Tag: ćwiczenia na triceps w domu

Ćwiczenia na triceps

Jak trenować triceps?

Ćwiczenie z Trenerem

Mięsień trójgłowy ramienia znajduje się w tylnej części ramienia, oprócz niego znajduje się tam również mięsień łokciowy. Oba te mięśnie prostują ramię w stawie łokciowym. Zaś głowa długa mięśnia trójgłowego ramienia bierze udział w prostowaniu barku. Jak już wcześniej wspomniałem mięsień trójgłowy ramienia prostuje głównie ramie w stawie łokciowym, ale dobrze wyćwiczony triceps znacznie wysmukla i poprawia wygląd całego ramienia. Poniżej przedstawiam kilka ćwiczeń, które bardzo dobrze oddziaływają na mięśnie prostujące ramię w stawie łokciowym. Oczywiście najpierw trzeba zaplanować jaki charakter przyjmą nasze treningi, na co będą ukierunkowane. Czy będzie to zwiększenie masy mięśniowej, czy np. wyrzeźbienie ładnych kształtów mięśnia. Można to zaplanować poprzez odpowiednie rozplanowanie treningów czyli długość trwania treningu, liczba powtórzeń w serii, liczba samych serii, czas odpoczynku między seriami oraz czas w jakim chcemy osiągnąć zaplanowany skutek.

ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps dla dziewczyn

Ćwiczenia
Choć zima sprzyja pobłażliwości odnośnie swojej figury, gdy tylko założysz sukienkę bez rękawków lub top od razu przypomnisz sobie o tej tłuściutkiej, trzęsącej się jak galareta tylnej stronie ramion. Co zrobić, by wyrzeźbić także tę część ciała? Trzy razy w tygodniu wykonywać opisany poniżej 15-minutowy zestaw ćwiczeń na triceps. Będziesz potrzebować hantli o masie 2-3,5 kg oraz piłki fitness. Ćwicz regularnie, a już wkrótce zobaczysz efekty.


Podobne porady

ćwiczenie na triceps

Jak ćwiczyć triceps?

Trening Siłowy
Triceps to często zapominany mięsień, który przyczynia się wyrzeźbienia ramion. Znajduje się on po przeciwnej stronie bicepsa, od spodu ramion. Wyraźnie wykształcone mięśnie trójgłowe ramienia sprawiają, że ręce wyglądają na większe. Poniżej znajdziesz wskazówki jak ćwiczyć triceps.
ćwiczenie na triceps

Jak ćwiczyć triceps na piłce?

Ćwiczenia
Podczas gdy inne partie ciała doczekały się serii ćwiczeń na ich wzmocnienie samemu tricepsowi poświęcono mało uwagi. Ale nie martwcie się, jest on ćwiczony podczas wykonywania ćwiczeń na ramiona, plecy czy ręce na przykład. Jest jednak jedno takie ćwiczenie, dzięki któremu nasz triceps na pewno będzie wyglądał świetnie. Mimo że tylko jedno, zamieszczam je bez obaw z nadzieją, że z powodzeniem je wykorzystacie i przyniesie wam oczekiwane rezultaty.
Pompki

Jak prawidłowo robić pompki?

Podstawy Fitnessu

Pompki to jedno z wielu ćwiczeń fizycznych, które można wykonywać codziennie, właściwie wszędzie i o każdej porze dnia. Pompki są ćwiczeniem dość popularnym przy czym dość trudnym i wymagającym odpowiedniej techniki, dużej koncentracji i sporej siły. Tak naprawdę ćwiczenie to nazywa się „zginaniem ramion w pozycji podpór leżąc przodem”. Popularne pompki rozwijają takie partie mięśniowe jak mięśnie klatki piersiowej, mięśnie obręczy barkowej, tricepsy, a poprzez to, że podczas robienia pompek musimy sztywno utrzymać ciało w podporze przodem dość intensywnie pracuje większość ważniejszych mięśni naszego ciała. Są nimi między innymi mięsień brzucha, mięśnie pośladkowe, mięśnie przedramion, mięśnie nóg i stóp. Poprzez zmianę ustawienia ciała podczas wykonywania pompek możemy wpływać na charakterystykę ćwiczenia dzięki czemu możemy wybrać, którą część ciała chcemy mocniej wyćwiczyć. Pompki możemy wykonywać na różne sposoby, a przez to w sposób świadomy wpływamy na poszczególne części ciała, lub konkretną część danego mięśnia.

Ćwiczenia na biceps

Jak zbudować biceps?

Ćwiczenie z Trenerem

Mięsień nazywany potocznie bicepsem czyli dwugłowy ramienia, jest jednym z kilku mięśni wchodzących w skład grupy mięśni, które budują i poruszają ramieniem. Cała grupa tych mięśni znajduje się na przedniej części ramienia. Mięśnie te działają na dwa stawy, głównie łokciowy i po części barkowy. Ruchy jakie wykonujemy dzięki tym mięśniom to przede wszystkim zginanie w stawie łokciowym, współdziałają również przy zginaniu barków oraz biorą udział przy odwracaniu i nawracaniu ramienia. Jak widać mięśnie ramienia a w tym największy z nich biceps są bardzo ważnymi mięśniami w funkcjonowaniu naszego ciała, a poza tym mocno wpływają na estetyczny wygląd ramienia. Dlatego warto nad nimi pracować poprzez wykonywanie odpowiednio dobranych ćwiczeń. Oczywiście najpierw należy dobrać charakter wykonywania ćwiczeń czyli dobrać odpowiednią liczbę powtórzeń, liczbę serii, długość przerw między seriami oraz obciążenie z jakim będziemy ćwiczyć. Poniżej przedstawiam kilka ćwiczeń, które moim zdaniem najlepiej wpływają na rozwój bicepsów i pozostałych mięśni ramion.

Przysiady

Jak robić przysiady?

Ćwiczenie z Trenerem

Przysiady są jednymi z podstawowych ćwiczeń jakie wykonujemy. Są ćwiczeniami dość trudnymi technicznie do wykonania. Bardzo często ludzie wykonują przysiady bardzo źle, co ma przede wszystkim negatywny wpływ na stawy kolanowe i skokowe, które są wtedy zbyt mocno przeciążone. Jednak prawidłowo wykonany przysiad ma ogromną wartość i zastosowanie w wielu treningach, poczynając od ćwiczeń mających na celu rehabilitację pleców do ciężkiego treningu kulturystycznego. Zatem przysiady może wykonywać każdy bez względu na to jaką dyscyplinę sportu uprawia. Prawidłowo wykonywane przysiady ćwiczą przede wszystkim mięśnie czworogłowe ud, mięśnie kulszowo goleniowe, mięśnie pośladkowe, ale w mniejszym stopniu angażują również mięśnie brzucha pleców głównie dolnej części i mięśnie dolnej części nóg czyli stabilizatory postawy. Istnieje kilka rodzajów przysiadów i są to:

Ćwiczenia na plecy

Jak ćwiczyć plecy?

Ćwiczenie z Trenerem

Mięśnie pleców, czyli prawidłowo mięśnie grzbietu, to bardzo duża grupa mięśniowa. Zajmują całą tylną powierzchnię tułowia przebiegając od czaszki, aż do miednicy. Są grupą mięśniową, której należy poświęcić sporo czasu podczas treningu, ponieważ są to mięśnie od których zależy nasza siła, ale przede wszystkim chronią i utrzymują kręgosłup. Dlatego prawidłowo wyćwiczone mięśnie grzbietu wpływają na ukształtowanie krzywizn kręgosłupa ułożenia łopatek, czy barków. Należy wykonywać ćwiczenia o różnym charakterze i pod różnymi kątami po to, aby zaangażować jak największą ilość mięśni. Oczywiście najpierw trzeba zaplanować jaki charakter przyjmą nasze treningi, na co będą ukierunkowane. Czy będzie to zwiększenie masy mięśniowej, czy np. wyrzeźbienie ładnych kształtów mięśnia. Można to zaplanować poprzez odpowiednie rozplanowanie treningów, czyli długość trwania treningu, liczba powtórzeń w serii, liczba samych serii, czas odpoczynku między seriami oraz czas w jakim chcemy osiągnąć zaplanowany skutek.