Tag: Bąble na stopach od butów

Pęcherze na stopach

Jak uniknąć otarć i pęcherzy podczas biegania?

Biegi i Chody Sportowe
Bieganie wydaje się być łatwym sportem, ale potrafi też obciążyć ciało. Jeśli brak ci ostrożności, możesz się nabawić mniej lub bardziej poważnej kontuzji. Naciągnięte ścięgno Achillesa czy zwichnięta noga mogą pozbawić cię możliwości treningu na długie dni. Jednak przy bieganiu zdarzają się też drobne incydenty, które mogą powodować niewygodę. Najczęstsze z nich to otarcia i pęcherze. Poniżej siedem sposobów, jak ich uniknąć.


Podobne porady

szybkie bieganie

Jak szybciej biegać?

Bieganie
Jeśli nauczysz się szybciej biegać, będziesz mieć większe szanse na wygranie w zawodach i będziesz lepszym zawodnikiem w sportach związanych z bieganiem. Nauczenie się szybszego biegania wymaga trochę determinacji z twojej strony. Łatwo można bowiem się zniechęcić i pozostać przy obecnej formie. Jeśli jednak podejmiesz jakikolwiek wysiłek, będziesz zdziwiony swoimi postępami.
bieg na dalekie dystanse

Jak przygotować się do maratonu?

Bieganie
Po przebiegnięciu pierwszego w swoim życiu maratonu, pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić swój czas do następnego startu. Jeśli chcesz pobiec szybciej w następnym razem, skorzystaj z poniższych wskazówek.
bieganie

Jak biegać szybciej? Podstawy treningu.

Cardio
Chyba każdy się ze mną zgodzi, że bieganie jest nie tylko najprostszą formą ruchu, ale jest przede wszystkim korzystne dla naszego zdrowia. Wystarczy jedyne dobra para butów do biegania oraz odrobinę motywacji, by zacząć przygodę z tym sportem. Regularne bieganie pomaga zapobiegać wielu chorobom cywilizacyjnym i walczyć ze zbędnymi kilogramami. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam przyśpieszyć tempo waszego biegania.
Dziewczyny na desce

Jak zmotywować się do uprawiania sportów?

Ćwiczenia
Czujesz, że Twoja sylwetka znacznie się zmieniła i nie jest tak zgrabna jak kiedyś? A może nie mieścisz się w ubrania, które jeszcze rok temu były na Ciebie dobre? Jeśli obie odpowiedzi są poprawne, to znaczy, że należy pomyśleć o tym, by zmienić styl życia. Koniecznie zacznij uprawiać sporty, dzięki którym nie tylko wyszczuplejesz i wzmocnisz swoje mięśnie, lecz także poczujesz, że robisz coś dla siebie, będziesz mieć swoje hobby, zadbasz o swoją kondycję fizyczną i psychiczną a Twoje zdrowie ulegnie poprawie. Jeśli nie wiesz, jak możesz zmotywować się do uprawiania sportów, oto krótki poradnik dla początkujących.
Pływanie

Jakie sporty są najlepsze dla osób cierpiących na bóle kręgosłupa?

Pływanie
Jeżeli bardzo często narzekasz na bóle kręgosłupa, lub czujesz, że w różnych sytuacjach nadwyrężasz go, nie znaczy to, że musisz całkowicie rezygnować z uprawiania sportów. Choć w takiej sytuacji należy odpowiednio zaplanować i dobrać ćwiczenia, należy pamiętać o tym, że wysiłek fizyczny jest wskazany również w rehabilitacji takich przypadłości. Ponadto odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwolą Ci zadbać o właściwe rozciągnięcie napiętych mięśni kręgosłupa oraz poprawią ich elastyczność. Dzięki temu będziesz czuć się bardziej sprawnie a kręgosłup będzie mniej boleć.
jogging

W czym uprawiać jogging?

Inna Rekreacja
W zasadzie wystarczy założyć wygodne trampki i już można biec po zdrowie. Ale obecnie na rynku dostępnych jest wiele nowoczesnych rozwiązań, które sprawią, że uprawianie joggingu stanie się jeszcze przyjemniejsze i bardziej efektywnie. A zatem, w co najlepiej wyposażyć się przed startem?
kontuzja kolana

Jak wzmocnić kolana?

Biegi i Chody Sportowe
Tę samą taktykę stosuje się chcąc wrócić do formy po kontuzji kolana, jak i w celu zapobieżenia jej. Najlepszym rozwiązaniem byłoby włączenie do rozgrzewki i wygaszania ćwiczeń rozciągających i treningu siłowego. Ćwiczenia rozciągające ochronią przed przeciążeniem pasma biodrowo-piszczelowego i wzmocnią odwodziciele stawu biodrowego oraz mięśnie pośladkowe. Pozwoli ci to uniknąć najczęstszych przypadłości biegaczy: syndromu pasma biodrowo-piszczelowego i zespołu bólu rzepkowo-udowego. Trening wzmacniający kolana znajdziesz poniżej.