Tag: Dlaczego warto jeść owoce i warzywa

zdrowa dieta w szkole

Zdrowa dieta w szkole - dlaczego ważna?

Odżywianie Dziecka
Przeciętnie każdy z nas zjada rocznie ok. 50 kg owoców, a warzyw jeszcze mniej, podczas gdy na stołach w Hiszpanii czy w Niemczech gości dwa razy więcej tych produktów. Zwyczaje żywieniowe dorosłych naśladują, niestety, najmłodsi. Nasze dzieci i młodzież spożywają symboliczną ilość warzyw i owoców, a 15 proc. stroni od nich w ogóle. Lubują się za to w słodkich napojach, kalorycznych smakołykach i daniach z barów szybkiej obsługi. Tymczasem niezbędnym dodatkiem do drugiego śniadania powinien być owoc lub surowe warzywa.
Owoce pestkowe

5 powodów, dla których powinieneś jeść owoce pestkowe

Owoce
Brzoskwinie, nektaryny, morele oraz śliwki są bardzo dobre dla twojego zdrowia i z łatwością mieszczą się w pudełkach śniadaniowych, oraz koszach piknikowych. Poniżej znajdziesz opis ich zdrowotnych właściwości.
Zdrowe przekąski

Jak zacząć jeść zdrowo?

Warzywa
Często zdarza się, że osoby, które chcą przestawić się na zdrowy tryb życia dokonują tak drastycznych zmian w diecie, że nie są w stanie w niej wytrwać. Ale tak wcale nie musi być. Istnieje wiele sposobów na poprawę diety bez konieczności dokonywania rewolucji w życiu. Jeśli chcesz jeść zdrowo, bez konieczności radykalnego przebudowania jadłospisu, wypróbuj nasze propozycje zamienników.
warzywa i owoce

Jeszcze więcej warzyw i owoców w codziennym menu

Zdrowe Odżywianie
Warzywa i owoce to samo zdrowie! Są źródłem witamin, wzmacniają odporność organizmu, sprawiają, że czujemy się lekko i rozpiera nas energia. Brak czasu na dbanie o dietę, nawał obowiązków dnia codziennego czy wrodzone zapominalstwo mogą skutkować tym, że regularne jedzenie warzyw i owoców schodzi na dalszy plan i każdy dzień kończy się popularną maksymą: „od jutra”. A wprowadzenie warzyw i owoców do codziennej diety jest niezwykle proste. Należy po prostu spożywanie ich uczynić żywieniowym nawykiem, a nie obowiązkiem. Podpowiadamy, jak to zrobić.
owoce

6 faktów na temat owoców i warzyw, o których nie masz pojęcia

Warzywa
Owoce i warzywa są obecne w naszej diecie od tysiącleci. Jemy je na surowo, gotowane, na chłodno, mrożone i w każdej kreatywnej kombinacji z innymi warzywami i owocami. Pijemy je w postaci soków, a nawet używamy jako dodatków poprawiających smak potraw (np. skórka pomarańczy). Są z nami od tak długiego czasu, więc istnieje na ich temat dużo informacji.
zdrowe i tanie jedzenie

11 zdrowych i tanich produktów

Zdrowe Odżywianie
Ludzie bardzo często zastanawiają się, jak mają jeść zdrowo i jednocześnie nie płacić dużo za jedzenie. Dobra wiadomość jest taka, że zdrowe jedzenie wcale nie musi być drogie. Znacznie droższe są produkty przetworzone i obiady w restauracji, które dodatkowo dodają nam kilogramów. Jeśli kupisz tych 11 produktów, zaczniesz zdrowsze życie, a twoje konto bankowe nie ucierpi na tym.
owoce i warzywa

12 najbardziej odżywczych owoców i warzyw

Owoce
Posiłki są ważnym elementem naszego życia. Powinniśmy zwracać uwagę nie tylko na ich ilość ale i odpowiednią jakość. Odpowiednie składniki zapewnią nam zdrowie. Przedstawiamy listę najzdrowszych produktów z największą ilością substancji odżywczych. Poznaj jakie korzyści zdrowotne przyniesie ich spożywanie.
owoce i warzywa

Fakty na temat owoców i warzyw, o których nie masz pojęcia

Zdrowe Odżywianie
Owoce i warzywa są obecne w naszej diecie od tysiącleci. Jemy je na surowo, gotowane, na chłodno, mrożone i w każdej kreatywnej kombinacji z innymi warzywami i owocami. Pijemy je w postaci soków, a nawet używamy jako dodatków poprawiających smak potraw (np. skórka pomarańczy). Są z nami od tak długiego czasu, więc istnieje na ich temat dużo informacji.
zdrowe warzywa i owoce

5 najzdrowszych owoców i warzyw

Owoce
Owoce i warzywa są pełne składników odżywczych i mogą być spożywane zarówno w formie gotowanej jak i na surowo. Poniżej znajduje się lista najlepszych owoców i warzyw, które mogą zdziałać cuda dla naszego zdrowia, urody i samopoczucia.

Kiedy owoce mogą nam zaszkodzić? Których ze sobą nie łączyć?

Zdrowa Dieta
Owoce - także te sezonowe - stanowią jedno z najlepszych źródeł niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu witamin i składników mineralnych, ale istnieją konkretne sytuacje i przypadki, w których mogą znacznie bardziej zaszkodzić niż wspomóc nasze zdrowie. Podpowiadamy, o jakiej porze dnia najlepiej sięgać po owoce i w jakich dawkach je spożywać, gdy zmagamy się z otyłością, cukrzycą, stanami zapalnymi jelit lub niewydolnością nerek. Zdradzamy też, dlaczego lepiej nie łączyć owoców świeżych z suszonymi oraz słodkich z kwaśnymi.