Tag: Czerwone mięso a zdrowie

czerwone mięso

Dlaczego czerwone mięso jest niezdrowe?

Odżywianie
Czy wiesz, że osoby spożywające czerwone mięso ważą więcej, niż te, które go unikają, lub jedzą sporadycznie? Ponadto, ten tłuszcz, który się gromadzi po zjedzeniu czerwonego mięsa jest najgorszym typem tłuszczu. A wszyscy wiemy do jakich chorób prowadzi nadmiar tłuszczu w organizmie i otyłość. Jeśli jednak zaliczasz się do tych osób, które nie zdają sobie sprawy z konsekwencji jedzenia czerwonego mięsa w dużej ilości koniecznie przeczytaj poniższy artykuł.
Właściwości różnych rodzaji tłuszczów

7 najczęstszych mitów o tłuszczach

Dania niskotłuszczowe
W przeciwieństwie do innych składników odżywczych, kwasy tłuszczowe mają złą reputację. To myślenie powinno jednak jak najszybciej się zmienić, ponieważ "tłuszcz tłuszczowi nierówny". Wyróżnić możemy kwasy nasycone i nienasycone, jednonienasycone i wielonienasycone, a każdy z nich ma inne właściwości i wpływ na zdrowie. Eksperci ds. żywienia już dawno docenili cechy niektórych kwasów tłuszczowych, między innymi tych zawartych w awokado lub oleju kokosowym, jednak wciąż krąży wokół nich wiele teorii na "nie". Poniżej chcemy obalić najbardziej popularne mity związane ze spożywaniem tłuszczów i wyjaśnić, dlaczego nie warto wykluczać ich z codziennej diety:

8 „niezdrowych” produktów korzystnych dla naszego organizmu

Medyczne Badania Naukowe
Nie dajmy się zwieść jednostronnym opiniom na temat różnych produktów żywnościowych, mówiących, że coś jest absolutnie niezdrowe. Niektóre z nich mogą rzeczywiście niekorzystnie odbijać się na naszym zdrowiu, ale tylko wtedy, gdy spożywane są w nadmiarze. Inne z kolei są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Wszystko zależy od naszego zdrowego rozsądku i wyczucia złotego środka. Oto kilka produktów, które nie są tak straszne, jak zwykło się sądzić.

Zaskakujące korzyści z jedzenia mięsa

Mięsa i Podroby
Jedzenie mięsa z wielu względów korzystnie wpływa na zdrowie. Przede wszystkim eliminuje choroby skóry, wzmacnia układ immunologiczny, zapewnia długotrwałą porcję energii oraz chroni organizm przed infekcjami i wspomaga procesy naprawcze komórek oraz wytwarzanie hemoglobiny. Mięso jest również bogatym źródłem białka i innych niezbędnych aminokwasów.

Mięso stanowi niezbędne źródło białka
Drób, wieprzowina, wołowina, jagnięcina, owoce morza to tylko niektóre z rodzajów mięsa, które są bardzo istotne dla naszego zdrowia. Wspólnym mianownikiem wszystkich wymienionych gatunków jest zawarte w nich białko, które jest dla ludzi niezbędne. Białko przekształcane jest w energię i wykorzystywane do wielu procesów w organizmie, w tym do produkcji i odnowy uszkodzonych tkanek.

Zalecane spożycie białka
Zalecane dzienne spożycie białka wynosi 46 gramów dla nastoletnich dziewcząt i kobiet, 56 gramów dla mężczyzn, podczas gdy dzieci potrzebują około 19-34 gramów. Nastoletni chłopcy w okresie szybkiego wzrostu potrzebują około 52 gramów mięsa dziennie.

Dlaczego warto jeść mniej czerwonego mięsa?

Dania z wołowiny i cielęciny
Czerwone mięso, czyli pochodzące z udomowionych owiec lub krów oraz upolowanych zwierząt, takich jak dzik czy jeleń, jest popularne niemal na całym świecie. Jest ono bogate w białko i tłuszcz zwierzęcy, jednak niesie ze sobą również ryzyko. Niektóre badania pokazują, że w skrajnych przypadkach może nawet powodować raka. Nic nie może zastąpić kwasu liponowego i aminokwasów pochodzących z czerwonego mięsa, jednak istnieje wiele alternatyw, które możesz dodać do swojej diety, aby zmniejszyć ilość jego spożycia. Zapoznaj się z listą dziesięciu powodów, dla których następnym razem powinnaś powstrzymać się od zjedzenia befsztyku: