Tag: Zdrowe warzywa

jedzenie owoców i warzyw

Jakie owoce i warzywa jeść, aby być zdrowym?

Inne zdrowe przepisy
Warzywa i owoce są największym źródłem witamin, szczególnie witaminy C. Wartość odżywcza poszczególnych owoców i warzyw jest bardzo zróżnicowana. Warzywa i owoce są przede wszystkim dobrym źródłem składników mineralnych, zwłaszcza różnych mikroelementów i witamin, głównie witaminy C, prowitaminy A oraz kilku witamin z grupy B. Wreszcie warzywa i owoce należą do produktów odkwaszających organizm. Pogląd, że produkty te można zastąpić podawaniem preparatów witaminowo-mineralnych jest nie słuszny, gdyż przyswajalność oraz aktywność biologiczna naturalnych witamin jest wyższa niż preparatów farmaceutycznych.
Pomidory

Jak przygotowywać warzywa i owoce, aby nie straciły na wartości?

Przepisy niskokaloryczne
Warzywa i owoce powinny być spożywane w pięciu porcjach dziennie, stanowią one zdrową i bardzo smaczną przekąskę między posiłkami, lub np. dietetyczny dodatek do mięsa w zastępstwie klusek. Warto wyrabiać codzienną normę spożycia warzyw i owoców, rezultaty zauważymy w naszym samopoczuciu oraz w wyglądzie naszej cery. Jak powinno przygotowywać się warzywa i owoce do spożycia, aby można było je jeść bez obaw?
świeże warzywa

Jak kupować warzywa?

Warzywa
Świeże warzywa są smaczne, zdrowe i wspaniale wyglądają na talerzu. Wraz z coraz cieplejszą pogodą mamy do wyboru coraz więcej świeżych warzyw, a żeby posiadały one wszystkie powyższe cechy, musimy umieć wybrać te naprawdę świeże i zdrowe. Zwiędnięta sałata nie dość, że nie wygląda już tak wspaniale jak jędrna i świeża, to jeszcze posiada już mniej składników odżywczych.
Jedzenie warzyw

Jak polubić warzywa?

Zdrowe Odżywianie
Jedną z naszych największych bolączek jest jedzenie niektórych warzyw. Niestety, w twoim jadłospisie nie może zabraknąć wielu różnych warzyw, jeśli chcesz się zdrowo odżywiać. Problem w tym, że nie wszyscy lubią ich smak. Na szczęście nie brak rozmaitych metod przyrządzania warzyw, które mogą pomóc ci je polubić. Warzywa są najbogatszym w wartości odżywcze jedzeniem na świecie i dostarczają nam duże ilości antyoksydantów, błonnika, minerałów i witamin. Dlatego powinnaś spożywać różnokolorowe warzywa 3-5 razy w ciągu dnia. Jedna porcja warzyw powinna mieć tę samą objętość co piłka do baseballa. Oto lista piętnastu trików, które z pewnością przemienią najbardziej zaciętych wrogów warzyw w ich miłośników:
Brokuły

10 powodów, dla których warto jeść brokuły

Zdrowe Odżywianie

Oprócz faktu, że brokuły są pyszne i zdrowe, to istnieje wiele innych powodów, dla których warto jeść brokuły. O niektórych z nich pewnie wiesz, a inne będą dla ciebie zaskoczeniem. Zatem, jakie są zalety zdrowotne jedzenia brokułów? Tego dowiesz się w dalszej części artykułu.

warzywa przeciwrakowe

Jakie warzywa chronią przed rakiem i podnoszą odporność?·

Warzywa
Mamieni wszechogarniającymi reklamami żyjemy w mylnym przekonaniu, że dla odporności i dobrego zdrowia potrzebna jest nam garść tabletek, multiwitamin i suplementów diety. Rzadko kiedy zdajemy sobie jednak sprawę, że „chemia”, którą w ten sposób połykamy nie jest dla naszego organizmu obojętna. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest włączenie do swojej diety warzyw i owoców, które w naturalny sposób podnoszą naszą odporność i chronią nas przed wieloma chorobami, w tym rakiem. Są one najlepszym i najzdrowszym źródłem niezbędnych dla zdrowia witamin i minerałów. Poniżej poznasz kilkanaście warzyw, które odgrywają kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego i profilaktyce przeciwrakowej.
warzywa z ogródka

Najzdrowsze warzywa, które warto posadzić w ogródku·

Uprawa Warzyw
Nadeszła wiosna, czas więc przypomnieć sobie o porzuconym przez zimę ogródku. Własne warzywa to nie tylko powód do dumy, ale również źródło cennych witamin i minerałów. Gdy nasz ogródek jest niewielki lub nie dysponujemy zbyt dużym budżetem na zróżnicowaną hodowlę, warto wybrać do posadzenia takie warzywa, które maksymalnie korzystnie wpływają na nasze zdrowie. W absolutnej czołówce umieścić można pięć z nich. Jakie to warzywa? Czytaj poniżej.
konserwanty

Chemia w owocach i warzywach - jak jej unikać?

Zdrowa Dieta
Wolne od chemicznych dodatków (pestycydów i azotanów) są tylko warzywa i owoce ekologiczne. Jeśli kupujemy produkty bez certyfikatu gwarantującego ekologiczną uprawę, nie sięgajmy po tzw. nowalijki. Pamiętajmy o tym, że gruntowe warzywa mają mniej azotanów niż szklarniowe. Nie kupujmy zbyt często owoców i warzyw paczkowanych. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę? O tym w dalszej części artykułu.
warzywa

9 warzyw, które mają wspaniałe właściwości zdrowotne

Warzywa
Warzywa są numerem jeden, jeśli chodzi o utrzymanie zdrowia oraz zapobieganie chorobom. Warzywa zawierają błonnik, wspomagają układ odpornościowy oraz pomagają zwalczać choroby takie jak nowotwory, choroby serca czy cukrzycę. Jeśli należysz do osób, które nie jedzą warzyw, to przeczytaj poniższy tekst, a dowiesz się, jakie zdrowotne właściwości cię omijają.
zdrowe warzywa i owoce

5 najzdrowszych owoców i warzyw

Owoce
Owoce i warzywa są pełne składników odżywczych i mogą być spożywane zarówno w formie gotowanej jak i na surowo. Poniżej znajduje się lista najlepszych owoców i warzyw, które mogą zdziałać cuda dla naszego zdrowia, urody i samopoczucia.