Tag: Kardio trening

skakanka

Jak skakać na skakance?

Cardio
Skakanka przypomina nam dzieciństwo. Ale w rzeczywistości skakanka jest wspaniałym narzędziem do fitnessu. Dzięki niej można naprawdę stracić na wadze. Nie wystarczy jednak tylko po prostu skakać. Trzeba też wiedzieć jak to prawidłowo robić, aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu. Jest to fajna forma treningu ponieważ nie wymaga użycia skomplikowanego sprzętu, można z powodzeniem poskakać we własnym domu i już w dziesięć minut skakania można spalić od 100 do 160 kalorii. Skakankę można też wszędzie ze sobą zabrać, na przykład do parku lub gdy wybierasz się na wakacje. Poniżej znajdziecie podstawowe informacje dotyczące prawidłowego skakania na skakance.
ćwiczenia na skakance

Jak ćwiczyć na skakance? Trening 15-minutowy

Ćwiczenia
Skakanka. Jeden z ulubionych przedmiotów z naszego dzieciństwa. Kiedyś skakało się na niej godzinami, dziś większości dorosłych kojarzy się raczej z treningiem bokserskim, niż przyrządem do ćwiczeń fitness, który może być stosowany nawet w domu. A szkoda, ponieważ skakanie na skakance to doskonały trening cardio, który angażuje mięśnie rąk, nóg, brzucha, wzmacnia kości i poprawia równowagę. Wystarczą zaledwie trzy 15-minutowe treningi w tygodniu. Każde z opisanych poniżej ćwiczeń rozpocznij stojąc z lekko ugiętymi kolanami i trzymając skakankę na wysokości bioder. Chwyć skakankę w taki sposób, by palce były skierowane do środka. Skacząc odbijaj się równomiernie śródstopiem, utrzymując kolana rozluźnione, a tułów wyprostowany.
UWAGA: Jeśli jesteś osobą początkującą, zacznij od ćwiczeń z ciężką skakanką PVC. Jej ciężar sprawi, że będzie ona obracać się wolniej. Jeżeli jesteś zaawansowanym „skakaczem”, wybierz lżejszą wersję PVC, która pozwoli ci skakać szybciej i bardziej intensywnie.
jedzenie przed treningiem

Jakich produktów nie należy jeść przed treningiem?

Inne Treningi Sportowe
Twój organizm przed wysiłkiem wymaga odpowiedniego jedzenia, zwłaszcza jeśli trening jest intensywny. Spożywając odpowiednie produkty, zwiększysz efektywność treningu oraz poprawisz wytrzymałość. Oto czego powinieneś unikać.