Co zrobić gdy zgubisz ważne dokumenty

Co zrobić gdy zgubisz ważne dokumenty?

Kradzież
Zginęła ci torebka, ukradziono ci portfel? Zacznij działać od razu. Unikniesz kłopotów, gdyby papiery i karty trafiły w niepowołane ręce. Zgubienie, a tym bardziej kradzież dokumentów to nie tylko stres, ale i dużo spraw do załatwiania. Utratę dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy czy kart bankowych trzeba jak najszybciej zgłosić do odpowiednich instytucji. Należy to zrobić, zarówno gdy przydarzy nam się taka sytuacja w kraju, jak i za granicą. Po zgłoszeniu odpowiednie organy wydadzą zaświadczenie potwierdzające utratę dokumentów tożsamości. Takie zaświadczenie tymczasowo zastąpi utracony dokument i go unieważni. Będzie też obowiązywało do czasu wydania nowego. A to oznacza, że nikt niepowołany nie będzie mógł użyć np. twojego starego dowodu osobistego (gdyby chciał dajmy na to zaciągnąć na twoje nazwisko kredyt). Podpowiadamy więc, jakie należy podjąć kroki w razie kradzieży lub zagubienia dokumentów.