Tag: Skurcze łydek co robić

skurcze nóg

4 domowe sposoby na skurcze łydek

Wzmożone Napięcie Mięśniowe
Po męczącym dniu pragniesz tylko położyć się do łóżka i spać do rana. Lecz sen psuje cie nagły skurcz mięśni. Zmęczone mięśnie nóg podatne są na skurcze. Skurcze mięśni to znane zjawisko dla sportowców i kobiet w ciąży. Oto kilka domowych sposobów na skurcze mięśni.

Niedobór potasu: Przyczyny, objawy i dieta

Zaburzenia Neurologiczne
Potas to jeden z najważniejszych pierwiastków, który reguluje ciśnienie tętnicze krwi, stymuluje wydzielanie insuliny i bierze udział w przewodzeniu impulsów nerwowych. To jednak nie wszystkie jego zadania. Dlatego nawet niewielki niedobór potasu wywołuje niepokojące objawy, a na dłuższą metę może nawet przyczyniać się do rozwoju chorób. Jak objawia się niedobór potasu w organizmie i jakie są tego przyczyny? W których produktach spożywczych znajdziemy najwięcej tego cennego pierwiastka?

Cztery domowe sposoby na skurcze łydek

Kości, Stawy i Mięśnie
Skurcze łydek to bardzo nieprzyjemna dolegliwość, która może dotknąć każdego. Często pojawiają się, gdy nogi są zmęczone, po wysiłku fizycznym lub w przypadku odwodnienia. Jest to także zmora kobiet w ciąży, a także osób prowadzących siedzący tryb życia. Skurcze mogą trwać od kilku sekund do kilku minut, a nawet do kilku dni. Nierzadko atakują również w nocy, przez co utrudniają dalszy sen. Warto więc znać sposoby na to, jak pozbyć się bolesnych skurczów łydek i jak im zapobiegać.


Podobne porady

pożywne śniadanie

Jakie są objawy niedoboru potasu i jak temu przeciwdziałać?

Zdrowe Odżywianie
Potas jest bardzo ważnym pierwiastkiem w naszym organizmie. Jest on rozpuszczalny w wodzie i to ona jest jego głównym nośnikiem. W związku z tym, że nasz organizm składa się w większości z wody, potas jest wszędzie. W każdej komórce. Potas jest niezbędnym pierwiastkiem dla naszego życia, ponieważ z łatwością przemieszcza się przez błony komórkowe, a następnie dostarcza komórkom odpowiednich substancji odżywczych. Do jego funkcji zaliczamy również pobudzanie wydzielania insuliny a także uczestniczenie w spalaniu białek oraz węglowodanów. Dodatkowo reguluje funkcjonowanie systemu nerwowego oraz bierze udział w dotlenianiu mózgu. Niedobór tego pierwiastka może być szkodliwy dla organizmu. W tym artykule dowiesz się jakie są objawy niedoboru potasu oraz jak temu przeciwdziałać.
Uszkodzenie splotu ramiennego – ćwiczenia.

Uszkodzenie splotu ramiennego – ćwiczenia

Rozciąganie
Możesz zacząć te ćwiczenia od poruszania powoli głową do góry i na dół oraz na oba boki. Będzie to świetna forma rozgrzewki, która rozrusza mięśnie. Nie wykonuj żadnych ćwiczeń, które sprawiają, że ból jest większy i nie staraj się wyjść poza możliwości swojego organizmu. Najlepiej będzie, jeśli skontaktujesz się z lekarzem.
hipotonia u niemowlaka

Napięcie mięśniowe u niemowlaka - jak je zwalczyć?

Zdrowie Niemowlaka
Kłopoty z prawidłowym napięciem mięśniowym rozpoznane się u coraz większej liczby niemowlaków. U niektórych niemowląt mięśnie naprężają się zbyt mocno, u innych natomiast bywają za wiotkie. Podpowiadamy, co zrobić, by wszystko wróciło do normy. Turlanie na wielkiej dmuchanej piłce to jedno z ćwiczeń polecanych dzieciom przy nadmiernym napięciu mięśniowym. Efekty zauważa się już po kilku tygodniach.
rwa kulszowa

Jak pozbyć się bólu rwy kulszowej za pomocą mleka czosnkowego?

Walka z Bólem
Dobrze znanym zastosowaniem mleka czosnkowego jest używanie go do pozbywania się robaków i stosowania, jako składnik lewatywy. Jest także używane do leczenia rwy kulszowej. Stosuje się je też do leczenia nadmiernego pocenia się nóg. Istnieją udokumentowane przypadki ludzi cierpiących na rwę kulszową, którzy zaczęli odczuwać ulgę po paru dniach stosowania mleka czosnkowego. W wielu przypadkach dolegliwości mijały już w ciągu dwóch tygodni stosowania mleka czosnkowego.

Jak złagodzić bóle mięśni? Skuteczne sposoby

Walka z Bólem
Bóle mięśni śmiało można zakwalifikować do najpopularniejszych dolegliwości naszych czasów. Ich przyczyny mogą być różne - przemęczenie, zbyt intensywna praca, nadmierny wysiłek fizyczny czy choroba reumatyczna. Sięganie po tabletki przeciwbólowe w czasie każdego ataku nie jest dobrym rozwiązaniem. Cierpi na tym nasz żołądek, a my stajemy się niewolnikiem małej pigułki. Co robić, gdy ból znów zaatakował nasze mięśnie, a my nie chcemy truć się tabletkami? Podpowiadamy sprawdzone i przede wszystkim skuteczne sposoby.