Tag: Nasiona pigwy właściwości

Nasiona pigwy i ich cenne właściwości

Odżywianie
Pigwa uznawana jest za jeden z najzdrowszych polskich owoców. Jest pełna witamin i minerałów przez co doskonale wpływa na cały organizm. Jednak jak się okazuje, dużo zdrowsze od samego owocu są nasiona pigwy. Przygotowana z nich nalewka pomoże zwalczyć przeziębienie i grypę, poprawi trawienie i wspomoże leczenie różnego rodzaju stanów zapalnych. Sprawdźmy, jak jeszcze nasiona pigwy wpływają na nasze zdrowie i jak przygotować leczniczą nalewkę na ich bazie.


Podobne porady

marmolada z pigwy i jabłek

Jak zrobić marmoladę z jabłek i pigwy?

Przetwory
Dary późnego lata i jesieni, takie jak jabłka, warto zamknąć w słoikach i cieszyć się ich smakiem dłużej niż trwa na nie sezon. Dziś chciałabym zaprezentować wam sprawdzony przepis na przepyszną marmoladę z jabłek i pigwy z dodatkiem cynamonu. Jej wykonanie nie powinno przysporzyć wam żadnego problemu. Z proporcji podanych w przepisie powstanie niecałe półtora litra tego przetworu.
nasiona chia

Jak jeść nasiona chia?

Inne Diety
Nasiona chia były głównym źródłem pożywienia dla Majów i Azteków. Począwszy od czasów prekolumbijskich nasiona były uważane za lecznicze. Nie mylili się. Badania wskazują, iż nasiona chia posiadają imponujące odżywcze właściwości. Są najlepszym źródłem tłuszczy omega 3. Na 100g nasion mają aż 18 g omega 3. Dowiedz się jak spożywać nasionka chia.
nasiona dyni

Dlaczego warto jeść nasiona dyni?

Inne zdrowe przepisy
Nasiona dyni (podobnie jak jej owoce) zawierają wiele zdrowych składników odżywczych. Można je dodać do codziennej diety, lub wykorzystać jako środek wpływający na jakość włosów, skóry i ogólnego stanu zdrowia organizmu. Są one również składnikiem wielu leków w indyjskim systemie medycyny ajurwedyjskiej. Oto kilka z głównych korzyści, jakie przyniesie nam wprowadzenie nasion dyni do naszej codziennej diety:
zdrowe nasiona

Jakie nasiona są najzdrowsze?

Zdrowe Odżywianie
Jedzenie nasion stało się ostatnio bardzo modne. Lekarze i dietetycy polecają wprowadzanie ich do diety. Czy rzeczywiście są tak zdrowe? Czy może powinniśmy pozostawić je dla ptaków, a sami zjadać do innego. Przedstawiamy krótki poradnik, z którego dowiesz się dlaczego powinniśmy zjadać nasiona.
Pieczone nasiona dyni z cynamonem

Pieczone nasiona dyni z cynamonem

Przekąski Zimne
Szukasz zdrowej przekąski na długie wieczory? Zrób pyszne, pieczone nasiona dyni z dodatkiem rozgrzewającego cynamonu. Ne tylko są pyszne, ale zawierają wiele substancji o właściwościach prozdrowotnych. Koniecznie wypróbuj tę niezwykłą przekąskę. Słodki, lekko cynamonowy smak sprawi, że nasiona staną się twoją ulubiona przekąską.

Najzdrowsze nasiona i orzechy

Cukrzyca
Orzechy i nasiona są nie tylko doskonałe w smaku i świetnie sprawdzają się jako przekąska, ale przede wszystkim bardzo korzystnie wpływają na nasze zdrowie i stanowią kluczowy element każdej zbilansowanej diety. Zawierają między innymi białko, błonnik pokarmowy, witaminy z grupy B, witaminę E oraz wiele minerałów i przeciwutleniaczy. Znajdziemy w nich również solidną dawkę tłuszczy jednonienasyconych, które mają zbawienny wpływ na kondycję naszego serca. Na cukrzycę, miażdżycę i Alzheimera Regularne spożywanie orzechów i nasion odgrywa kluczową rolę w utrzymywaniu odpowiedniego poziomu cholesterolu w organizmie i w obniżaniu wysokiego ciśnienia krwi. Wykazują też korzystne działanie w leczeniu chorób sercowo – naczyniowych, cukrzycy, miażdżycy, osteoporozy, demencji, a także choroby Alzheimera. Włączenie do swojej diety orzechów i nasion jest bardzo proste. Najlepiej jeść je w postaci surowej, ponieważ poddane obróbce termicznej niemal w stu procentach tracą swoje wartości odżywcze. Pamiętaj, że większość orzechów zawiera dużo tłuszczu i kalorii, dlatego należy dołączać je do swojej diety w umiarkowanych ilościach.

Sok z pigwy: Zapobiega infekcjom, wzmacnia kości

Odżywianie
Nie bez powodu dietetycy zachwycają się składem odżywczym oraz właściwościami pigwy. Owoc ten niewątpliwie należy do grupy najzdrowszych. Wzmacnia odporność, poprawia pracę układu trawiennego, a także pozytywnie wpływa na kości oraz stawy. Owoców pigwy najlepiej szukać latem, bo właśnie wtedy są dojrzałe i zdatne do jedzenia, a sok z nich przygotowany będzie doskonałym dodatkiem do napojów, zarówno ciepłych, jak i zimnych. Podpowiadamy, dlaczego warto pić go przez cały rok oraz w jaki sposób go przygotować.