Tag: Alkohol a dieta

alkohol na diecie

Jaki alkohol ma najmniej kalorii?

Piwo
Kluczem do zdrowego stylu życia jest umiarkowanie. Mimo iż na co dzień możesz przestrzegać nawet najbardziej rygorystycznej diety, zdarzają się okazje, gdy wzniesienie toastu jest konieczne lub po prostu nachodzi cię na to ochota. O ile alkohol nie ma tłuszczu i ma niską zawartość węglowodanów, nie możesz zapominać o tym, że kalorie, które dostarcza twojemu organizmowi również liczą się w diecie. Alkohol i dieta nie współgrają ze sobą. Organizm najpierw przetwarza alkohol, magazynując pozostałe węglowodany i tłuszcze w postaci niechcianej tkanki tłuszczowej. Jeśli już decydujesz się na drinka, musisz wiedzieć, że nie wszystkie alkohole zajmują tę samą pozycję na skali kaloryczności. Poniżej znajdziesz krótki przewodnik po różnych rodzajach alkoholi, który pomoże ci wybrać te najmniej kaloryczne.

Nawyki żywieniowe, które negatywnie wpłyną na stan zdrowia

Zdrowa Dieta
Ludzie często sądzą, że zdrowa dieta opiera się tylko i wyłącznie na jedzeniu zielonej sałaty i piciu czystej niegazowanej wody. Oczywiście jest to błędne myślenie, ponieważ zdrowa dieta to taka, która jest zbilansowana i jest w stanie dostarczyć nam wszystkich składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego działania całego organizmu. Zdrowa dieta to również zdrowy umysł, gdyż wszystko, co spożywamy, odbija się na kondycji naszego mózgu. Jeśli zjemy posiłek, który jest pełnowartościowy, czujemy się pełni energii, pozytywnie nastawieni do świata oraz gotowi do działania.

Zgubne fast foody
Niezdrowe jedzenie, szczególnie fast foody, sprawiają, że czujemy się smutni, ociężali, zmęczeni oraz nie mamy żadnej motywacji do działania. Dlaczego tak się właśnie dzieje, że nasz organizm wie, kiedy dostarczamy mu pełnowartościowe jedzenie, a kiedy zwykłe śmieci? Chodzi o składniki, które są zawarte w danym pożywieniu oraz o to, w jaki sposób nasze ciało je przetrawi i ile wartościowych składników dostanie. Jednak niekiedy zapominamy też o niektórych negatywnych nawykach, takich jak picie mocnej kawy czy wychodzenie z domu bez śniadania. Wszystko to, ma wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Oto najpopularniejsze negatywne nawyki żywieniowe: