Tag: ćwiczenia na przedramie w domu

Ćwiczenia na przedramię

Jak ćwiczyć na przedramię?

Ćwiczenia

Mięśnie przedramienia są bardzo małą grupą mięśniową w stosunku do innych, np. mięśni pleców, czy klatki piersiowej. Choć mięśnie objętościowo nie są duże to za to są bardzo liczne. Pomiędzy stawem nadgarstkowym, a stawem łokciowym jednej ręki znajduje się w sumie dziewiętnaście mięśni. Ta liczna grupa mięśni dzieli się na trzy części. Część przednia, czyli dłoniowa. Część tylna nazywana grzbietową, oraz trzecia, która jest nazywana boczną. Mięśnie te męczą się szybciej niż mięśnie innych grup. Są to mięśnie, których głównym zadaniem jest poruszanie palcami, czyli wykonywanie ruchów manualnych. Są to ruchy najbardziej skomplikowane jakie wykonuje ciało człowieka.

 

Wiele osób uprawiających amatorsko sport zapomina o tej grupie mięśni a bardzo ważne jest, aby były one utrzymywane w dobrej formie. Mięśnie te zaciskają dłoń w której trzymamy np. kijek narciarski, rakietę tenisową, czy piłkę. Pracując nad tą partią mięśniową powinniśmy skupić się przede wszystkim nad wypracowaniem odpowiedniej grubości przedramienia, siły i na koniec ładnej rzeźby. Odpowiednie wyrzeźbienie podkreśli poszczególne mięśnie co poprawi wygląd ogólny ręki. Ćwiczenia na przedramię nie są skomplikowane technicznie, ale jak inne ćwiczenia wymagają odpowiedniej koncentracji i dbałości o odpowiednią technikę. Ćwiczenia na przedramię można podzielić na takie, które można wykonać w domu i na takie, które wykonujemy na siłowni.



Podobne porady

ćwiczenia z hantlami

Jak ćwiczyć hantlami?

Trening Siłowy
Nie potrzebujesz żadnego wymyślnego wyposażenia siłowni, aby móc ćwiczyć całe swoje ciało. Możesz wykonać niemal każde ćwiczenie w domu przy pomocy hantli. W rzeczywistości, lepiej wykonywać ćwiczenia przy użyciu prostych przedmiotów zamiast skomplikowanych maszyn. Oto kilka prostych ćwiczeń hantlami.
trenowanie bicepsa

Jak trenować biceps?

Podstawy Fitnessu
Biceps to widoczne pary mięśni z przodu ramienia łączące łopatkę z łokciem - mięśnie te biorą udział w codziennych czynnościach fizyczno - ruchowych od przekręcania klucza w zamku do podnoszenia przedmiotów (np. ciężkich bagaży). Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, w jaki sposób możesz ćwiczyć i rzeźbić swoje mięśnie.
Ćwiczenia na biceps

Jak zbudować biceps?

Ćwiczenie z Trenerem

Mięsień nazywany potocznie bicepsem czyli dwugłowy ramienia, jest jednym z kilku mięśni wchodzących w skład grupy mięśni, które budują i poruszają ramieniem. Cała grupa tych mięśni znajduje się na przedniej części ramienia. Mięśnie te działają na dwa stawy, głównie łokciowy i po części barkowy. Ruchy jakie wykonujemy dzięki tym mięśniom to przede wszystkim zginanie w stawie łokciowym, współdziałają również przy zginaniu barków oraz biorą udział przy odwracaniu i nawracaniu ramienia. Jak widać mięśnie ramienia a w tym największy z nich biceps są bardzo ważnymi mięśniami w funkcjonowaniu naszego ciała, a poza tym mocno wpływają na estetyczny wygląd ramienia. Dlatego warto nad nimi pracować poprzez wykonywanie odpowiednio dobranych ćwiczeń. Oczywiście najpierw należy dobrać charakter wykonywania ćwiczeń czyli dobrać odpowiednią liczbę powtórzeń, liczbę serii, długość przerw między seriami oraz obciążenie z jakim będziemy ćwiczyć. Poniżej przedstawiam kilka ćwiczeń, które moim zdaniem najlepiej wpływają na rozwój bicepsów i pozostałych mięśni ramion.

Przysiady

Jak robić przysiady?

Ćwiczenie z Trenerem

Przysiady są jednymi z podstawowych ćwiczeń jakie wykonujemy. Są ćwiczeniami dość trudnymi technicznie do wykonania. Bardzo często ludzie wykonują przysiady bardzo źle, co ma przede wszystkim negatywny wpływ na stawy kolanowe i skokowe, które są wtedy zbyt mocno przeciążone. Jednak prawidłowo wykonany przysiad ma ogromną wartość i zastosowanie w wielu treningach, poczynając od ćwiczeń mających na celu rehabilitację pleców do ciężkiego treningu kulturystycznego. Zatem przysiady może wykonywać każdy bez względu na to jaką dyscyplinę sportu uprawia. Prawidłowo wykonywane przysiady ćwiczą przede wszystkim mięśnie czworogłowe ud, mięśnie kulszowo goleniowe, mięśnie pośladkowe, ale w mniejszym stopniu angażują również mięśnie brzucha pleców głównie dolnej części i mięśnie dolnej części nóg czyli stabilizatory postawy. Istnieje kilka rodzajów przysiadów i są to:

Ćwiczenia na klatę

Jak wyćwiczyć klatę?

Ćwiczenie z Trenerem

Prawidłowa budowa i ładny wygląd klatki piersiowej w znaczny sposób poprawiają wygląd i proporcjonalność naszego ciała. Dobrze wyćwiczona klatka piersiowa poprawia również funkcje życiowe ponieważ w niej znajdują się ważne organy takie jak płuca i serce. Dobrze rozwinięte mięśnie klatki piersiowej pomagają np. w oddychaniu. Klatka piersiowa jest zbudowana z dość licznej grupy mięśni i dlatego aby bobrze ją rozwinąć należy wykonywać różne ćwiczenia co pozwoli wpłynąć na każdą grupę mięśniową. Poza tym należy rozróżnić jakiego efektu oczekujemy po treningu, czy chcemy ukształtować klatkę piersiową, czy np. zwiększyć jej obwód poprzez zwiększenie masy mięśniowej. Poniżej opisuje kilka ćwiczeń, które można wykonywać do każdego rodzaju treningu zmieniając jedynie liczbę powtórzeń w jednej serii, liczbę serii i czas na odpoczynek pomiędzy seriami.

ćwiczenie ramion

Jak ujędrnić ramiona ćwicząc 15 minut dziennie?

Ćwiczenia
Wiek, zbędne kilogramy, brak ruchu – wszystkie te czynniki prowadzą do utraty jędrności problematycznych partii ciała. O ile dalekie od ideału uda, czy pośladki da się ukryć pod odpowiednio dobranym ubraniem, z ramionami sprawa ma się już nieco gorzej, zwłaszcza, gdy na zewnątrz temperatura przekracza 30°C. Dzięki opisanemu poniżej zestawowi ćwiczeń możesz to jednak zmienić. Wykonuj trzy powtórzenia co drugi dzień stosując hantle fitness o masie 2kg. Ćwicząc regularnie zaledwie 15 minut dziennie uzyskasz efekty, które pozytywnie cię zaskoczą. Przekonaj się i podejmij wyzwanie.
drżenie rąk

Drżenie mięśni - przyczyny, objawy

Kości, Stawy i Mięśnie
Jeśli drga ci powieka, zwykle jest to tylko skutek niedoboru niektórych substancji. Ale drżenie rąk może być poważną sprawą. Sygnały z mózgu docierają przez nerwy do mięśni łokcia, przedramienia, nadgarstka i palców. Umożliwia to ich zginanie, prostowanie, chwytanie. Gdy ten proces jest zakłócony, ręka drży i jest niesprawna. Przyczyną może być cukrzyca, choroba Parkinsona, stwardnienie rozsiane albo... niedobór minerałów. Zapoznaj się z treścią tej porady, by dowiedzieć się czym może być spowodowane drżenie mięśni w twoim przypadku.