Tag: Odpowietrzanie kaloryferów w bloku

kaloryfer

Jak odpowietrzyć kaloryfer?

Ogrzewanie i Klimatyzacja
Wraz z wodą do systemu ogrzewania dostaje się również powietrze. Zbyt duża ilość powietrza w systemie wpływa na zmniejszenie efektywności grzania. Odpowietrzenie kaloryferów to drobna naprawa, która potrwa zaledwie kilka minut. W twoim mieszkaniu będzie cieplej a rachunki za ogrzewanie będą mniejsze.


Podobne porady

żeliwne

Jak czyścić i dbać o żeliwne naczynia?

Mycie naczyń
Żeliwne naczynia są wyjątkowe. Idealnie równo przewodzą ciepło, dlatego są skuteczne podczas gotowania, są trwałe i uniwersalne. Odpowiednio zadbane, mogą trwać w niezużytej formie przez lata. A zadbać o nie warto, ponieważ nadają się do zrobienia niemal wszystkiego. Możesz ugotować w nich pyszny obiad, upiec deser lub odwrócić i użyć jak kamienia do pieczenia pizzy. Jeżeli chcesz wiedzieć jak odpowiednio wyczyścić i zabezpieczyć naczynie, to koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu.
nawilżanie powietrza

Jak zrobić domowy nawilżacz powietrza na kaloryfer?

Ogrzewanie i Klimatyzacja
Od początku sezonu grzewczego, wszyscy musimy zmierzyć się z problemem suchego powietrza w mieszkaniu. Niektórzy martwią się, że coraz trudniej oddychać, podczas gdy inni martwią się o rośliny, które stale potrzebują wilgoci. Wdychając suche powietrze stajemy się bardziej podatni na infekcje. Sezon grzewczy rozpoczął się, więc skorzystaj z naszej rady i zrób domowej roboty nawilżacz powietrza.
hamulce w samochodzie

Jak samemu odpowietrzyć hamulce w samochodzie?

Hamulce
Sprawne hamulce w samochodzie to podstawa bezpiecznej jazdy - bezpiecznej zarówno dla nas jak i dla innych uczestników ruchu drogowego. Do prawidłowego działania hamulców niezbędny jest szczelny układ hamulcowy, sprawna pompa hamulcowa i sprawne zaciski. W większości samochodów układ hamulcowy jest zbudowany tak samo, pompa, rurki, zaciski, a wszystko wypełnione płynem hamulcowym. Płyn hamulcowy ma takie właściwości fizyczne, ze jest odporny na wysoką temperaturę, która powstaje podczas tarcia klocków o tarczę oraz jest mało ściśliwy, co znaczy, że jego objętość nie zmienia się podczas zmian ciśnienia w układzie. Jeżeli w układzie oprócz płynu hamulcowego znajduje się powietrze, powoduje to niesprawne działanie układu, ponieważ powietrze łatwo się ściska i zmienia swoją objętość w warunkach wysokiego ciśnienia. Skutek: zamiast dopychać tłoczek hamulcowy ściska się ono samo w sobie. Aby wszystko działało poprawnie należy to powietrze usunąć z układu.