Tag: ćwiczenia na kręgosłup piersiowy

Ćwiczenia na plecy

Jak ćwiczyć plecy?

Ćwiczenie z Trenerem

Mięśnie pleców, czyli prawidłowo mięśnie grzbietu, to bardzo duża grupa mięśniowa. Zajmują całą tylną powierzchnię tułowia przebiegając od czaszki, aż do miednicy. Są grupą mięśniową, której należy poświęcić sporo czasu podczas treningu, ponieważ są to mięśnie od których zależy nasza siła, ale przede wszystkim chronią i utrzymują kręgosłup. Dlatego prawidłowo wyćwiczone mięśnie grzbietu wpływają na ukształtowanie krzywizn kręgosłupa ułożenia łopatek, czy barków. Należy wykonywać ćwiczenia o różnym charakterze i pod różnymi kątami po to, aby zaangażować jak największą ilość mięśni. Oczywiście najpierw trzeba zaplanować jaki charakter przyjmą nasze treningi, na co będą ukierunkowane. Czy będzie to zwiększenie masy mięśniowej, czy np. wyrzeźbienie ładnych kształtów mięśnia. Można to zaplanować poprzez odpowiednie rozplanowanie treningów, czyli długość trwania treningu, liczba powtórzeń w serii, liczba samych serii, czas odpoczynku między seriami oraz czas w jakim chcemy osiągnąć zaplanowany skutek.

Ćwiczenia na mięśnie pleców

Jak wzmocnić mięśnie pleców?

Podstawy Fitnessu
Większość z nas narzeka na bóle kręgosłupa, bóle pleców. Jest to najczęściej spowodowane tym, że wiele osób pracuje siedząc. Przeciąża to mocno kręgosłup i osłabia mięśnie pleców. Do tego dochodzi jeszcze noszenie np. zakupów czy małych dzieci na rękach co również źle oddziałuje na nasz kręgosłup ponieważ zbyt duże obciążenie zbliża do siebie kręgi, powoduje ucisk na nerwy przez co występują dolegliwości bólowe. Dlatego bardzo ważnym jest wzmocnienie mięśni pleców, które bezpośrednio stabilizują kręgosłup, a także ustawiają poszczególne części ciała względem siebie np. barki, czy łopatki. Poniżej przedstawiam kilka łatwych do wykonania ćwiczeń, które możesz wykonać w domu. Nie potrzebujesz żadnego sprzętu wystarczy jedynie kawałek czystej podłogi i trochę chęci.
sposoby na piersi

Sprawdzone sposoby na piękne piersi

Pielęgnacja ciała
Każda kobieta marzy aby mieć piękne i jędrne piesi, niestety z wiekiem staje się to coraz bardziej niemożliwe. Piersi składają się głównie z tłuszczu oraz z pęcherzyków, które odpowiedzialne są za produkcję mleka. Ze względu na zmiany zachodzące w organizmie kobiety w trakcie ciąży, dużo ciężej jest zachować właściwy kształt piersi. Dla tych kobiet, które chcą, aby ich piersi zachowały idealny wygląd najlepsze są naturalne sposoby i triki, które pomogą w zachowaniu pożądanego wyglądu. Poniżej znajduje się kilka cennych rad.


Podobne porady

Ćwiczenia na klatę

Jak wyćwiczyć klatę?

Ćwiczenie z Trenerem

Prawidłowa budowa i ładny wygląd klatki piersiowej w znaczny sposób poprawiają wygląd i proporcjonalność naszego ciała. Dobrze wyćwiczona klatka piersiowa poprawia również funkcje życiowe ponieważ w niej znajdują się ważne organy takie jak płuca i serce. Dobrze rozwinięte mięśnie klatki piersiowej pomagają np. w oddychaniu. Klatka piersiowa jest zbudowana z dość licznej grupy mięśni i dlatego aby bobrze ją rozwinąć należy wykonywać różne ćwiczenia co pozwoli wpłynąć na każdą grupę mięśniową. Poza tym należy rozróżnić jakiego efektu oczekujemy po treningu, czy chcemy ukształtować klatkę piersiową, czy np. zwiększyć jej obwód poprzez zwiększenie masy mięśniowej. Poniżej opisuje kilka ćwiczeń, które można wykonywać do każdego rodzaju treningu zmieniając jedynie liczbę powtórzeń w jednej serii, liczbę serii i czas na odpoczynek pomiędzy seriami.

Umięśnione barki

Jak ćwiczyć na barki?

Ćwiczenie z Trenerem

Mięśnie barków to mięśnie, które oplatają całą obręcz barkową plus niektóre mięśnie grzbietu, ale tylko ich górną część tak jak np. mięsień czworoboczny. Są to mięśnie, które nie tylko ładnie wyglądają. Są bardzo ważne ponieważ biorą udział w większości ruchów jakie wykonujemy no i przede wszystkim to one między innymi wpływają na ustawienie ramion, kształt pleców itp. Dlatego praca nad tymi mięśniami jest bardzo istotna, a wiele osób pomija właśnie tę partię mięśniową. Dobrze wyćwiczone barki poprawiają nie tylko siłę, ale też w znaczny sposób poprawiają nasz wygląd. Poniżej przedstawiam kilka łatwych do wykonania ćwiczeń, które angażują mięśnie całej obręczy barkowej. Oczywiście najpierw trzeba zaplanować jaki charakter przyjmą nasze treningi, na co będą ukierunkowane. Czy będzie to zwiększenie masy mięśniowej, czy np. wyrzeźbienie ładnych kształtów mięśnia. Można to zaplanować poprzez odpowiednie rozplanowania treningów czyli długość trwania treningu, liczba powtórzeń w serii, liczba samych serii, czas odpoczynku między seriami oraz czas w jakim chcemy osiągnąć zaplanowany skutek.

Mocne nogi

Jak ćwiczyć mięśnie nóg?

Ćwiczenie z Trenerem
Mięśnie nóg to bardzo duża partia mięśniowa obejmująca przednią i tylną część ud oraz mięśnie podudzi. Wielu ludzi ćwiczących na siłowni pomija tę partię mięśniową, ponieważ uważają ją za mniej istotną niż np. klatę, czy biceps. Zaniedbanie mięśni nóg w treningu powoduje dużą dysproporcję w budowie naszego ciała, co wygląda po prostu śmiesznie. Poza tym, większość czynności jakie wykonujemy, wykonujemy chodząc na nogach dlatego dobra kondycja mięśni nóg jest niezwykle istotna. Poza tym ładnie rozbudowane i wyrzeźbione mięśnie nóg znacznie wysmuklają naszą sylwetkę. Oczywiście najlepszym sposobem na rozwinięcie i wysmuklenie mięśni nóg jest po prostu aktywny tryb życia i uprawianie różnych sportów. Jazda na rowerze, na nartach, uprawianie gier drużynowych i wiele, wiele innych korzystnie wpłynie na rozwój naszych mięśni nóg. Dla osób którym to nie wystarcza, poniżej przedstawiam kilka ćwiczeń ukierunkowanych na rozwój mięśni nóg przedniej i tylnej części ud oraz mięśni podudzi - głównie tylnej części.
brzuszki

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha online?

Ćwiczenia
Szukacie zestawu najlepszych ćwiczeń, który pozwoli wam wyrzeźbić wspaniałe mięśnie brzucha? To się świetnie składa bo trafiliście właściwie. Zaproponowane przeze mnie metody gwarantują uzyskanie pożądanych efektów. Podstawową zasadą, którą powinniście powtarzać sobie jak mantrę jest zachowanie determinacji. Jeśli będziecie uparci, wasze starania bez wątpienia się opłacą. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w ćwiczeniu mięśni brzucha.
pielęgnacja biustu

Pielęgnacja biustu - porady

Pielęgnacja skóry
Jędrne piersi są zawsze piękne, wtedy rozmiar schodzi na drugi plan! Sprawdź, jak dbać o biust, by z dumą móc go pokazywać! Na kształt oraz wielkość biustu nie mamy wpływu, ale za pomocą odpowiednich ćwiczeń możemy wzmocnić mięśnie klatki piersiowej. A kiedy regularnie stosować będziemy kremy, peelingi oraz zimny prysznic, nasz biust zyska zdrowy wygląd. Wtedy niezależnie od rozmiaru piersi poczujemy się kobieco i atrakcyjnie. Musimy też pamiętać o tym, że nieodpowiednia pielęgnacja może zaszkodzić biustowi.