Tag: Pestki dyni właściwości

dynie

10 najcenniejszych właściwości leczniczych dyni

Zdrowe Odżywianie
Dynia nadaje się nie tylko jako dekoracja na Halloween, czy dodatek do placków. To bardzo wartościowe źródło składników odżywczych , które przy okazji ma całkiem niewiele kalorii. Bardzo istotne właściwości lecznicze mają również pestki z dyni. Warzywo to zawiera witaminę A, C i E, witaminy z grupy B, potas, magnez, wapń, mangan, żelazo, cynk, fosfor, miedź, kwas foliowy, karotenoidy i inne przeciwutleniacze. W szczególności docenia się dynię za dużą zawartość beta-karotenu, przekształcanego później w witaminę A. Ale tyle chemii. Co tak naprawdę dynia może zrobić dla naszego zdrowia? Jakie są właściwości lecznicze, które możemy wykorzystać włączając ją lub jej przetwory do codziennej diety?
zdrowe tłuszcze

Które tłuszcze są zdrowe?

Ryby
Przyzwyczailiśmy się do myśli, że tłuszcz nam szkodzi. Jednak nie do końca jest to prawda. Tłuszcz tłuszczowi nierówny. Jest on bowiem nie tylko nośnikiem smaku, ale także istotnym budulcem naszego ciała. Według dietetyków, w menu tłuszcze powinny pokrywać 30 proc. naszego dziennego zapotrzebowania na energię. Trzeba zatem się postarać, by w naszym jadłospisie znalazły się głównie tłuszcze pochodzenia roślinnego oraz te z ryb.
najzdrowsze nasiona i ziarna

5 najzdrowszych nasion, które warto wprowadzić do swojej diety

Zdrowe Odżywianie
O cudownych właściwościach niektórych nasion mówi się wiele. Jednak czy w tym cennym ziarnie jest choć ziarno prawdy? Oczywiście. Maleńkie nasiona zawierają w sobie olbrzymią ilość składników odżywczych. Niezbędne kwasy tłuszczowe, białko, witaminy, błonnik, witamina E, selen, żelazo, cynk – to tylko kilka składników, których znajdziesz w nich pod dostatkiem. Jednak które nasiona i ziarna korzystnie jest włączyć do naszej diety? Jakie konkretnie przyniesie to nam korzyści? Tego wszystkiego dowiesz się z dalszej części porady.