Tag: Jak się szybko uspokoić

Sześć prostych sposobów na uspokojenie

Stres
Stres towarzyszy nam coraz częściej w codziennym życiu. Ciągle się spieszymy, mamy mnóstwo spraw na głowie. Jesteśmy w nieustannym biegu, często rozdarci pomiędzy pracą a obowiązkami domowymi. Myślimy o rachunkach, kredycie w banku i zakupach. Nic dziwnego, że w pewnym momencie coś w nas pęka. To efekt nadmiernego stresu, który może powodować wybuchy złości, ataki nerwowe i prowadzić do depresji. Warto walczyć z nim zawczasu. Dlatego przedstawiamy sześć skutecznych sposobów, które pozwolą wyciszyć twoje nerwy i przywrócą spokój ducha.


Podobne porady

strach

Jak pokonać strach?

Ataki Paniki
Strach to bardzo silna emocja, która pojawia się wtedy, gdy tego nie chcemy. Odczuwamy go zawsze w obliczu zagrożenia, agresji, bólu czy niepewności. Zapewne nieraz zastanawiasz się czy można go jakoś pokonać i jak sobie z nim radzić. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak to zrobić.
relaks

Jak się uspokoić?

Stres
Łatwo wyprowadzić cię z równowagi, zwłaszcza, gdy rozradowane dzieciaki piszczą tak głośno, że twoje uszy nie są w stanie znieść decybeli? Ilość maili w skrzynce i nawał spraw niecierpiących zwłoki przyprawiają cię o załamanie nerwowe? Poniżej znajdziesz wskazówki jak w łatwy sposób się uspokoić.
atak paniki

Jak poradzić sobie z atakiem paniki?

Ataki Paniki
Atak paniki może dopaść cię w różnych sytuacjach, zarówno w publicznych miejscach jak również we własnym domu. Jest to paniczny lęk o swoje życie lub obawa przed czynnikiem stresującym. Jakie są skutki tej dolegliwości? Może ona powodować problemy z oddychaniem bądź objawy podobne do ataku serca. Są to dolegliwości somatyczne. Mają podłoże w psychice. W poniższym artykule znajdziesz wskazówki jak radzić sobie z atakami paniki.
mężczyzna korzyczy do telefonu

Jak ukoić skołatane nerwy?

Stres
We współczesnym świecie pełnym chaosu, pośpiechu, bałaganu - trudno nam trzymać nerwy na wodzy. Bo jak zachować spokój i opanowanie gdy w każdej dziedzinie naszego życia napotykamy trudności? Ludzie są coraz bardziej aktywni, walczący o swoje dobro, bierzemy na siebie coraz więcej obowiązków, zapominamy co oznacza słowo 'relaks'. Coraz więcej jest choleryków, którzy również oddziałują na nas. Jak sobie poradzić z nerwami, by pozwalały nam normalnie funkcjonować? Artykuł ten dedykuję nerwusom.
klaustrofobia

Jak leczyć klaustrofobię?

Ataki Paniki
Klaustrofobia należy do zaburzeń lękowych, jest przeciwieństwem agorafobii czyli lęku przed otwartą przestrzenią. Jeśli cierpisz na klaustrofobię może ogarniać cię przerażenie na widok windy lub wąskiego, zamkniętego pokoju. Dla osób cierpiących na to zaburzenie podróż samolotem czy samochodem jest bardzo trudna, ponieważ wiąże się z lękiem przed napadem paniki. Obawa wiąże się tu z przekonaniem, że jesteśmy zamknięci, zakleszczeni w jakimś pomieszczeniu i nie jesteśmy w stanie z niego wyjść. Domowymi sposobami nie można w pełni poradzić sobie z tą bardzo uciążliwą dolegliwością w pełni. Jeśli ona naprawdę zatruwa wam życie najlepiej wybrać jedną z terapii, które skutecznie radzą sobie z zaburzeniami lękowymi. W przypadku klaustrofobii bardzo efektywną jest terapia behawioralno-poznawcza, która opiera się na zmianie schematów myślenia (część poznawcza) i związanych z nimi sposobów zachowania (część behawioralna). Drugą równie skuteczną metodą jest terapia interpersonalna, oparta na przemodelowaniu relacji z ludźmi, które są istotne dla budowania ogólnego poczucia bezpieczeństwa. Niektóre z metod terapii można samodzielnie zastosować przy lękach przed ciasnymi, wąskimi pomieszczeniami.
Atak paniki

Jak sobie radzić z atakami paniki?

Ataki Paniki
Ataki paniki to nic innego, jak błędne sygnały wysyłane przez nasz organizm, które wywołują w nas fałszywy alarm. Mogą one spowodować, że rzucimy się do ucieczki lub wdamy się w bójkę. Ataki paniki potrafią być bardzo niewygodne i uciążliwe. Nikt nie jest naturalnie wolny od ich odczuwania. Mogą się one zdarzyć w każdym miejscu i o każdej porze. Jeśli nie potrafisz ich kontrolować, mogą ograniczać twoją aktywność czy nawet przerodzić się w agorafobię. Aby uchronić się przed paniką, zastosuj się do ośmiu poniższych rad.
zawroty głowy

4 sposoby radzenia sobie z zawrotami głowy

Zaburzenia Lękowe
Zawroty głowy sprawiają, że czujesz się słabo, chwilowo tracisz zdolność widzenia lub równowagę. Chwilowy brak dopływu krwi do mózgu powoduje zawroty głowy. Jest to objaw wielu problemów zdrowotnych takich jak obniżenie ciśnienia krwi, zaburzeń lękowych, bólów głowy, zakażenia ucha, zaburzenia pracy serca, anemie czy udar cieplny. Zawroty głowy mogą być także spowodowane przez odwodnienie, biegunkę, zmiany hormonalne, skutki uboczne niektórych leków, stres, gorączkę, wymioty oraz inne słabości. Jednakże, jeśli cierpisz na częste zawroty głowy skonsultuj się z lekarzem dla prawidłowego zdiagnozowania ich przyczyny. Jeżeli zaś zdarzy ci się mieć zawroty głowy skorzystaj z naturalnych środków, które dają długotrwały efekt bez żadnych skutków ubocznych.