Tag: Masło orzechowe właściwości

Dlaczego powinieneś jeść więcej masła orzechowego?

Pasty
Uwielbiasz, kiedy zdrowe jedzenie jest jednocześnie smaczne? Dokładnie tak jest w przypadku masła orzechowego. Masło orzechowe jest pełne zdrowych substancji odżywczych, w skład których wchodzą między innymi witamina E, magnez, żelazo, selen i witamina B6. Badania pokazują, że osoby, które regularnie jedzą orzechy i masło orzechowe (również to z orzeszków ziemnych) są w mniejszym stopniu narażone na choroby serca oraz cukrzycę typu 2. Dodatkowo masło orzechowe jest uniwersalne – można je jeść na śniadanie, lunch, obiad, deser lub jako przekąskę. Proste przepisy pokażą ci, jak łatwo jest włączyć masło orzechowe do swojej diety. Jeśli smak sam w sobie nie wystarczy, abyś stał się jego fanem, rozważ zdrowotne walory masła orzechowego. Masło orzechowe pomaga:
Masło orzechowe właściwości

11 zaskakujących zastosowań masła orzechowego

Zimne śniadania
Masło z orzechów ziemnych nie powinno być zarezerwowane dla przedszkolaków! Ma ono znacznie więcej do zaoferowania niż jako dodatek do kanapki z dżemem (choć je uwielbiam). Dowiedz się, jak można w niekonwencjonalny sposób użyć masła z orzeszków ziemnych.

Dlaczego warto jeść masło orzechowe?

Witaminy
Masło orzechowe to ulubiona przekąska niejednego malucha, ale i dorosłego. Powszechnie uznawane za niezdrowe i wysokokaloryczne, okazuje się być produktem sycącym i bogatym w wiele wartości odżywczych. Znajdziemy w nim sporo witamin oraz minerałów. Regularnie jedzone masło orzechowe ma korzystny wpływ na pracę naszego mózgu, a także poprawia pamięć i koncentrację. Sprawdźmy, dlaczego jeszcze warto na stałe włączyć go do diety.


Podobne porady

ciasto czekoladowo-orzechowe

Jak zrobić ciasto czekoladowo-orzechowe?

Przepisy Bożonarodzeniowe
To ciasto przypadnie do gustu każdemu, kto lubi charakterystyczny smak czekoladowo-orzechowych kremów, np. Nutelli. Doskonale nada się do kawy, na spotkanie z przyjaciółmi lub na wigilijny stół. Przepis poniżej.

Jak zrobić masło orzechowe?

Słodkie przekąski
Kto z nas nie lubi masła orzechowego? Chyba wszyscy za nim przepadamy. Co prawda ma ono trochę kalorii, ale czego nie robi się dla odrobiny przyjemności? W tym artykule przedstawię wam przepis na naturalne, domowe masełko orzechowe.
lody czekoladowo-orzechowe

Jak zrobić lody czekoladowo-orzechowe?

Lody
Gdy na zewnątrz temperatura przekracza 30°C, całą naszą energię życiową angażujemy w znalezienie czegoś, co przyniesie nam ochłodę. Zamiast wybierać pierwsze lepsze lody z marketowego zamrażalnika zdecydujmy się na prawdziwą ucztę smaków: lody czekoladowo-orzechowe domowej roboty. Przygotowane na bazie jajek, o niezwykle kremowym, nugatowym smaku – te lody to prawdziwa rozkosz. Smakują mi tak bardzo, że mogłabym je jeść nawet przy -30°C.
Jak zrobić domowe masło orzechowe

Jak zrobić domowe masło orzechowe

Inne zdrowe przepisy
Jeżeli jesteś miłośnikiem masła orzechowego, to może chcesz zrobić domową wersję, bez zbędnych dodatków konserwantów, barwników i wspomagaczy smaku? Przygotowanie takiego domowego masła orzechowego jest niezwykle proste i wymaga jedynie kilku składników. Jeżeli chcesz poznać dokładny przepis, koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu.

Właściwości zdrowotne masła orzechowego

Choroba Sercowo-Naczyniowa
Orzeszek ziemny, arachis hypogea, jest tak naprawdę rośliną strączkową - taką samą, jak fasola i groch. Masło orzechowe to smakowity krem do smarowania chleba, naleśników, bajgli, tostów, krakersów, kawałków jabłka, selera naciowego czy marchewki. Możesz kupić go w czystej postaci, albo przygotować samodzielnie. Domowej produkcji masło możesz przechowywać w lodówce aż do tygodnia.

Analiza substancji odżywczych


Całkowita zawartość kalorii w 100 gramach masła orzechowego to 589 kcal.

Rozkład kalorii masła orzechowego:


71% kalorii pochodzi z tłuszczów 14% kalorii z węglowodanów 15% kalorii to proteiny. Oznacza to, że przeważająca ilość kalorii w maśle orzechowym pochodzi z tłuszczów. Jednakże większość z nich ma charakter jednonasycony i - jak pokazują badania - poprawia profil cholesterolu obniżając jego złą postać. Zawartość tłuszczów nienasyconych w maśle orzechowym pomaga obniżyć ryzyko chorób serca o 25% (jeśli jesz ich przynajmniej 28 gram dziennie).