Tag: Jak przyrządzić bób

bób ze szczypiorkiem

Jak zrobić bób ze szczypiorem?

Sałatki
Bób w troszkę innej postaci niż zwykle, bo zazwyczaj gotujemy go w osolonej wodzie i tak zjadamy. Ale dzięki olejowi arachidowemu i tajemniczej przyprawie 5 smaków inny będzie też smak bobu. Jeśli chcesz go poznać, koniecznie skorzystaj z poniższego przepisu.

Bób i jego prozdrowotne właściwości

Odżywianie
Bób to jedno z najzdrowszych warzyw strączkowych. Od niedawna znowu jest w modzie, a to dlatego, że dietetycy przypomnieli nam o jego prozdrowotnych i odchudzających właściwościach. Znajdziemy w nim sporo dobrze przyswajalnego białka, błonnika, witamin oraz minerałów. Poza tym, bób ma niewiele kalorii! Warto na stałe włączyć go do diety, szczególnie, że zbliża się sezon uprawy warzyw strączkowych. Przyjrzyjmy się bliżej cennym właściwościom bobu.


Podobne porady

sałatka wiosenna z bobem

Jak zrobić sałatkę wiosenną z bobem na ciepło?

Sałatki
Wszyscy dobrze znamy przepisy na wiosenne sałatki. Jednak nie każdy wie, że przy małej zmianie składników, można przygotować też sałatkę ze świeżych, wiosennych warzyw również i na ciepło. Poniżej przedstawiam przepis na taką sałatkę. Jest naprawdę świetna, gorąco zachęcam.
Bób

Właściwości zdrowotne bobu

Utrzymanie Wagi
Bób jest warzywem bogatym w białko i błonnik oraz jest źródłem wielu składników odżywczych, witamin i minerałów. Regularnie spożywany bób może przynieść korzyści osobom z problemami sercowo-naczyniowymi oraz pomóc w kontrolowaniu wagi.
cynamon

Prozdrowotne właściwości cynamonu

Przyprawy
Głęboko w zakamarkach twojej kuchni lub spiżarni kryje się przyprawa, która od tysięcy lat sławiona była za swoje właściwości prozdrowotne. Zapiski o niej można znaleźć nawet w Biblii. Owym cudownym środkiem jest cynamon. W Stanach Zjednoczonych jest on głównie stosowany do pieczenia i dodawania posiłkom aromatu. Jednakże najnowsze badania wskazują, że korzyści prozdrowotne, płynące ze spożywania cynamonu, są liczne, chociaż nieco kontrowersyjne.
rosół z kury

Właściwości prozdrowotne rosołu

Medyczne Badania Naukowe
Rosół to potrawa przyrządzana od wieków, zarówno w tradycyjnej kuchni, jak i przez zawodowych kucharzy. Ostatnio jednak zdobył uznanie i stał się modnym, ponownym „odkryciem”. Nasze prababki prawdopodobnie śmiałyby się z tego okrycia; już od dawna bowiem wiadomo, że rosół to niedrogie (i smaczne) źródło wielu składników odżywczych. Do jego przyrządzenia wystarczą kości, na przykład z wołowiny, kurczaka czy ryb, warzywa, zioła i przyprawy. Gotowanie rosołu może trwać od 45 minut do 48 godzin, w zależności od tradycji i kultury.

Soja: Właściwości prozdrowotne i kosmetyczne

Witaminy
Soja niewątpliwie zawdzięcza swoją popularność weganom i wegetarianom, ponieważ produkty sojowe zazwyczaj stanowią nieodłączny element ich diety. Jednak ta cenna roślina zainteresowanie powinna budzić nie tylko wśród wegetarian, ale u każdego z nas. Dlaczego? Powód jest bardzo prosty - soja jest po prostu bardzo zdrowa. Wzmacnia odporność naszego organizmu, a także zapobiega wielu poważnym chorobom. Poza tym, świetnie wpływa na urodę - udowodniono, że opóźnia procesy starzenia się i łagodzi zmiany po trądziku. Soja posiada wiele właściwości, o których wielu z nas zapewne do dzisiaj nie miało pojęcia. Oto one.

Prozdrowotne właściwości czerwonej fasoli

Witaminy
Czerwona fasola, która jest jednym z najpopularniejszych składników meksykańskich dań, obecnie przeżywa swój renesans. Dlaczego? Głównie ze względu na swoje właściwości prozdrowotne i cenne wartości odżywcze. Niewielu z nas jest tego świadomym, ale regularnie jedzona czerwona fasola wspomaga pracę serca, przyspiesza odchudzanie, a także zmniejsza ryzyko rozwoju nowotworów. Dlaczego jeszcze warto ją jeść?