Tag: Zdrowa dieta w ciąży

Zdrowa ciąża

Jak nie przytyć w czasie ciąży?

Sport w ciąży

Żadna kobieta nie chce dużo przytyć w czasie ciąży, jednak utrzymanie zdrowej wagi jest bardzo trudne. Stare powiedzenie o jedzeniu za dwoje, wprowadziło wiele kobiet w kłopoty. A prawda jest taka, że nie jesz za dwoje tylko dzielisz się składnikami odżywczymi. Wszystko, co jesz zostaje strawione, a następnie przekazywane dziecku. I nie działa to tak, że jedząc kanapkę połowa idzie do Twojego żołądka, a druga połowa do żołądka Twojego dziecka.

zdrowe jedzenie w ciąży

Jakie witaminy i minerały dla młodej mamy?

Odżywianie a ciąża
W czasie ciąży twoje zapotrzebowanie na niektóre witaminy i minerały wzrasta nawet dwukrotnie. Dlatego dbaj o to, by twoja dieta była jak najbardziej urozmaicona i obfitowała w warzywa i owoce, które są naturalnym źródłem witamin. Jeśli przed ciążą miałaś jakieś niedobory witamin (niestety, większość z nas je ma), warto byłoby sięgnąć po suplementy dla przyszłych mam. Ginekolog pomoże ci wybrać odpowiedni preparat. Możesz przyjmować go również po urodzeniu dziecka. Tobie zapewnią dobre samopoczucie, a dziecku prawidłowy rozwój. Sprawdź, jakich składników teraz potrzebujecie i gdzie je znajdziesz.
kobieta w ciąży dieta

Pokarmy które są niebezpieczne dla kobiet w ciąży

Odżywianie a ciąża
Istnieją setki artykułów oferujących porady związane z ciążą, zwłaszcza w odniesieniu do tego, co jest bezpieczne do jedzenia, a czego należy unikać. Zmiany hormonalne w organizmie podczas ciąży są przyczyną głodu. Jednak przed zjedzeniem czegokolwiek, trzeba myśleć o bezpieczeństwie swojego nienarodzonego dziecka. Zawsze możesz skontaktować się z lekarzem w zakresie zdrowego odżywiania w okresie ciąży. My jednak przygotowaliśmy krótką listę pokarmów których należy unikać.


Podobne porady

Wino dla pary młodej

Jak zapakować wino dla pary młodej?

Prezent Ślubny
Jeśli wybierasz się na wesele na które państwo młodzi zażyczyli sobie wino zamiast kwiatów to może przypadnie ci do gustu poniższy pomysł jego zapakowania.

Co jeść w pierwszym trymestrze ciąży?·

Odżywianie a ciąża
W pierwszym trymestrze (4 - 13 tydzień) potrzebujesz witamin i składników mineralnych, które znajdziesz w zbilansowanej i zdrowej diecie. Jednak w tym okresie najważniejsze dla rozwoju twojego dziecka są kwas foliowy i w umiarze witamina A.

Co jeść w drugim trymestrze ciąży?·

Odżywianie a ciąża
W drugim trymestrze ciąży (14 do 27 tydzień) bardzo ważny jest wapń, witamina D oraz magnez. Wszystkie te składniki dostarczysz organizmowi przez zdrową, zbilansowaną dietę. Jak powinna ona wyglądać? Oto przykłady produktów zawierających składniki mineralne, których teraz potrzebujesz:
minerały w owocach

Minerały w organizmie - jaka jest ich rola?

Zdrowa Dieta
Składniki mineralne stanowią 4% masy ciała dorosłego człowieka. Nasz system nie może wytworzyć ich samodzielnie, musimy więc dostarczać je z pożywieniem. Za co odpowiadają i gdzie je znajdziesz? Najlepszym źródłem minerałów są produkty spożywcze i woda. Przyjmowane w postaci suplementów, niosą ze sobą duże ryzyko przedawkowania, które tak samo jak niedobór stanowią zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia.
cellulit

3 minerały, które pomogą ci wyeliminować cellulit

Choroby skóry
Cellulit to wgłębienie i nierówności na skórze, które zwykle występują na udach, pośladkach, ramionach i brzuchu. Jest to spowodowane przez nadmierny procent tłuszczu i wody, które gromadzą się na powierzchni tkanki łącznej. Prócz nadmiaru tłuszczu i zatrzymanej wody, w tkance gromadzą się toksyny, które również są przyczyną cellulitu. Zdrowa i zrównoważona dieta jest bez wątpienia najważniejsza w walce z cellulitem. Jeśli nieskutecznie chcesz pozbyć się cellulitu, w twojej diecie brakuje kilku minerałów, które mają bezpośredni wpływ na gromadzenie się tłuszczu, wody i toksyn. Znajdziesz je w dalszej części artykułu.