Tag: Jajka właściwości odżywcze

Jajko na śniadanie

Właściwości zdrowotne jajek

Przepisy wegetariańskie
Jajka to samo zdrowie! Są one źródłem wielu witamin i minerałów oraz pełnowartościowego białka. Mogą być one ciężkostrawne - jednak wyłącznie w przypadku, gdy są smażone, podawane z tłustymi sosami lub są na twardo. Poniżej przedstawiam 10 zalet wprowadzenia jajek do swojej diety.
Zamienniki jajek

Zamienniki jajek w gotowaniu i pieczeniu

Techniki pieczenia
Istnieje wiele powodów, dla których ludzie chcą unikać jedzenia jajek – zdrowie, kultura, religia, upodobania i inne. Chociaż dodanie jajek sprawia, że większość potraw smakuje lepiej, nie znaczy to, że nie można się bez nich obyć. Co do smaku i konsystencji można tu dojść do pewnych kompromisów i niemal zawsze efekt jest podobny. Oto lista, która może być bardzo przydatna, kiedy próbujemy szukać zamienników jajek.
Dlaczego warto jeść jajka

Jakie są korzyści wynikające z jedzenia jajek?

Nabiał
Czy można codziennie jeść jajka? To jedno w wielu pytań, które często sobie zadajemy, ale dziś ten mit zostanie obalony. W przeszłości mówiono, że maksymalna ilość jajek, jaką możemy zjeść wynosi trzy na tydzień, z powodu wysokiej zawartości cholesterolu, który może negatywnie wpływać na zdrowie. Dziś jednak wiemy, że jajka NIE powodują żadnej szkody w twoim organizmie. Dowiedzmy się, dlaczego…
właściwości jajek

Co musisz wiedzieć na temat jajek?

Nabiał
Jajka są niezwykle popularnym i odżywczym produktem spożywczym. Trudno sobie wyobrazić bez nich naszą kuchnię. Zawierają całe mnóstwo składników odżywczych i wykazują właściwości, które można wykorzystać nie tylko w gotowaniu, pieczeniu czy smażeniu. Wciąż jednak wydaje się, że niewiele o nich wiemy. Niniejszy artykuł ma na celu zmianę tego stanu rzeczy. Oto 7 niezwykłych właściwości jajek.
trzy jajka

Jakie zmiany zauważysz jedząc trzy jajka dziennie przez tydzień?

Nabiał
Opinie dietetyków na temat jajek zmieniają się z dekady na dekadę. Pewnie nieraz słyszałeś od znajomych, czy sprzedawcy w sklepie ze zdrową żywnością, jak negatywnie jedzenie jajek wpływa na nasze zdrowie. Ale wyniki badań naukowych wskazują na coś zupełnie odmiennego i pełne protein jajko nie jest aż tak złe jak twierdzą niektórzy. Przeczytaj jak zareaguje twoje ciało, jeśli będziesz jeść trzy jajka dziennie.
zdrowe jedzenie

Dziesięć najzdrowszych pokarmów polecanych dzieciom

Inne zdrowe przepisy
Jedzenie właściwe dla dorosłych może, ale nie musi być odpowiednim pokarmem dla dzieci. Dlatego niezwykle ważnym jest określenie właściwej diety dla naszych najmłodszych pociech. Dzieci znajdują się w fazie wzrostowej całego organizmu, stąd istotne jest, aby to, co jedzą wspierało ich rozwój i zapobiegało problemom zdrowotnym. Rodzice powinni zwracać na to szczególną uwagę przygotowując dla nich posiłki. Warto więc wykorzystywać tzw. super jedzenie. Trzeba też dołożyć starań, aby było ono smaczne.
wysokie osoby

Produkty spożywcze, które pomogą nam urosnąć

Inne Diety
Wysokie osoby mają zdecydowanie lepsze perspektywy życiowe w porównaniu do ludzi niższego wzrostu. Owa cecha daje im dodatkowe korzyści np. podczas rozmowy kwalifikacyjnej lub w poszukiwaniu życiowego partnera na portalu randkowym. Warto wiedzieć, które produkty spożywcze są najskuteczniejsze w zwiększaniu naszego wzrostu. Dzieciom (często niepotrzebnie) podawane są wszelkiego rodzaju zdrowe napoje i białka, które mają zapewnić im dodatkowe kilka centymetrów. Nawet dorośli (do pewnego wieku) mogą wciąż odrobinę zwiększyć swój wzrost. Muszą jednak regularnie spożywać produkty, które wspierają ten proces. Oto kilka najważniejszych z nich:
tłuste pokarmy

4 zdrowe, tłuste produkty

Zdrowa Dieta
Wiele osób sądzi, że przyczyną nadwagi i otyłości jest spożywanie zbyt dużej ilości tłuszczu. W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia Amerykanie doszli do takiego wniosku i zaczęli nagminnie zastępować tłuste potrawy potrawami z dużą zawartością węglowodanów i małą zawartością tłuszczu. W rezultacie średnia waga Amerykanów wzrosła i obecnie dwóch na trzech Amerykanów cierpi na nadwagę lub otyłość. Choć może się to wydawać kontrowersyjne stwierdzenie, prawdą jest, że dodanie zdrowych tłuszczy do diety może zahamować ten zatrważający trend.