Tag: żelazo w ciąży skutki uboczne

Odżywianie w ciąży

Jak się odżywiać w ciąży?

Odżywianie a ciąża

Prawidłowe odżywianie się w czasie ciąży jest bardzo ważne dla rozwoju twojego dziecka. Powinnaś zwiększyć ilość spożywanych kalorii o 100 w pierwszym, o 200 w drugim i 300 w trzecim trymestrze ciąży. Pomimo tego, że nudności i wymioty pojawiające się w pierwszych miesiącach mogą to utrudnić, staraj się urozmaicać swoje posiłki i przyjmować witaminy prenatalne (przedporodowe).

 

Poniżej znajdziesz kilka użytecznych informacji na temat odżywiania się w ciąży:

Niedobór i nadmiar żelaza w organizmie

Choroby Krwi
Żelazo to jeden z najważniejszych pierwiastków, który wpływa na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Jest niezbędny do transportowania tlenu we krwi, odgrywa kluczową rolę w działaniu mięśni i produkcji enzymów. Od poziomu żelaza zależy również kondycja wątroby. I chociaż większość osób zdaje sobie sprawę z negatywnych skutków niedoborów tego minerału, o tyle wciąż nie mamy świadomości, że równie groźny może być jego nadmiar. Jak to możliwe? Czy żelazo można „przedawkować”, nieprawidłowo się odżywiając? Jak objawia się niedobór i nadmiar żelaza w organizmie?


Podobne porady

Zdrowe odżywianie

Jak odżywiać mózg?

Zdrowe Odżywianie
Pewnie każdy miał taki dzień, w którym można było odnieść wrażenie, że mózg wziął sobie urlop na żądanie. Nie zastanawiałaś się nigdy, co jest grane kiedy przypomnienie sobie najprostszych wyrazów czy imion osób sprawiało ci trudność? Najprawdopodobniej ostatnio zaszalałaś ze swoją dietą i twój mózg najwyraźniej potrzebuje jakichś witamin. Może nie wiesz, że pewne pokarmy mogą poprawić pamięć i koncentrację a niektóre wręcz odwrotnie. Przeczytaj ten artykuł a dowiesz się, które potrawy będą lekarstwem dla poprawienia kondycji twojego umysłu.

Jak prawidłowo odżywiać psa?

Karmienie Psów
Wielu właścicieli czworonogów nie wie jak prawidłowo dobrać dietę dla swojego pupila, co po latach prowadzi do problemów zdrowotnych. Błędem jest uważanie psa za zwierzę wyłącznie mięsożerne. Nasz pupil, aby dobrze funkcjonował potrzebuje nie tylko mięsa w swoim pokarmie.
Sałatka z kurczakiem

Jak zwiększyć przyswajalność żelaza?

Witaminy
Nie bez znaczenia jest rodzaj produktu zawierającego żelazo. Żelazo pochodzące z pokarmów roślinnych jest inne niż żelazo z pokarmów zwierzęcych i inaczej przyswajane. Również pozostałe jedzenie jakie spożywamy może mieć wpływ na przyswajanie żelaza. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej na temat tego minerału a nauczysz się dobierać produkty spożywcze w taki sposób, aby zwiększyć jego przyswajalność.

Jak się odżywiać podczas ciąży?·

Odżywianie a ciąża
Ciąża to wspaniały czas dla każdej kobiety. W tym okresie nasza dieta powinna być urozmaicona i bogata w witaminy, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju naszego dziecka. Wiele z nas posiada niewielką wiedzę na ten temat i tym samym nie zwraca większej uwagi na odżywianie, a wszystko sprowadza się do naszych zachcianek, które nie zawsze dobrze wpływają na naszego maluszka. Podstawą są przecież zbilansowane i zdrowe posiłki, których musimy przestrzegać i pilnować. Czytając ten artykuł, z pewnością dowiesz się wielu ciekawych rzeczy, które przydadzą ci się w przyszłości.
niedobór żelaza

10 objawów niedoboru żelaza

Choroby Krwi
Nasz organizm potrzebuje żelaza do produkcji hemoglobiny, która jest bardzo ważnym składnikiem czerwonych komórek krwi. To dzięki niej dostarczany jest tlen do wszystkich życiowych organów. Niedobór żelaza może wystąpić, kiedy nie ma go zbyt dużo w naszej diecie, organizm ma problemy z wchłanianiem tego składnika lub wtedy gdy występuje częsta utrata krwi. Jeśli zauważysz u siebie któryś z 10 wymienionych poniżej objawów, poproś swojego lekarza o zbadanie poziomu żelaza w krwi, aby mógł on ustalić przyczynę jego niedoboru.

Jak odżywiać się w upały?

Odżywianie
Lato zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim wysokie temperatury, które często utrudniają nam normalne funkcjonowanie. Upały szczególnie dają się we znaki, gdy nie mamy się gdzie schłodzić i schować przed słońcem. By przetrwać je bez szwanku, warto stosować kremy z filtrami, a także pamiętać, by w takie dni zdrowiej się odżywiać. Co zatem jeść w okresie wysokich temperatur, by nie czuć się sennym i zmęczonym? Podpowiadamy.