy bardzo duże ciężary należy szczególną uwagą zwrócić na poprawną technikę wykonywania ćwiczenia. Poniżej przedstawiam kilka porad, które pomogą ci w opanowaniu odpowiedniej techniki.

Mocne nogi

Jak ćwiczyć mięśnie nóg?

Ćwiczenie z Trenerem
Mięśnie nóg to bardzo duża partia mięśniowa obejmująca przednią i tylną część ud oraz mięśnie podudzi. Wielu ludzi ćwiczących na siłowni pomija tę partię mięśniową, ponieważ uważają ją za mniej istotną niż np. klatę, czy biceps. Zaniedbanie mięśni nóg w treningu powoduje dużą dysproporcję w budowie naszego ciała, co wygląda po prostu śmiesznie. Poza tym, większość czynności jakie wykonujemy, wykonujemy chodząc na nogach dlatego dobra kondycja mięśni nóg jest niezwykle istotna. Poza tym ładnie rozbudowane i wyrzeźbione mięśnie nóg znacznie wysmuklają naszą sylwetkę. Oczywiście najlepszym sposobem na rozwinięcie i wysmuklenie mięśni nóg jest po prostu aktywny tryb życia i uprawianie różnych sportów. Jazda na rowerze, na nartach, uprawianie gier drużynowych i wiele, wiele innych korzystnie wpłynie na rozwój naszych mięśni nóg. Dla osób którym to nie wystarcza, poniżej przedstawiam kilka ćwiczeń ukierunkowanych na rozwój mięśni nóg przedniej i tylnej części ud oraz mięśni podudzi - głównie tylnej części.
Ćwiczenia na siłowni

Jak zmotywować się do ćwiczeń na siłowni?

Ćwiczenia
Dzień za dniem mija, a każdego z nich obiecujesz sobie, że od jutra zaczynasz ćwiczyć na siłowni i tak w kółko. Widzisz niedoskonałości swojego ciała, które dręczą cię, gdy stoisz przed lustrem i koniecznie chciałabyś to zmienić, ale tak trudno ci się zmotywować. Przeczytaj poniższy artykuł a dowiesz się jak zachęcić siebie samą do kupienia karnetu na siłownię i wykorzystania go w 100%.
Obudź się z determinacją, idź spać z satysfakcją.

Jak się zmotywować do ćwiczeń?

Podstawy Fitnessu
Potrzeba ci sposobów do wyrobienia w sobie potrzeby aktywności i dążenia do uzyskania kondycji? Jeśli tak, to zapoznaj się z poniższymi poradami a będziesz zawsze budzić się z determinacją i zasypiać z satysfakcją.
ćwiczenia na bieżni

Jak ćwiczyć na bieżni? 15-minutowy trening interwałowy

Ćwiczenia
Ćwiczenia na bieżni to coś więcej, niż zwykły bieg „przed siebie”. Jeśli chcesz, żeby przynosiły szybkie i widoczne efekty, musisz wiedzieć jak ćwiczyć na bieżni, by schudnąć. Okazuje się, że najbardziej skuteczny jest trening interwałowy. Krótki, ale intensywny bieg wykonuj na przemian z ćwiczeniami o małej intensywności. Dzięki takiej strategii spalisz znacznie więcej kalorii i zwiększysz wytrzymałość, a wszystko to w zaskakująco krótkim czasie. Przedstawiony poniżej 15-minutowy trening jest opracowany z myślą o bieżni, jednak możesz dostosować go również do orbitreka, czy rowerka. Zacznij bieg z sugerowaną prędkością (lub możliwie najbliżej niej), a następnie stopniowo zwiększaj tempo, dopóki nie poczujesz, że stanowi dla ciebie wyzwanie.