Tag: Gotowanie bez tłuszczu

gotowanie na parze

Jak gotować nie tracąc wartości odżywczych?

Zdrowe Odżywianie
Najważniejsza zasada dotycząca przyrządzania posiłków to stosowanie jak najniższych temperatur i krótki czas gotowania. Większość witamin jest niezwykle wrażliwa na działanie ciepła, a w wyniku procesu gotowania żywność traci wiele cennych składników mineralnych oraz elementów śladowych. Jednak nic straconego! Istnieje kilka zasad, które pomogą Ci zachować cenne właściwości produktów spożywczych podczas ich przygotowywania. Więcej na ten temat dowiesz się czytając ten artykuł.

Dziesięć zalet prozdrowotnych gotowania w domu

Podstawy gotowania
Wspólne spożywanie posiłków, jako forma podtrzymywania kontaktów towarzyskich, stało się w ostatnich czasach bardzo modne. Najczęściej spotkaniom z przyjaciółmi towarzyszą wypady na coś do zjedzenia. Czasem jest to fast food, wystawna restauracja, jedzenie na wynos, hot dog i popcorn w kinie, a jeszcze kiedy indziej skrzydełka z kurczaka i frytki na meczu. Jedzenie stało się środkiem pomagającym podtrzymywać kontakty towarzyskie. Utrzymuje się jednocześnie, że osoby, które gotują w domu, spożywają mniej kalorii, węglowodanów, cukrów i tłuszczy niż ci, którzy rzadko lub wcale nie stołują się w domu. Mówiąc krótko, możesz się cieszyć zaletami gotowania w domu przez cały czas, przygotowując zdrowe dania i przekąski na wspólne spotkania, przez co zdrowsi będą również twoi znajomi.

Wartości odżywcze
Potrawy serwowane w restauracjach, zarówno typu fast food jak i innych zazwyczaj mają niezwykle wysoką zawartość kalorii, cukrów, tłuszczy, sodu i węglowodanów, często zdarza się również, że charakteryzują się małą ilością substancji odżywczych. Nawet zdrowsze, niskokaloryczne dania mają zwykle dużo cukru i tłuszczów. Spożywanie posiłków w domu pozwala z kolei ograniczyć spożycie substancji, które wydają ci się w twojej diecie zbędne. Masz kontrolę nad jedzeniem, które przyrządzasz i spożywasz.


Podobne porady

zdrowe jedzenie

Jak jeść zdrowo?

Zdrowe Odżywianie
Wielu ludzi postępuje zgodnie ze starym przysłowiem: „Jeść śniadanie jak cesarz, obiad jak szlachcic, a kolację jak żebrak”. Jednak zgodnie z badaniami naukowymi zalecenia te należy zdecydowanie odrzucić. Kto chce się zdrowo odżywiać, nie tylko powinien myśleć o tym co i ile je, ale także przyjąć zasadę dzielenia dziennej dawki pokarmu na możliwie dużo posiłków. Czytając ten artykuł dowiesz się jak zdrowo się odżywiać.