Tag: Cukier

jedzenie słodyczy

Jak jeść mniej słodyczy?

Utrzymanie Wagi
Jesteś uzależniony od słodyczy? Nie możesz przestać o nich myśleć i non-stop najchętniej być coś jadł? Potrafisz nawet o północy schrupać batonika? Wypróbuj poniższych porad, które mogą pomóc ci uwolnić się od ciągłego podjadania słodyczy.
Jedzenie cukru

Jak ograniczyć cukier?

Zdrowe Odżywianie

Cukier jest bardzo powszechnie stosowany w dzisiejszej diecie. Czasami spożywamy go, nie zdając sobie sprawy, że tam jest. Bez wątpienia cukier ciężko jest wykluczyć z diety, ale korzyści zdrowotne są niezaprzeczalne. Na początek przeczytaj kilka naszych wskazówek, które pomogą zmienić nawyk jedzenia cukru.

Sól i cukier

Jak ograniczyć spożycie soli i cukru?

Zdrowe Odżywianie
Zapewne już doskonale wiesz jak niezdrowe jest spożycie nadmiaru soli i cukru. Oczywiście sól w niewielkich ilościach jest potrzebna naszemu organizmowi, aby wyregulować gospodarkę wodną i utrzymać równowagę kwasowo-zasadową. Ale ile tak naprawdę potrzebujemy soli dziennie? Otóż nie więcej niż jedną płaską łyżeczkę! Większa jej ilość jest szkodliwa. Pamiętaj, że sól znajduje się niemal we wszystkich gotowych produktach spożywczych - w chlebie, wędlinach itp. A co jeśli chodzi o cukier? Tego chyba nie trzeba wyjaśniać! Poniżej znajdziesz 5 prostych sposobów na ograniczenie spożycia soli i cukru.

Jak zrobić kolorowe kostki cukru?

Słodkie przekąski
Każdy z nas jest przyzwyczajony do białego sypkiego cukru lub kwadratowych kostek. Okazuje się, że stworzeniu cukru w innych kształtach i kolorach jest szybkie i proste a sprawi, że podczas picia herbaty czy kawy na twarzy pojawi się uśmiech.

Dlaczego cukier szkodzi?

Zdrowe Odżywianie
„Cukier krzepi” – przekonywał w słynnym przedwojennym sloganie reklamowym Melchior Wańkowicz. Dziś niby nikt nie wierzy w prawdziwość tego hasła, bo wszyscy wiedzą doskonale, że słodkie białe kryształki powodują próchnicę, otyłość i nie są wskazane dla cukrzyków. A jednak bez oporów sięgamy po kolejny batonik czy ciasteczko, no bo przecież „trzeba mieć w życiu jakieś przyjemności”. A im jest nam gorzej, tym chętniej osładzamy swoje nieszczęścia tabliczką czekolady czy kawałkiem ciasta. Niejeden łasuch tłumaczy swoje cukrowe słabości koniecznością dostarczania energii – „bo bez słodyczy, to ciągle mi słabo”. Tylko czy faktycznie cukier jest dobrym źródłem energii oraz cudownym środkiem na depresję? Niekoniecznie. Oto kilka faktów obalających popularne mity na temat cukru:

7 rzeczy, które zauważysz po odstawieniu cukru

Odżywianie
Wiadomość z ostatniej chwili: wszyscy jesteśmy zanurzeni w miodzie i obtoczeni w cukrowej posypce. Według raportu przedstawionego przez Uniwersytet w Północnej Karolinie, przeciętna osoba spożywa 300 kalorii dziennie z produktów z dodatkiem cukru. Jak się okazuje cukier ten, obecny jest nie tylko w ciastkach, cukierkach i słodzonych napojach, lecz także w produktach, które wydawałyby się zdrowe. Należą do nich m. in. sosy sałatkowe, sosy do makaronów oraz jogurty. Należy także wyjaśnić, że nie mówimy tutaj o cukrze pochodzenia naturalnego, który możemy znaleźć w owocach, warzywach czy mleku, lecz o przetworzonych substancjach słodzących dodawanych do wielu produktów. Większość z nas byłaby w stanie, ograniczyć ilość spożywanego cukru. Według Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego optymalną wartością dodatkowego cukru dla kobiety jest 6 lub mniej łyżeczek dziennie. Jeśli spojrzysz na informacje zawarte w tabelach na opakowaniu, to będzie to około 25 g lub 100 kalorii.
Wpływ cukru na organizm

10 negatywnych skutków spożywania cukru

Cukrzyca
Produkty z dodatkiem cukru stanowią co najmniej 10% kalorii spożywanych przez przeciętnego człowieka. Jednak około 1 na 10 osób spożywa 1/4 lub więcej kalorii z substancji słodzących. Są one szkodliwe z dwóch powodów. Po pierwsze powodują przyrost wagi oraz ubytki w zębach. Po drugie dostarczają tzw. pustych kalorii, czyli takich, które nie dostarczają do organizmu włókien, witamin, minerałów oraz innych składników odżywczych. Substancje słodzące są najgorszym składnikiem występującym w dzisiejszej diecie. Cukier może źle wpływać na metabolizm oraz przyczyniać się do powstawania wielu chorób. Oto 10 negatywnych skutków cukru na nasze zdrowie.
Łyżeczka cukru

Jak odstawić cukier?

Dla diabetyków
Czy twój stosunek do słodyczy można opisać jako burzliwe połączenie miłości i nienawiści? Kochasz zanurzać zęby w słodkiej tabliczce czekolady, ale nienawidzisz tych kilku centymetrów, o które nagle powiększyły się twoje biodra? Jeśli masz dość tego „toksycznego związku” i raz na zawsze chcesz się od niego uwolnić, oto kilka wskazówek.
szkodliwy cukier

Cukier tak samo wciągający jak kokaina!

Medyczne Badania Naukowe
Cukier może być dużo bardziej uzależniający niż narkotyki. Naukowcy uważają, że uzależnienie od cukru może być przyczyną chorób serca i otyłości. Badania, które zostały przeprowadzone na zwierzętach dość jasno pokazały, że cukier może być bardziej uzależniający niż kokaina, morfina czy heroina. Jednak w przeciwieństwie do narkotyków, uzależnienie od cukru jest w naszym społeczeństwie akceptowane i nie budzi żadnych obaw.
cukier w jedzieniu

Produkty o wysokiej zawartości cukru, które nawet... nie są słodkie!

Odżywianie
Wiele produktów, w tym napojów, zawiera więcej cukru niż lukrowany pączek, a nawet nie są słodkie. Warto wiedzieć, które to produkty, gdyż może nam się wydawać, że ograniczamy cukier, a tymczasem przyjmujemy go w dużych ilościach, nawet o tym nie wiedząc.