Tag: Jak najlepiej jeść kalafiora

Kalafior: Właściwości i zastosowanie

Odżywianie
Kalafior to typowo letnie warzywo. W okresie od lipca do września zajadamy się nim z wielką chęcią. Wtedy spotkamy go również w naprawdę dobrych cenach. Warto jeść go regularnie, ponieważ kalafior to warzywo bogate w wiele cennych dla naszego organizmu wartości odżywczych. Warto wiedzieć, że jest jednym z najlepszych źródeł białka roślinnego.

Dlaczego warto jeść brukiew?

Warzywa
Nieco zapomniana i niewystarczająco doceniana brukiew znów wraca do łask i tej tendencji trudno się dziwić. Doskonale wyostrzy smak potraw, dostarczy nam cennego białka, niezbędnych witamin i minerałów oraz poprawi naszą kondycję. Usprawni pracę jelit, wspomoże procesy metaboliczne i odchudzanie, ułatwi walkę z zaparciami oraz uporczywym kaszlem. Ponadto sprawi, że nasze włosy, paznokcie i skóra będą prezentować się pięknie. Dowiedzmy się o brukwi co nieco więcej i sprawdźmy, w czym nam jeszcze pomoże.

Dlaczego warto jeść kalafiora?

Warzywa
Najczęściej podawany jest jako dodatek do głównego dania, oblany odrobiną masła i serwowany z bułką tartą. Oczywiście można z niego przygotować wiele dań, które zachwycą podniebienia domowników: purée, smaczną zupę lub zapiekankę. Jedno jest pewne: kalafior to warzywo, z którego nie powinno się całkowicie rezygnować. Choć jego smak nie wszystkim odpowiada, warto się do niego przekonać. Aby wykorzystać to, co w kalafiorze najcenniejsze, warto znać garść informacji na jego temat. Dlaczego warto go jeść, a komu może w nadmiarze zaszkodzić? Z czym go najlepiej serwować?


Podobne porady

Kapusta z grzybami

Jak zrobić kapustę z grzybami?

Przepisy świąteczne
Kapusta z grzybami jest w wielu domach tradycyjną potrawą bożonarodzeniową i należy do 12 dań, które co roku znajdują się na stole wigilijnym. Jej amatorów nie brakuje i trudno się temu dziwić, ponieważ jest wyśmienita. Wbrew pozorom nie jest trudna w przygotowaniu i nie wymaga od nas dużego wysiłku. Chyba nigdy nie smakuje tak dobrze jak w Boże Narodzenie. Poniżej znajdziecie sprawdzony, staropolski przepis na kapustę z grzybami.
frytki z brukwi

Jak zrobić frytki z brukwi?

Szybkie i proste dania
Smakują podobnie do zwykłych frytek, ale są znacznie mniej tłuste i kaloryczne. Brukiew ma o połowę mniej kalorii i węglowodanów, niż ziemniak. Ma zbliżony do niego, słodkawy smak i tak samo jak on zawiera skrobię. Dlatego warzywo to jest idealnym kandydatem do przyrządzenia dietetycznych, zdrowych i chrupiących frytek. To jedynie 65 kcal na porcję wielkości 1 szklanki.

Kalafior romanesco: Pyszny i niskokaloryczny

Odżywianie
Wyglądem przypomina połączenie kalafiora z brokułem, choć robi bardziej spektakularne wrażenie wizualne i jest kilka razy zdrowszy niż obydwa te warzywa razem wzięte. Porównać można go ze spiralą, na końcu której umieszczono zielone różyczki przypominające wieżę zamkową. Jednak nie tylko oryginalny wygląd powinien zachwycać nas w kalafiorze romanesco. Na szczególne uznanie zasługują właściwości prozdrowotne tego warzywa. Okazuje się, że zielony kalafior pomaga schudnąć, chroni przed osteoporozą, wzmacnia układ nerwowy i wykazuje właściwości antyoksydacyjne. Sprawdźmy, dlaczego jeszcze warto go jeść.

Różowy kalafior: Pomaga schudnąć, idealnie pasuje do mięs

Diety
Pochodzący z Cypru i sprowadzony do Polski przez królową Bonę różowy kalafior wyróżnia bardzo wyrazisty, pikantny smak, który perfekcyjnie urozmaica potrawy. Różowy kalafior to idealny dodatek do dań mięsnych oraz zup z jarzyn. Doskonale komponuje się także z sałatkami i zapiekankami. Jak go jeszcze wykorzystać w kuchni? Wszystkie potrzebne wskazówki znajdziecie poniżej.

Kapusta pekińska: Z czym najlepiej ją łączyć?

Warzywa
Kapusta pekińska, wyglądem bardziej przypominająca sałatę niż kapustę, stanowi doskonałą bazę do sałatek lub surówek, które mogą być idealnym dodatkiem do smakowitego obiadu, czy po prostu wystąpić w roli bardzo apetycznej i jednocześnie wyjątkowo zdrowej przekąski. Do walorów kapusty pekińskiej należy zaliczyć także to, że jest niskokaloryczna i tym samym robi furorę w dietach. Ponadto bardzo dobrze wpływa na wzrok, serce, układ kostno-stawowy oraz nerwowy czy procesy trawienne. Podpowiadamy, z czym doskonale komponuje się to apetyczne warzywo i jak je przyrządzić, by finalnie smakowało perfekcyjnie.