Tag: Diety i odżywianie

zdrowe gotowanie

Jak gotować zdrowo?

Zdrowe Odżywianie
Zdrowe odżywianie jest coraz bardziej modne. Dzięki zdrowemu stylowi życia i odpowiedniej diecie możemy zachować nie tylko na dłużej młody wygląd, lecz także poprawia się nasze samopoczucie i samoocena. Wielu ludziom wydaje się, że zdrowe odżywianie wymaga zainwestowania dużych pieniędzy w tworzenie posiłków. Nie jest to prawda, ponieważ nawet za niewielkie pieniądze możesz gotować zdrowo dla siebie i całej rodziny. Oto kilka wskazówek, jak gotować tanio i zdrowo.
Dieta 2000 kalorii

Jak wygląda 2000 kalorii?

Diety
Myślisz, że potrafisz obliczać ile kalorii zjadasz z każdym posiłkiem? Sieci restauracji i sklepy coraz częściej dostarczają informację o ilości składników odżywczych i kalorii w danym produkcie. Zazwyczaj informacje te były skrzętnie ukrywane, aby skłonić nas do zakupu większej ilości produktów. Miejmy nadzieje, ze dzięki dostępowi do czytelnych informacji, będziemy mogli bardziej świadomie dobierać pokarmy, dostosowując ich wartości odżywcze do dziennego zapotrzebowania. No chyba, że ktoś woli nie wiedzieć ile kalorii znajduje się w danym posiłku. Przeciętna dzienna ilość spożywanych kalorii powinna wynosić około 2000. Ta ilość jest najlepszym rozwiązaniem dla większości ludzi, ale nie dla  wszystkich. Twoje ciało może wymagać więcej lub mniej w zależności od wieku, płci, poziomu aktywności fizycznej i innych czynników. Same liczby zapewne niewiele ci mówią. Jeżeli chcesz poznać porównanie, jak wygląda 2000 kalorii przedstawione z perspektywy różnych produktów, to stworzyliśmy dla ciebie odpowiednie zestawienie.
super produkty

5 super produktów, które musisz spróbować

Owoce
Ludzie używali je od tysięcy lat, a tylko niewiele z nas ich próbowało. Oto 5 super produktów, które musisz spróbować. Są bardzo zdrowe i z pewnością wzmocnią twój układ odpornościowy.
mity na temat jedzenia

Popularne mity o produktach spożywczych, które musisz poznać

Diety
Na temat produktów żywnościowych istnieje cała masa mitów, w które uparcie wierzymy. Czas wreszcie poznać je i dowiedzieć się jaka jest prawda. Jeżeli chcesz wiedzieć czy jedzenie wieczorem rzeczywiście powoduje szybszy przyrost masy ciała niż w ciągu dnia lub czy węglowodany i tłuszcze rzeczywiście są odpowiedzialne za otyłość i powinniśmy je wyeliminować, to koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu.

Najbardziej niebezpieczne diety: Rujnują zdrowie i powodują jo-jo

Odchudzanie
Szczupła sylwetka i jędrna skóra to upragniony cel wielu osób. Niestety walka z nadprogramowymi kilogramami nie jest łatwa. Wymaga dużej motywacji, samodyscypliny, a także wielu wyrzeczeń. Nic dziwnego, że diety cud „bez głodzenia się”, „pięciodniowe” czy polegające na tym, że „jesz, co chcesz” biją rekordy popularności. Niestety wiele z nich jest poważnym zagrożeniem dla zdrowia. Okazuje się, że popularne diety wyniszczają wątrobę i nerki, obciążają jelita, a nawet mogą być niebezpieczne dla serca. Niemal wszystkie powodują groźne niedobory i osłabiają odporność. Jakby tego było mało, ich zakończenie bardzo często prowadzi do efektu jo-jo. Sprawdź, które popularne diety mogą być niebezpieczne dla zdrowia.