Tag: Zdrowa dieta w ciąży

Zdrowa ciąża

Jak nie przytyć w czasie ciąży?

Sport w ciąży

Żadna kobieta nie chce dużo przytyć w czasie ciąży, jednak utrzymanie zdrowej wagi jest bardzo trudne. Stare powiedzenie o jedzeniu za dwoje, wprowadziło wiele kobiet w kłopoty. A prawda jest taka, że nie jesz za dwoje tylko dzielisz się składnikami odżywczymi. Wszystko, co jesz zostaje strawione, a następnie przekazywane dziecku. I nie działa to tak, że jedząc kanapkę połowa idzie do Twojego żołądka, a druga połowa do żołądka Twojego dziecka.

zdrowe jedzenie w ciąży

Jakie witaminy i minerały dla młodej mamy?

Odżywianie a ciąża
W czasie ciąży twoje zapotrzebowanie na niektóre witaminy i minerały wzrasta nawet dwukrotnie. Dlatego dbaj o to, by twoja dieta była jak najbardziej urozmaicona i obfitowała w warzywa i owoce, które są naturalnym źródłem witamin. Jeśli przed ciążą miałaś jakieś niedobory witamin (niestety, większość z nas je ma), warto byłoby sięgnąć po suplementy dla przyszłych mam. Ginekolog pomoże ci wybrać odpowiedni preparat. Możesz przyjmować go również po urodzeniu dziecka. Tobie zapewnią dobre samopoczucie, a dziecku prawidłowy rozwój. Sprawdź, jakich składników teraz potrzebujecie i gdzie je znajdziesz.
kobieta w ciąży dieta

Pokarmy które są niebezpieczne dla kobiet w ciąży

Odżywianie a ciąża
Istnieją setki artykułów oferujących porady związane z ciążą, zwłaszcza w odniesieniu do tego, co jest bezpieczne do jedzenia, a czego należy unikać. Zmiany hormonalne w organizmie podczas ciąży są przyczyną głodu. Jednak przed zjedzeniem czegokolwiek, trzeba myśleć o bezpieczeństwie swojego nienarodzonego dziecka. Zawsze możesz skontaktować się z lekarzem w zakresie zdrowego odżywiania w okresie ciąży. My jednak przygotowaliśmy krótką listę pokarmów których należy unikać.


Podobne porady

gnijąca panna młoda

Jak się przebrać za trupa panny młodej?

Przebrania na Halloween
Przebranie trupa panny młodej jest bardzo popularne. Trzeba więc, abyś dodała do swojego przebrania troszkę ekstrawagancji. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jak możesz to zrobić.
Wino dla pary młodej

Jak zapakować wino dla pary młodej?

Prezent Ślubny
Jeśli wybierasz się na wesele na które państwo młodzi zażyczyli sobie wino zamiast kwiatów to może przypadnie ci do gustu poniższy pomysł jego zapakowania.
mięśnie

Co jeść na przyrost masy mięśniowej?

Diety
Twoja zdolność do przyrostu mięśni ma tak samo dużo wspólnego z tym co jesz, jak z tym, ile i jak ćwiczysz. W czasie diety i podczas ćwiczeń należy zwracać uwagę na wszystko, aby osiągnąć dany cel. Obok odpowiednich ćwiczeń, bardzo ważna jest dieta. Spożywanie odpowiednich produktów pomoże tkance mięśniowej w prawidłowej rozbudowie. Co zatem jeść, aby nasz trud na siłowni szedł w mięśnie, a nie tylko w pot?

Co jeść w trzecim trymestrze ciąży?

Odżywianie a ciąża
W trzecim trymestrze (28 tydzień +) bardzo ważna jest witamina C, błonnik, witamina K oraz tiaminę (witaminę B1). Składniki te można dostarczyć organizmowi poprzez zdrową, zbilansowaną dietę. Pamiętaj, że w trzecim trymestrze ciąży dzienne zapotrzebowanie na kalorie wzrasta o 200 kcal.
zdrowe dziecko

3 minerały ważne dla zdrowia dziecka

Dziecko a Zdrowie
Wapń pomaga dziecku rosnąć, cynk – jeść, a magnez – dobrze spać. Dziecięce menu trzeba więc komponować tak, by zawierało wszystkie te składniki. Właściwy poziom witamin i minerałów to warunek prawidłowego rozwoju dziecka. Tyle teoria, w praktyce wiele matek ma kłopot ze skomponowaniem dziecięcego menu. Specjaliści doradzają, by zadbać o różnorodność pokarmów i o to, by codzienny jadłospis dziecka zawierał produkty ze wszystkich grup spożywczych. W diecie malucha powinny się każdego dnia znaleźć: owoce, warzywa, produkty mleczne, produkty białkowe (mięso, drób, ryby, jaja) oraz zboża. Pomoże to zapewnić dziecku odpowiednią ilość potrzebnych składników.