Tag: Senność w ciągu dnia

Zasypianie w dzień

Jak nie spać w dzień?

Przetrwanie w Pracy
Jeśli miewasz czasami takie dni, w których czujesz bezustannie zmęczenie. Podzielę się z tobą moimi sposobami na pobudzenie. Nie są skomplikowane, jednak należy pamiętać o regularności. Dzięki temu poczujesz się bardziej wypoczęta i będziesz miała więcej energii do działania. Zdziwisz się jak niewiele potrzeba, by poprawić swoje samopoczucie. Poniżej znajdziesz sprawdzone wskazówki, dzięki którym dowiesz się jak nie spać w dzień.


Podobne porady

spanie w pracy

Jak wytrzymać w pracy bez kawy?

Przetrwanie w Pracy
Masz za sobą nieprzespaną noc, a chcesz naładować baterie przed wyjściem do pracy? Pewnie zastanawiasz się nad wypiciem filiżanki kawy? Kawa, jedna z najpopularniejszych używek na całym świecie. Większość z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, że kawa może być szkodliwa dla naszego zdrowia, jeśli pijemy ją w dużych ilościach. Poniższy artykuł pomoże ci być rześkim i bardziej efektywnym w pracy bez wspomagania się kawą lub innymi środkami z zawartością kofeiny.
Dłonie

Jak nie zasnąć przy nauce?

Matura
Czas sesji w pełni, ale co chwilę mamy coś do nauczenia: maturzyści na maturę, uczniowie do odpowiedzi w szkole, "lingwiści" na egzamin z języka, nawet jeżeli chcemy zdać prawo jazdy to musimy przyswoić pewną teorię. Nauka do testów / egzaminów, które mogą się okazać naszą przepustką jest praktycznie codziennością. Towarzyszy nam tak naprawdę przez całe życie, gdyż parafrazując słynne przysłowie "całe życie czegoś się uczymy". Przede wszystkim są to doświadczenia życiowe, jednak skończenie szkoły nie gwarantuje nam końca zakuwania. Często staje się to ciężkie lub przypada na nieciekawy okres w naszym życiu lub ciężką porę roku np. zimę. Niektórzy również mają nawyk uczenia się po nocach. Jednak nawet ci, którzy uczą się w dzień często mają problem z nauką. Wiadomo bowiem, że możemy uczyć się tego co nas interesuje, ale również przykrych, acz koniecznych rzeczy. Wtedy z pewnością nie raz zdarzyło nam się... zasnąć nad materiałem! Jak tego uniknąć? Co robić, żeby umysł pozostał trzeźwy?
zdrowe jedzenie

Jak jeść zdrowo?

Zdrowe Odżywianie
Wielu ludzi postępuje zgodnie ze starym przysłowiem: „Jeść śniadanie jak cesarz, obiad jak szlachcic, a kolację jak żebrak”. Jednak zgodnie z badaniami naukowymi zalecenia te należy zdecydowanie odrzucić. Kto chce się zdrowo odżywiać, nie tylko powinien myśleć o tym co i ile je, ale także przyjąć zasadę dzielenia dziennej dawki pokarmu na możliwie dużo posiłków. Czytając ten artykuł dowiesz się jak zdrowo się odżywiać.
Śpiący niemowlak

9 sposobów na uśpienie niemowlaka

Sen Niemowlęcia
Sen jest słowem które nie istnieje w słowniku młodych mam. Od czasu porodu do około 6-9 miesiąca życia dziecka chodzimy wiecznie zmęczone i jesteśmy w stanie oddać wszystko aby dziecko normalnie spało i abyśmy my same mogły się w końcu wyspać. Poniżej przedstawiam 9 sposobów na dłuższy i lepszy sen twojego dziecka.
drzemka energetyczna

Drzemka energetyczna – ile powinna trwać i jakie są jej zalety?·

Radzenie Sobie Ze Stresem
Hiszpanie mają siestę, Niemcy „ein Schläfchen”, Japończycy drzemkę energetyczną. Statystyki wskazują, że aż 40-60% dorosłych drzemie. Dlaczego? Zalecana dawka snu dla osoby dorosłej to 7-9 godzin. Jednak w rzeczywistości rzadko kto może pozwolić sobie na taki luksus. Sen traktowany jest jako strata czasu, dlatego coraz więcej osób wybiera drzemkę jako rekompensatę niedospanej nocy. Badania dowodzą jednak, że odpowiednia drzemka może znacznie zwiększyć naszą produktywność w pracy. Zaledwie 20-30 minut snu w ciągu dnia może sprawić, że obudzisz się ze świeżym umysłem i energią, której nie zabraknie ci aż do wieczora. Osoby, które łączą popołudniową drzemkę z odpowiednią ilością snu w nocy mają lepszą pamięć i niższy poziom hormonów stresu. Jeśli zamiast krótkiej drzemki wolisz kolejną kawę i napój energetyzujący, zachęcam do lektury tego artykułu. Dowiesz się z niego jak drzemać (w domu, w biurze, w trasie), by w zdrowy i skuteczny sposób postawić się na nogi.
Jak wcześnie wstawać

10 łatwych sposobów na lepsze poranne wstawanie

Rozwój Osobisty
Chcesz dobrze zacząć dzień. Wiesz, że rano masz więcej energii i znasz powiedzenie o porannym ptaszku już od dzieciństwa. Jednak nie możesz pokonać przepaści między pomysłem wczesnego wstawania, a rzeczywistym zrobieniem tego. Co może cię zmotywować do wstania i wczesnego zaczęcia dnia? Oto 10 sposobów na wczesne wstawanie!
kłopoty ze snem

Jakie błędy popełniasz przygotowując się do snu?

Bezsenność
Choć być może nie chcemy tego przyznać, wiele z naszych problemów związanych ze snem, jakich doświadczamy, związana jest z naszymi złymi przyzwyczajeniami i zachowaniami. Kładziemy się późno spać bądź długo śpimy rano. Spożywamy pokarmy, których nie powinniśmy lub pijemy napoje późno w nocy, nie bacząc na to, że mogą zakłócić nasz sen. Z czasem uczymy nasze ciało, aby nie spało. Aby poczuć ulgę, często sięgamy po pigułki nasenne, które raczej maskują problem niż go rozwiązują, a ponadto mogą prowadzić do uzależnienia. Tak jak w przypadku każdego sukcesu, zarówno z bezsennością, jak i z każdym innym długotrwałym problemem, trzeba poszukać przyczyn nierównowagi, które ją wywołały.