Tag: Bąble na stopach

Pęcherze na stopach

Jak uniknąć otarć i pęcherzy podczas biegania?

Biegi i Chody Sportowe
Bieganie wydaje się być łatwym sportem, ale potrafi też obciążyć ciało. Jeśli brak ci ostrożności, możesz się nabawić mniej lub bardziej poważnej kontuzji. Naciągnięte ścięgno Achillesa czy zwichnięta noga mogą pozbawić cię możliwości treningu na długie dni. Jednak przy bieganiu zdarzają się też drobne incydenty, które mogą powodować niewygodę. Najczęstsze z nich to otarcia i pęcherze. Poniżej siedem sposobów, jak ich uniknąć.


Podobne porady

szybkie bieganie

Jak szybciej biegać?

Bieganie
Jeśli nauczysz się szybciej biegać, będziesz mieć większe szanse na wygranie w zawodach i będziesz lepszym zawodnikiem w sportach związanych z bieganiem. Nauczenie się szybszego biegania wymaga trochę determinacji z twojej strony. Łatwo można bowiem się zniechęcić i pozostać przy obecnej formie. Jeśli jednak podejmiesz jakikolwiek wysiłek, będziesz zdziwiony swoimi postępami.
bieg na dalekie dystanse

Jak przygotować się do maratonu?

Bieganie
Po przebiegnięciu pierwszego w swoim życiu maratonu, pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić swój czas do następnego startu. Jeśli chcesz pobiec szybciej w następnym razem, skorzystaj z poniższych wskazówek.
buty do biegania

Jak wybrać buty do biegania?

Bieganie
Buty do biegania są ważną częścią naszego wyposażenia. Odpowiednio dobrane buty muszą idealnie pasować, podtrzymywać nasze stopy, dostosować się do indywidualnych potrzeb podczas ruchu i co najważniejsze, zapewnić nam amortyzację i komfort podczas ich noszenia. Obecnie na rynku istnieje ogromny wybór butów do biegania. Dobranie tych odpowiednich może być nie lada wyzwaniem. Poniżej znajdziesz wskazówki, dzięki którym z pewnością dokonasz mądrego zakupu.
Pływanie

Jakie sporty są najlepsze dla osób cierpiących na bóle kręgosłupa?

Pływanie
Jeżeli bardzo często narzekasz na bóle kręgosłupa, lub czujesz, że w różnych sytuacjach nadwyrężasz go, nie znaczy to, że musisz całkowicie rezygnować z uprawiania sportów. Choć w takiej sytuacji należy odpowiednio zaplanować i dobrać ćwiczenia, należy pamiętać o tym, że wysiłek fizyczny jest wskazany również w rehabilitacji takich przypadłości. Ponadto odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwolą Ci zadbać o właściwe rozciągnięcie napiętych mięśni kręgosłupa oraz poprawią ich elastyczność. Dzięki temu będziesz czuć się bardziej sprawnie a kręgosłup będzie mniej boleć.
kontuzja kolana

Jak wzmocnić kolana?

Biegi i Chody Sportowe
Tę samą taktykę stosuje się chcąc wrócić do formy po kontuzji kolana, jak i w celu zapobieżenia jej. Najlepszym rozwiązaniem byłoby włączenie do rozgrzewki i wygaszania ćwiczeń rozciągających i treningu siłowego. Ćwiczenia rozciągające ochronią przed przeciążeniem pasma biodrowo-piszczelowego i wzmocnią odwodziciele stawu biodrowego oraz mięśnie pośladkowe. Pozwoli ci to uniknąć najczęstszych przypadłości biegaczy: syndromu pasma biodrowo-piszczelowego i zespołu bólu rzepkowo-udowego. Trening wzmacniający kolana znajdziesz poniżej.
Bieganie w upale

Jak biegać w upale?

Biegi i Chody Sportowe
Nie pozwól na to, aby upał cię pokonał. Dla prawdziwego biegacza wysoka temperatura nie jest usprawiedliwieniem, aby odpuścić sobie trening. Poniżej przedstawiam sposoby na radzenie sobie z zagrożeniami, które mogą wystąpić podczas biegania w upalne dni.
pęcherze na stopach

Jak przeciwdziałać pęcherzom?

Rany i Zranienia
Chociaż przeciwdziałanie jest najlepszym lekarstwem... czasami nie wiadomo jak bardzo się starasz, i tak powstają bolesne pęcherze. Dziś podajemy sposoby zarówno na zapobieganie im, jak i leczenie.