Tag: Panowanie nad emocjami

panowanie nad emocjami

Jak panować nad emocjami?

Rozwój Kariery Zawodowej
Panowanie nad emocjami świadczy o naszej dorosłości. Jednak nie zawsze i nie w każdej sytuacji, jesteśmy w stanie nad nimi zapanować. Nieraz złościmy się niepotrzebnie, wybuchamy płaczem czy histerycznym śmiechem. Nie wygląda to jednak zbyt dobrze, jeśli jesteśmy w większym towarzystwie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak zapanować nad swoimi emocjami, by uniknąć żenujących dla Ciebie sytuacji.
Jak przestać się martwić?

Jak przestać się martwić?

Przetrwanie w Pracy
Pozytywne nastawienia do otaczającego nas świata sprawia, że czujemy się zdrowsi i szczęśliwsi. Jeśli tylko trochę się postaramy, możemy chociaż przez chwilę poczuć się lepiej. Jest to jedna z najłatwiejszych rzeczy, które możemy zmienić w swoim życiu i co najważniejsze – można zrobić to od zaraz...
Złe emocje

Jak kontrolować emocje?

Relacje Interpersonalne
Kontrolowanie emocji nie jest równoznaczne z ich ignorowaniem. Wiąże się ono z właściwym rozpoznaniem emocji i umiejętnością ich wykorzystania lub zmienienia. Możemy wyróżnić cztery podstawowe emocje: gniew, strach, lęk i smutek. W opisanym poniżej przykładzie analizuję w jaki sposób można zredukować lub całkowicie wyeliminować jedną z nich – smutek. Opisana tu technika ma jednak równie dobre zastosowanie do pozostałych emocji.
medytacja

Jak zwiększyć poziom dopaminy?

Odchudzanie
Dopamina to neuroprzekaźnik wytwarzany w ludzkim mózgu potocznie zwanym hormonem szczęścia. Odgrywa ona ważną rolę w regulowaniu emocji, nastroju, radzenia sobie ze stresem, poziomu lęku i możliwości snu. Poziom dopaminy może także wpłynąć na zwiększenie zdolności do podejmowania decyzji oraz kontroli nad pragnieniami. Podobnie jak pozytywne doświadczenia wysoki poziom dopaminy może działa korzystnie na rozwijanie umiejętności społecznych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak w sposób naturalny zwiększyć poziom dopaminy.
kontrolowanie gniewu

Jak powstrzymać gniew?

Ogólne zasady zachowania
Gniew jest bardzo negatywnym uczuciem i może być destrukcyjny zarówno dla osoby, która go odczuwa jak i dla jej otoczenia. Warto wiec spróbować zapanować nad sobą i powstrzymać gniew. Poniżej znajdziesz wskazówki jak to zrobić.
medytacja

Jak kontrolować swoje myśli?

Relacje i Atmosfera w Pracy
Często łapiemy się na tym, że przez nasz umysł przebiega całe mnóstwo negatywnych myśli. Ich natłok może z czasem przybierać na sile, jeśli w porę go nie powstrzymamy. Problem polega na tym, że im bardziej skupiamy się na jakiejś myśli, tym potężniejsza ona się staje. Kontrolowanie swoich myśli jest jednak możliwe. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak panować nad swoimi myślami, by mieć wpływ na własne emocje.
wybuch emocji

Jak się opanować?

Radzenie Sobie Ze Stresem
Każdym z nas targają różne emocje. Niektóre z nich są niebezpieczne i mogą zakończyć się niekontrolowanym wybuchem agresji i gniewu. Takie złe emocje warto nauczyć się kontrolować. Ten artykuł opowiada o sposobie opanowywania emocji.
zamartwianie się

Jak przestać się zamartwiać?

Stres
Wiele z nas zadręcza się zadając sobie pytania z serii 'co by było, gdyby...'. Powiem szczerze, że takie rozumowanie nie jest dobre. Martwienie się na zapas i zadręczanie nieistniejącymi problemami może się źle skończyć nie tylko dla zdrowia własnego, ale też i dla zdrowia ludzi przebywających w naszym najbliższym otoczeniu. Jak czerpać radość z życia? Co zrobić, aby żyć z dnia na dzień nie zadręczając się i nie zaprzątać sobie niepotrzebnie myśli? Przeczytaj poniższe rady.
kłótnia

Jak radzić sobie z trudnymi ludźmi?

Problemy i Kłótnie
Nie zawsze obracamy się w towarzystwie ludzi, których lubimy i z którymi przyjemnie nam się rozmawia. Jest wiele typów osobowości na świecie. Każdy człowiek jest inny, inaczej reaguje, wypowiada się, czy odbiera pewne kwestie. Wszystko to zależy od temperamentu, wychowania czy wartości, którymi się kieruje. Jednakże są pewne osoby, które nas irytują, bądź sprawiają, że w ich towarzystwie czujemy się nieswojo. Czasami może to być przytłaczające, czasami możemy mieć wrażenie, że ktoś jest zbyt zarozumiały, bądź działa na nas przygnębiająco, dołująco. W tym artykule znajdziesz informacje, jak powinieneś zachować się wśród takich ludzi.
złość

Jak radzić sobie ze złością?

Stres
Złość, gniew, zdenerwowanie. Każdy z nas zna doskonale te uczucia. Czy są one dobre? Oczywiście, że tak, jeśli wiemy jak sobie z nimi radzić. Dzięki złości odreagowujemy różne stresujące sytuacje. Należy jednak pamiętać, że to my powinniśmy nauczyć się radzenia sobie ze złością. To my jesteśmy za nią odpowiedzialni. Definicja złości jest dość ciekawa. Jest to stan emocjonalny powodowany strachem. Następuje, gdy zablokowane jest jakieś dążenie, następuje zmiana poczucia kontroli. Często zdarza się tak, że osoby kontrolujące wszystko, w momencie, gdy stracą panowanie nad jakąś sytuacją popadają w gniew. Z ich punktu widzenia jest to zrozumiałe, bo w przypadku braku kontroli zaczynają się bać. Jednak czy jest to dobre? Niekoniecznie. Może to prowadzić do różnego rodzaju zaburzeń, ponieważ nie da się kontrolować wszystkiego.