Tag: Czy warto jeść ryby

jedzenie ryb

Niesamowite korzyści zdrowotne wynikające z jedzenia ryb!

Ryby
Największym bogactwem jakie dają nam ryby są kwasy tłuszczowe omega 3 oraz wysoka zawartość białka i witamin. Wszystkie gatunki ryb uważane są za dobre dla naszego zdrowia, a lekarze zalecają aby spożywać ryby przynajmniej raz w tygodniu. Regularne jedzenie ryb może zmniejszyć ryzyko zawału serca oraz udaru mózgu. Badania naukowe potwierdziły, że ryby mają niesamowite korzyści zdrowotne. Oto kilka korzyści wynikających z jedzenia ryb:
kwasy tłuszczowe

Jakie właściwości zdrowotne posiadają kwasy tłuszczowe omega3?

Suplementy Żywieniowe
Z pewnością słyszałaś o tym, że kwasy tłuszczowe omega – 3 wykazują korzystne działanie dla naszego serca i dzięki nim mamy czystą i promienną cerę. Ale czy wiedziałaś o tym, że dzięki tym kwasom mamy również wiele innych korzyści dla naszego zdrowia? Dobroczynne działanie kwasów omega – 3 zostało odkryte w latach 70. zeszłego stulecia. Znaleziono ich ślady w tłustych rybach, niektórych nasionach, orzechach i olejach. Okazało się, że są nieodłączną częścią naszych wymagań pokarmowych.
zdrowe oleje

Zdrowe produkty tłuszczowe, które musisz wprowadzić do swojej diety

Odżywianie
Od lat słyszymy, że niskotłuszczowa dieta pomoże nam zachować zdrowie. Na szczęście coraz bardziej świadomie podchodzimy do tego tematu i zdajemy sobie sprawę, że tłuszcze tłuszczom nie są równe. Bo nie o ilość tylko rodzaj tłuszczu tu chodzi. Nie powinniśmy eliminować więc tych substancji z naszej diety, a zadbać o to, aby prawidłowy rodzaj tłuszczy trafiał do naszej diety. Jakie są najzdrowsze produkty dostarczające nam zdrowych tłuszczy? Oto one :
jedzenie ryb

Czy jedzenie ryb jest zdrowe?

Ryby
Nie raz słyszeliśmy, by jeść ryby i owoce morza co najmniej raz w tygodniu. Czemu? Ponieważ ryby, zwłaszcza tłuste takie jak łosoś, są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega 3, które pomagają chronić organizm przed chorobami układu krwionośnego oraz zapobiegają cukrzycy, a nawet chorobom autoimmunologicznym. Niestety, nie wszystkie ryby pochodzą prosto z morza czy oceanu, coraz częściej ryby hodowane są w sztucznych zbiornikach wodnych, o niewielkiej powierzchni. Choć hodowla ryb nie jest niczym nowym, to wzbudza coraz więcej kontrowersji związanych z warunkami w jakich ryby są hodowane.

Nie jedz pangi. Jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia

Ryby
Filet z pangi jest sprzedawany w całej Europie za bardzo niską cenę i między innymi dlatego jest tak popularny. Jednak ta pochodząca z Wietnamu ryba jest bardzo niskiej jakości i może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia. Panga hodowana jest w pobliżu rzeki Mekong w Wietnamie, czyli jednej z najbardziej zanieczyszczonych rzek świata.

Dziesięć potraw i produktów, które pomogą ci dożyć stu lat

Zdrowa Dieta

Na długość naszego życia wpływa wiele różnorodnych czynników. Najważniejszym z nich jest to, co każdego dnia dostarczamy do naszego organizmu, czyli przyjmowane pokarmy. To nie odkrycie, że żywność, którą spożywamy, znacząco oddziałuje na nasze zdrowie i samopoczucie. Ale czy wiesz, które potrawy i produkty szczególnie wpływają na to, że możemy dożyć upragnionych stu lat? Poniżej przedstawiamy te najważniejsze.

Dieta na oczyszczanie żył

Zdrowe Odżywianie
Z wiekiem w naszym organizmie zalega coraz więcej szkodliwych substancji, co staje się szczególnie groźne po 50. roku życia. Warto usprawnić metabolizm, dzięki czemu odblokujesz żyły i tętnice. Sprawdź, co jeść, żeby ograniczyć ryzyko miażdżycy.

Dlaczego warto jeść sardynki?

Ryby
Lekarze i dietetycy zachęcają nas do częstszego spożywania ryb, zwłaszcza że na nasze stoły trafiają średnio raz na dwa tygodnie lub jeszcze rzadziej. Tymczasem optymalna ilość to porcja 100 g ryby co najmniej dwa razy w tygodniu. Trudności przysparza jednak zakup świeżego produktu, a także decyzja co do najzdrowszego gatunku ryb. Pod tym względem uwagę zwracają sardynki. Te małe i niepozorne ryby zawierają w sobie bombę wartościowych składników odżywczych. Są niezastąpione w profilaktyce osteoporozy, polecane kobietom w ciąży oraz wszystkim, którzy chcą się cieszyć zdrowym i mocnym sercem.

Pstrąg: Właściwości i sposób przyrządzania

Ryby
Pstrąg to jedna z najzdrowszych i najsmaczniejszych ryb. Żyje w czystych i rwących rzekach oraz strumieniach górskich, więc kumuluje w sobie znacznie mniej toksyn i zanieczyszczeń. Zawiera za to bardzo duże ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych i jest bogatym źródłem łatwo przyswajalnego białka. Jakby tego było mało, pstrąg jest niskokaloryczny i wybornie smakuje – nadaje się do przyrządzania na grillu. Ryba ta jest polecana przez dietetyków osobom zmagającym się z chorobami serca, osteoporozą, a także wszystkim, którzy chcą pozbyć się nadprogramowych kilogramów.

Sześć najzdrowszych ryb, które powinny być w diecie

Zdrowe Odżywianie
Przynajmniej dwa razy w tygodniu powinno się jeść ryby. Są bogatym źródłem cennych wartości odżywczych korzystnie wpływających na zdrowie. Zawierają przede wszystkim niezbędne nienasycone kwasy omega-3, które wzmacniają serce i cały układ krwionośny. Mają też zbawienny wpływ na procesy myślowe i poznawcze, pomagają utrzymać dobry nastrój i zwalczyć stres. Spożywanie ryb zapewni także lepszą odporność i zmniejszy ryzyko chorób spowodowanych stanami zapalnymi. Ryby dostarczają nam też pełnowartościowego białka, wielu minerałów i witamin. Najzdrowsze są ryby morskie, ale i te słodkowodne przynoszą szereg korzyści dla organizmu. Ważne jednak, by gatunki te były wolne od toksyn i metali ciężkich, którymi mogą zostać skażone w środowisku, w którym występują. Które ryby są najzdrowsze? Dlaczego np. sola, sardynki, pstrąg czy dorsz powinny znaleźć się w naszej diecie? Przekonajmy się.