Tag: ćwiczenia na plecy z hantlami

Ćwiczenia na plecy

Jak ćwiczyć plecy?

Ćwiczenie z Trenerem

Mięśnie pleców, czyli prawidłowo mięśnie grzbietu, to bardzo duża grupa mięśniowa. Zajmują całą tylną powierzchnię tułowia przebiegając od czaszki, aż do miednicy. Są grupą mięśniową, której należy poświęcić sporo czasu podczas treningu, ponieważ są to mięśnie od których zależy nasza siła, ale przede wszystkim chronią i utrzymują kręgosłup. Dlatego prawidłowo wyćwiczone mięśnie grzbietu wpływają na ukształtowanie krzywizn kręgosłupa ułożenia łopatek, czy barków. Należy wykonywać ćwiczenia o różnym charakterze i pod różnymi kątami po to, aby zaangażować jak największą ilość mięśni. Oczywiście najpierw trzeba zaplanować jaki charakter przyjmą nasze treningi, na co będą ukierunkowane. Czy będzie to zwiększenie masy mięśniowej, czy np. wyrzeźbienie ładnych kształtów mięśnia. Można to zaplanować poprzez odpowiednie rozplanowanie treningów, czyli długość trwania treningu, liczba powtórzeń w serii, liczba samych serii, czas odpoczynku między seriami oraz czas w jakim chcemy osiągnąć zaplanowany skutek.

Ćwiczenia na mięśnie pleców

Jak wzmocnić mięśnie pleców?

Podstawy Fitnessu
Większość z nas narzeka na bóle kręgosłupa, bóle pleców. Jest to najczęściej spowodowane tym, że wiele osób pracuje siedząc. Przeciąża to mocno kręgosłup i osłabia mięśnie pleców. Do tego dochodzi jeszcze noszenie np. zakupów czy małych dzieci na rękach co również źle oddziałuje na nasz kręgosłup ponieważ zbyt duże obciążenie zbliża do siebie kręgi, powoduje ucisk na nerwy przez co występują dolegliwości bólowe. Dlatego bardzo ważnym jest wzmocnienie mięśni pleców, które bezpośrednio stabilizują kręgosłup, a także ustawiają poszczególne części ciała względem siebie np. barki, czy łopatki. Poniżej przedstawiam kilka łatwych do wykonania ćwiczeń, które możesz wykonać w domu. Nie potrzebujesz żadnego sprzętu wystarczy jedynie kawałek czystej podłogi i trochę chęci.


Podobne porady

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Jak zbudować klatkę piersiową?

Ćwiczenie z Trenerem

Klatka piersiowa pełni niezwykle istotną funkcję jaką jest ochrona narządów wewnętrznych głównie serca i płuc. Jest zbudowana z dwunastu par żeber, mostka i kręgów piersiowych kręgosłupa zamykających ją od tyłu. W skład mięśni budujących klatkę piersiową wchodzą mięśnie powierzchowne i głębokie klatki piersiowej oraz przepona.

 

Oczywiście rozbudowa, czy wyrzeźbienie odpowiednich kształtów klatki piersiowej w znaczny sposób poprawi nasz wygląd zewnętrzny. Aby to zrobić można wykonywać różne ćwiczenia w domu, skuteczniejsze jednak będzie wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w siłowni w asyście trenera za pomocą odpowiedniego sprzętu.

Umięśnione barki

Jak ćwiczyć na barki?

Ćwiczenie z Trenerem

Mięśnie barków to mięśnie, które oplatają całą obręcz barkową plus niektóre mięśnie grzbietu, ale tylko ich górną część tak jak np. mięsień czworoboczny. Są to mięśnie, które nie tylko ładnie wyglądają. Są bardzo ważne ponieważ biorą udział w większości ruchów jakie wykonujemy no i przede wszystkim to one między innymi wpływają na ustawienie ramion, kształt pleców itp. Dlatego praca nad tymi mięśniami jest bardzo istotna, a wiele osób pomija właśnie tę partię mięśniową. Dobrze wyćwiczone barki poprawiają nie tylko siłę, ale też w znaczny sposób poprawiają nasz wygląd. Poniżej przedstawiam kilka łatwych do wykonania ćwiczeń, które angażują mięśnie całej obręczy barkowej. Oczywiście najpierw trzeba zaplanować jaki charakter przyjmą nasze treningi, na co będą ukierunkowane. Czy będzie to zwiększenie masy mięśniowej, czy np. wyrzeźbienie ładnych kształtów mięśnia. Można to zaplanować poprzez odpowiednie rozplanowania treningów czyli długość trwania treningu, liczba powtórzeń w serii, liczba samych serii, czas odpoczynku między seriami oraz czas w jakim chcemy osiągnąć zaplanowany skutek.

Martwy ciąg

Jak robić martwy ciąg?

Ćwiczenie z Trenerem

Martwy ciąg jest jednym z najbardziej złożonych ćwiczeń, przez co jest niezwykle trudnym do prawidłowego wykonania. Celem tego ćwiczenia jest podniesienie jak największego ciężaru co sprawia, że jest ćwiczeniem bardzo kontuzjogennym. Podczas wykonywania ćwiczenia praktycznie cały układ mięśniowy jest zaangażowany, jednak najciężej pracują mięśnie nóg głównie czworogłowy uda, mięśnie obręczy biodrowej kulszowo –goleniowe i pośladkowy wielki, oraz mięśnie prostujące plecy - najmocniej prostownik grzbietu, który najczęściej ulega kontuzjom podczas wykonywania tego ćwiczenia. Z uwagi na to, że do tego ćwiczenia wykorzystujemy bardzo duże ciężary należy szczególną uwagą zwrócić na poprawną technikę wykonywania ćwiczenia. Poniżej przedstawiam kilka porad, które pomogą ci w opanowaniu odpowiedniej techniki.

Silne ramiona

Jak ćwiczyć ramiona?

Ćwiczenie z Trenerem
Chodząc na siłownię zazwyczaj największą uwagę przywiązujemy do naszych tyłków, nóg, czy piersi. Często niestety zapominamy o naszych ramionach, które również potrzebują odpowiedniej aktywności, która poprawi ich wygląd. Jeżeli należysz do tych osób, które zapomniały o tej partii ciała warto o niej pomyśleć. Przeczytaj poniższy artykuł a przekonasz się jak ćwiczyć ramiona.
Płaski brzuch

Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch·

Ćwiczenie z Trenerem
A zatem chcesz mieć w końcu płaski, umięśniony brzuch? Wykonując pojedyncze ćwiczenia nie uda ci się tego osiągnąć. Aby mieć idealny brzuch musisz regularnie wykonywać zestaw różnych ćwiczeń oraz zastosować dietę, dzięki której pozbędziesz się tłuszczu z brzucha i odsłonisz wspaniale wyrzeźbione mięśnie. Poniżej przedstawiam 29 ćwiczeń na płaski brzuch dla zaawansowanych.
ćwiczenia w domu

Jak ćwiczyć fitness w domu? Zbiór najlepszych ćwiczeń online

Ćwiczenia
Nawet nie wychodząc z domu możesz pozwolić sobie na intensywne ćwiczenia z trenerem! Jak? Przeczytaj artykuł i poznaj strony, na których sławni trenerzy podpowiadają jak skutecznie dbać o swoją sylwetkę i mięśnie!