Tag: Diety błędy

Odchudzanie

Prawdy i mity na temat odchudzania

Diety
Okres wiosenny, a tym bardziej zaraz po świętach Wielkiej Nocy, gdy każdy dogodził swojemu brzuszkowi i napasł go do oporu, jest okresem prawdziwego boomu na diety odchudzające. Odchudza się teraz prawie każdy, przecież już niedługo rozpocznie się sezon letni, a co za tym idzie plaża i bikini. A żeby prezentować się w nowym stroju jak najlepiej postanawiamy zrzucić kilka kilo. Niestety zbyt często zabieramy się za diety bez elementarnej wiedzy na temat odżywiania, a później nie sposób się nadziwić, dlaczego zamiast chudnąć tyjemy, lub skąd wzięły się nagłe problemy zdrowotne. Poniżej kilka podstawowych błędów i złych przekonań na temat odżywiania.
odchudzanie mity

Mity na temat zdrowej diety, które musisz poznać

Inne Diety
W dzisiejszych czasach toczy się wiele dyskusji na temat zdrowego odżywiania  i istnieje wiele różnych opinii na temat tego, co jeść, kiedy jeść i ile jeść. Niektóre zalecenia i opinie brzmią dosyć podejrzanie jednak wielu ludzi bezgranicznie w nie wierzy. Warto więc zweryfikować najczęstsze mity odnośnie zdrowej diety. Co jest wpajanym nam kłamstwem i gdzie leży prawda? Przekonasz się w dalszej części artykułu!

10 najlepszych potraw do walki z głodem

Odżywianie
To normalne, że czujemy głód, zwłaszcza wtedy, gdy zaczynamy się odchudzać. Nakładamy na siebie wówczas pewien reżim żywieniowy lub staramy się wykonać więcej ćwiczeń, a to sprawia, że spalamy tylko więcej kalorii. Wtedy nasz organizm potrzebuje większej ilości energii, aby móc funkcjonować prawidłowo. Oto kilka przykładów, jak poradzić sobie z uczuciem głodu, nie dogadzać sobie zbytnio, stosując pewne produkty żywieniowe, a co najważniejsze stracić na wadze, tak jak to było zamierzone. 1. Kasza owsiana Owsianka jest doskonałym rozwiązaniem na śniadanie, ponieważ sprawi, że będziemy czuć się syci do obiadu. Owies zawiera wszystkie potrzebne dla organizmu składniki odżywcze. Jest bogaty w witaminę E, która spowalnia procesy starzenia się, a także w kwas foliowy, B1, B2, B5, PP oraz minerały: magnez, miedź cynk i żelazo. Zawiera też duże ilości białka o wysokiej wartości odżywczej oraz błonnik, przez co stabilizuje poziom cukru we krwi i reguluje działanie układu pokarmowego. Wiele badań wskazuje, że całe ziarna owsa pomogą nam czuć się pełnym przez dłuższy czas, głównie za sprawą błonnika, skrobi oraz węglowodanów. Owies jest dobrym źródłem błonnika rozpuszczalnego P- glukanu, który pomaga spowolnić trawienie i wchłanianie węglowodanów. Kasza owsiana ma też niski indeks glikemiczny, dzięki któremu może utrzymać stały poziom cukru we krwi, przez co nie odczuwamy zmęczenia i głodu. Najlepsza rada: Aby owsianka była niskokalorycznym posiłkiem, najlepiej przyrządzić ją na wodzie lub na chudym mleku, dodając pokrojone owoce, najlepiej jagody lub banany, które sprawią, że jeszcze dłużej będziemy czuć się nasyceni.

Najbardziej niebezpieczne diety: Rujnują zdrowie i powodują jo-jo

Odchudzanie
Szczupła sylwetka i jędrna skóra to upragniony cel wielu osób. Niestety walka z nadprogramowymi kilogramami nie jest łatwa. Wymaga dużej motywacji, samodyscypliny, a także wielu wyrzeczeń. Nic dziwnego, że diety cud „bez głodzenia się”, „pięciodniowe” czy polegające na tym, że „jesz, co chcesz” biją rekordy popularności. Niestety wiele z nich jest poważnym zagrożeniem dla zdrowia. Okazuje się, że popularne diety wyniszczają wątrobę i nerki, obciążają jelita, a nawet mogą być niebezpieczne dla serca. Niemal wszystkie powodują groźne niedobory i osłabiają odporność. Jakby tego było mało, ich zakończenie bardzo często prowadzi do efektu jo-jo. Sprawdź, które popularne diety mogą być niebezpieczne dla zdrowia.