Tag: Zawał serca profilaktyka

serce dwudziestolatka

Jak dbać o serce i układ krążenia? Cz. I - dwudziestolatki

Choroba Sercowo-Naczyniowa
Na świecie co kilka sekund ktoś umiera na zawał serca lub inne choroby układu sercowo-naczyniowego. Co zdumiewające, większość przypadków byłaby całkowicie uleczalna, jeśli odpowiednio wcześnie podjęto by odpowiednie leczenie i wprowadzono zaledwie kilka zmian w stylu życia zmniejszających ryzyko zachorowania. Zdrowe nawykli najlepiej wcielić w życie już za młodu i konsekwentnie się ich trzymać. Nigdy nie jest jednak za późno na zmiany, które pozwolą ci chronić twoje serce i cieszyć się dłuższym, zdrowszym życiem. Poniżej znajdziesz pierwszą część artykułu mówiącego o tym, jak dbać o serce i układ krążenia w zależności od wieku – porady dla dwudziestolatków. Instrukcje dla pozostałych grup wiekowych opisane są w kolejnych częściach tej porady.
serce trzydziestolatka

Jak dbać o serce i układ krążenia? Cz. II – trzydziestolatki

Choroba Sercowo-Naczyniowa
Profilaktyka serca i układu krążenia jest ważna już wówczas, gdy jeszcze nie myślimy, że jesteśmy zagrożeni ryzykiem zawału. O serce należy zacząć dbać jak najwcześniej, prowadząc zdrowy tryb życia i unikając czynników mogących zwiększyć ryzyko zawału. Poniżej dowiesz się jak dbać o serce będąc w grupie wiekowej 30+. Jest to druga część artykułu poruszającego tę tematykę. Jeśli chcesz poznać zalecenia dla innych grup wiekowych, przeczytaj pozostałe artykuły z tej serii. Zastosuj się do opisanych w nich wskazówek, a podarujesz sobie najwspanialszy prezent... od serca.
serce czterdziestolatka

Jak dbać o serce i układ krążenia? Cz. III – czterdziestolatki

Choroba Sercowo-Naczyniowa
Gdy kończymy 40 lat, wkraczamy w ten okres naszego życia, w którym szczególnie należy zacząć dbać o swoje zdrowie. Kwestią najistotniejszą jest odpowiednia profilaktyka serca i układu krążenia. Jeśli chcesz zmniejszyć ryzyko zawału i oszczędzić sobie nieprzyjemności w przyszłości, zadbaj o swoje serce już teraz. Poniżej dowiesz się o co najlepiej zatroszczyć się będąc czterdziestolatkiem. Porady dla innych grup wiekowych znajdziesz w pozostałych artykułach z tej serii.
serce pięćdziesięciolatka

Jak dbać o serce i układ krążenia? Cz. IV– pięćdziesięciolatki

Choroba Sercowo-Naczyniowa
Okres między 50, a 60 rokiem życia jest najbardziej niebezpieczny jeśli chodzi o ryzyko zawału serca. W tym czasie zdrowy tryb życia i odpowiednia dieta są tak ważne jak nigdy wcześniej. Jeśli jesteś po 50-tce i chcesz dowiedzieć się co zrobić, żeby zadbać o swoje serce, zapraszam do lektury. Porady dla pozostałych grup wiekowych znajdziesz w innych artykułach z tej serii.
serce sześćdziesięciolatka

Jak dbać o serce i układ krążenia? Cz. V– sześćdziesięciolatki

Choroba Sercowo-Naczyniowa
W tym wieku coraz bardziej zaczynasz odczuwać kłopoty ze zdrowiem. Twoje serce jest szczególnie narażone na wszystkie niekorzystne czynniki i pokutuje za niedopatrzenia z lat poprzednich. Nie jest jednak za późno. Wciąż możesz zmienić swój styl życia tak, by odpowiednio zadbać o serce i zminimalizować ryzyko zawału. Jak to zrobić, dowiesz się poniżej. Zalecenia dla innych grup wiekowych znajdziesz w poprzednich częściach tego artykułu.
zawał serca

Jak uniknąć zawału?

Zawał Serca
Znanych jest około 250 tzw. czynników ryzyka chorób układu krążenia, w tym także predysponujących do zachorowania na zawał serca. Osoby nimi obciążone, jeśli nie zdają sobie z tego sprawy i z tym nie walczą, wcześniej czy później najpewniej zachorują. Oprócz predyspozycji genetycznych, na co mamy niewielki wpływ, istnieje cały szereg obciążeń, które możemy zlikwidować, czy choćby zneutralizować, zależnie od prowadzonego trybu życia. Zapoznaj się z nimi i dowiedz się jak uniknąć zawału.

10 produktów, które zapobiegają zawałowi serca

Choroby Serca
Niezdrowy styl życia, niewłaściwa dieta, stres i mała aktywność fizyczna - to główne czynniki zwiększające ryzyko wystąpienia zawału serca, który może prowadzić do bardzo poważnych powikłań, a w skrajnych przypadkach nawet do śmierci. Możesz zmniejszyć niebezpieczeństwo, włączając do swojego jadłospisu odpowiednie składniki. Czy wiesz, że zaledwie dwie szklanki soku żurawinowego dziennie zmniejszają o 40 procent ryzyko pojawienia się chorób serca, a zawarta w świeżym soku pomarańczowym witamina C chroni naczynia krwionośne przed uszkodzeniem i przeciwdziała gromadzeniu się tłuszczu w tętnicach? Poniżej znajdziesz inne produkty, które zapobiegają zawałowi serca:

Jak uniknąć zawału serca?

Zawał Serca
Rozróżnianych jest około 250 tzw. czynników ryzyka chorób układu krążenia, w tym także tych zwiększających prawdopodobieństwo wystąpienia zawału serca. Poza predyspozycjami genetycznymi, na które de facto albo nie mamy wpływu, albo jest on niewielki, istnieje cały szereg obciążeń, które możemy zneutralizować, zmieniając odpowiednio swój styl życia. Sprawdź, jak możesz sobie pomóc i przy niewielkim nakładzie sił i wyrzeczeń uniknąć zawału serca.

Jaką dietę stosować po zawale?

Zawał Serca
Zawału serca doznaje w Polsce aż 90 tysięcy osób w ciągu roku. Coraz częściej dotyka on także młode osoby przed 45. rokiem życia. To poważne ostrzeżenie dla organizmu, świadczące często o złych nawykach. Nieprawidłowe odżywianie się, nadmiar stresu, używki, brak ruchu - to główne czynniki powodujące zawał. Osoby, które go doświadczyły, powinny jak najszybciej zmienić styl życia. Oprócz leczenia farmakologicznego niezwykle istotna jest dieta. Których produktów należy unikać, jak często i w jakich ilościach spożywać pokarmy? Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, jaką dietę stosować po zawale, by cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem.

Jak dbać o serce, żeby zmniejszyć ryzyko zawału?

Choroba Sercowo-Naczyniowa
Z powodu chorób układu krążenia umiera w Polsce coraz więcej osób. Wszystko przez obciążone serce, które ma niełatwe zadanie w organizmie. Pracuje bez przerwy, tłocząc krew do najdalszych zakamarków ciała. Niestety, wielu z nas zapomina o tym ważnym organie, a to sprawia, że pracuje mniej wydajnie. Konsekwencje mogą być bardzo poważne, ponieważ zawał serca nie jest już domeną osób w podeszłym wieku – dopada on już nawet trzydziestolatków. Dlaczego? Wszystkiemu winien jest nasz styl życia. Zatem jak dbać o serce? Jak zmniejszyć ryzyko wystąpienia zawału? Czy spacerowanie uchroni nas przed chorobami serca? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w artykule.