Tag: Naderwanie mięśnia uda

naderwany mięsień - leczenie

Jak leczyć naderwany mięsień?

Snowboard

Naderwanie mięśni, znane także jako naciągnięcie, występuje wówczas, gdy mięsień jest zbytnio rozciągnięty. Kontuzja ta wiąże się z wielkim cierpieniem i długotrwałym bólem.

 

Wyróżniamy 3 stopnie naderwania mięśni:

 

1. Łagodna dolegliwość często nie ograniczająca naszej sprawności,  ból przechodzi bardzo szybko.
2. Umiarkowany dyskomfort uniemożliwiający wykonywanie skomplikowanych działań ruchowych. Może objawiać się także umiarkowanym obrzękiem i zasinieniem skóry.
3. Ciężkie obrażenia, które mogą powodować znaczny ból, objawiający się częstym skurczem mięśni i obrzękiem, a nawet licznymi siniakami.

 

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć naderwany mięsień.



Podobne porady

naciągnięty mięsień

Jak leczyć naciągnięty mięsień?

Trening Siłowy
Naciągnięcie mięśnia może być bardzo bolesne. Dolegliwość ta może dać się nam we znaki nawet podczas wykonywania podstawowych czynności. Dzieje się tak wówczas, gdy nadmiernie chcemy wykorzystać nasze mięśnie i zbytnio je naciągamy. Może to prowadzić do znacznie poważniejszych powikłań. Najskuteczniejsze leczenie to przyjmowanie ibuprofenu i naprzemienne, ciepłe i zimne okłady. Poniżej znajdziesz dokładniejsze wskazówki.
naciągnięty mięsień

Domowe sposoby na naciągnięty mięsień·

Kontuzje Sportowe
Do naciągnięcia mięśnia dochodzi zazwyczaj skutek przeciążenia. Następuje wówczas rozerwanie części włókien mięśniowych łączących mięsień ze ścięgnami. Jest to zazwyczaj sytuacja niegroźna, jednak może znacząco utrudniać wykonywanie codziennych czynności. Przyczyn takiego stanu rzeczy może ich być wiele. Najczęściej jest to uraz na skutek ćwiczeń lub innej aktywności fizycznej, niedostateczne ukrwienie mięśni i niedobór takich minerałów, jak wapń, potas i magnez. Objawy to opuchlizna, sztywność i ból mięśni. Pacjent zazwyczaj przez kilka dni nie jest w stanie używać uszkodzonego mięśnia. Na szczęście istnieje kilka domowych sposobów, które pomogą szybko wrócić do formy po kontuzji. Poznasz je poniżej.