Tag: Dlaczego warto jeść owoce

zdrowa dieta w szkole

Zdrowa dieta w szkole - dlaczego ważna?

Odżywianie Dziecka
Przeciętnie każdy z nas zjada rocznie ok. 50 kg owoców, a warzyw jeszcze mniej, podczas gdy na stołach w Hiszpanii czy w Niemczech gości dwa razy więcej tych produktów. Zwyczaje żywieniowe dorosłych naśladują, niestety, najmłodsi. Nasze dzieci i młodzież spożywają symboliczną ilość warzyw i owoców, a 15 proc. stroni od nich w ogóle. Lubują się za to w słodkich napojach, kalorycznych smakołykach i daniach z barów szybkiej obsługi. Tymczasem niezbędnym dodatkiem do drugiego śniadania powinien być owoc lub surowe warzywa.

Jakie są najlepsze owoce na płaski brzuch?

Odżywianie
Niektóre owoce odgrywają ważniejszą role w pozbyciu się tłuszczu z brzucha od innych. Wszystkie jednak zawierają antyoksydanty, które chronią nas przed wieloma chorobami oraz pomagają zwalczać stany zapalne. Wymienione poniżej owoce są jednymi z najlepszych, jeśli chodzi o walkę z nagromadzonym w okolicy brzucha tłuszczem.
Owoce pestkowe

5 powodów, dla których powinieneś jeść owoce pestkowe

Owoce
Brzoskwinie, nektaryny, morele oraz śliwki są bardzo dobre dla twojego zdrowia i z łatwością mieszczą się w pudełkach śniadaniowych, oraz koszach piknikowych. Poniżej znajdziesz opis ich zdrowotnych właściwości.
niezbędne owoce

Niezbędne owoce w codziennej diecie!

Owoce
Owoce mogą odgrywać ważną rolę w naszej codziennej diecie. Osoby będące na diecie, powinny zastąpić kaloryczne przekąski pysznymi owocami! Istnieje wiele owoców, które mają pyszny i słodkawy smak. Tak więc jeśli jesteś na diecie i próbujesz w krótkim czasie zrzucić zbędne kilogramy, a następnie zmienić swoje nawyki żywieniowe powinnaś zapoznać się z kilkoma przykładami, które znajdziesz poniżej.
warzywa i owoce

Jeszcze więcej warzyw i owoców w codziennym menu

Zdrowe Odżywianie
Warzywa i owoce to samo zdrowie! Są źródłem witamin, wzmacniają odporność organizmu, sprawiają, że czujemy się lekko i rozpiera nas energia. Brak czasu na dbanie o dietę, nawał obowiązków dnia codziennego czy wrodzone zapominalstwo mogą skutkować tym, że regularne jedzenie warzyw i owoców schodzi na dalszy plan i każdy dzień kończy się popularną maksymą: „od jutra”. A wprowadzenie warzyw i owoców do codziennej diety jest niezwykle proste. Należy po prostu spożywanie ich uczynić żywieniowym nawykiem, a nie obowiązkiem. Podpowiadamy, jak to zrobić.
zdrowe i tanie jedzenie

11 zdrowych i tanich produktów

Zdrowe Odżywianie
Ludzie bardzo często zastanawiają się, jak mają jeść zdrowo i jednocześnie nie płacić dużo za jedzenie. Dobra wiadomość jest taka, że zdrowe jedzenie wcale nie musi być drogie. Znacznie droższe są produkty przetworzone i obiady w restauracji, które dodatkowo dodają nam kilogramów. Jeśli kupisz tych 11 produktów, zaczniesz zdrowsze życie, a twoje konto bankowe nie ucierpi na tym.
owoce i warzywa

Fakty na temat owoców i warzyw, o których nie masz pojęcia

Zdrowe Odżywianie
Owoce i warzywa są obecne w naszej diecie od tysiącleci. Jemy je na surowo, gotowane, na chłodno, mrożone i w każdej kreatywnej kombinacji z innymi warzywami i owocami. Pijemy je w postaci soków, a nawet używamy jako dodatków poprawiających smak potraw (np. skórka pomarańczy). Są z nami od tak długiego czasu, więc istnieje na ich temat dużo informacji.
owoce na wątrobę

Owoce pomocne w walce ze stłuszczeniem wątroby

Zapalenie Wątroby
Czy zdiagnozowano u ciebie stłuszczenie wątroby? Być może członek twojej rodziny cierpi na tę chorobę? Powstaje ona na skutek nagromadzenia się nadmiaru tłuszczu w komórkach wątroby. Jeśli choroba ta pojawi u ciebie, musisz koniecznie przestrzegać wskazówek lekarza - będą one dostosowane do rodzaju zaburzeń czynności twojej wątroby.
zdrowe warzywa i owoce

5 najzdrowszych owoców i warzyw

Owoce
Owoce i warzywa są pełne składników odżywczych i mogą być spożywane zarówno w formie gotowanej jak i na surowo. Poniżej znajduje się lista najlepszych owoców i warzyw, które mogą zdziałać cuda dla naszego zdrowia, urody i samopoczucia.

Kiedy owoce mogą nam zaszkodzić? Których ze sobą nie łączyć?

Zdrowa Dieta
Owoce - także te sezonowe - stanowią jedno z najlepszych źródeł niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu witamin i składników mineralnych, ale istnieją konkretne sytuacje i przypadki, w których mogą znacznie bardziej zaszkodzić niż wspomóc nasze zdrowie. Podpowiadamy, o jakiej porze dnia najlepiej sięgać po owoce i w jakich dawkach je spożywać, gdy zmagamy się z otyłością, cukrzycą, stanami zapalnymi jelit lub niewydolnością nerek. Zdradzamy też, dlaczego lepiej nie łączyć owoców świeżych z suszonymi oraz słodkich z kwaśnymi.