trening cardio

Jakie efekty osiągniemy po treningu cardio?

Cardio
Trening cardio jest świetną alternatywą dla osób, które nie koniecznie lubią ćwiczyć na siłowni lub po prostu ze względów zdrowotnych nie mogą sobie pozwolić na trening siłowy. Cardio zostało stworzone z myślą o osobach, które w dość krótkim okresie czasu chcą spalić zbędną tkankę tłuszczową oraz zbudować masę mięśniową. Jednak, aby ćwiczenia cardio przyniosły efekty, trzeba dostosować czas trwania treningu, jego intensywność oraz częstotliwość. Dla początkującej osoby zaleca się trening co drugi dzień przez około 30 minut, aby organizm zdążył się przystosować do wysiłku. Dlaczego warto spróbować treningu cardio? Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się co daje nam trening.
fitness na schodach

Ćwiczenia na schodach – 15 minutowy trening cardio

Cardio
Natykamy się na nie wszędzie. W domu, na klatce schodowej, w pracy, na mieście. Schody. Większość z nas zdaje sobie sprawę z ich istnienia dopiero wówczas, gdy zepsuje się winda. To bardzo duży błąd, ponieważ schody są niezastąpionym „przyrządem” do skutecznego i intensywnego treningu cardio. Przyspieszają tętno, pomagają spalić tłuszcz, angażują wszystkie najważniejsze partie mięśni i to w sposób bardziej efektywny, niż ćwiczenia na płaskiej powierzchni. Poniżej znajdziesz kompleksowy 15-minutowy trening cardio na schodach. Pamiętaj, że muszą one mieć około 15 stopni.

11 mitów na temat fitnessu

Aerobik
Aby odnosić lepsze rezultaty ćwiczeń, zapomnij o wszystkim co do tej pory czytałaś o fitnessie i zapoznaj się z poniższym artykułem. Niektóre informacje, mogą być dla ciebie szokujące!
rowerek stacjonarny

Jak ćwiczyć na rowerku? Plan treningowy na rower stacjonarny

Cardio
Rower stacjonarny to świetny sposób na poprawę kondycji fizycznej. Nie zajmuje dużo miejsca, nie straszna mu żadna pogoda. Dzięki niemu zrzucisz zbędne kilogramy i wzmocnisz wydolność krążeniowo-oddechową. Jeśli masz już za sobą pierwsze doświadczenia z tym sprzętem, możesz przystąpić do treningu o umiarkowanym stopniu trudności. Pozwoli ci on schudnąć i będzie doskonałym preludium przed bardziej intensywnym wysiłkiem. Umiarkowany i intensywny plan treningowy znajdziesz poniżej.
Szczupłe uda

Jak spalić tłuszcz z ud?

Cardio
Czy należysz do jednych z tych osób, które walczą z tłuszczem na udach? Tłuszcz na udach odkłada się dookoła ud oraz w okolicach pośladków. Zanim zaczniesz czytać dalej, musisz wiedzieć, że nie ma sposobu na to, aby spalić tłuszcz wyłącznie z ud. Aby schudnąć w udach, musisz stracić sporo tłuszczu w całym ciele - tylko w taki sposób odejmiesz sobie kilka centymetrów w udach. Jeśli chcesz schudnąć z ud, musisz oprócz ćwiczeń na nogi wykonywać również ćwiczenia odchudzające (kardio). Jeśli wydaje ci się, że po ćwiczeniach będziesz mieć jeszcze grubsze uda z powodu wzrostu masy mięśniowej, to nie denerwuj się - jeśli ćwiczenia będą wykonywane prawidłowo, to stracisz niechciany tłuszczyk i centymetry.
jak pozbyć się wałeczków na brzuchu

Jak pozbyć się brzucha ćwicząc 10 min dziennie?

Cardio
Szukasz sposobu na pozbycie się tłuszczyku z brzucha lub na zmianę swojej sylwetki? Nie masz czasu ani ochoty poświęcać na ćwiczenia wielu godzin na siłowni? Jeśli tak, to wypróbuj poniższy sposób na pozbycie się brzuszka. Jedyne, czego potrzebujesz, to 10 minut dziennie na wykonanie poniższych ćwiczeń. 10 minut rutynowego wykonywania tych ćwiczeń to 150 kalorii mniej każdego dnia.
skakanka

Jak skakać na skakance?

Cardio
Skakanka przypomina nam dzieciństwo. Ale w rzeczywistości skakanka jest wspaniałym narzędziem do fitnessu. Dzięki niej można naprawdę stracić na wadze. Nie wystarczy jednak tylko po prostu skakać. Trzeba też wiedzieć jak to prawidłowo robić, aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu. Jest to fajna forma treningu ponieważ nie wymaga użycia skomplikowanego sprzętu, można z powodzeniem poskakać we własnym domu i już w dziesięć minut skakania można spalić od 100 do 160 kalorii. Skakankę można też wszędzie ze sobą zabrać, na przykład do parku lub gdy wybierasz się na wakacje. Poniżej znajdziecie podstawowe informacje dotyczące prawidłowego skakania na skakance.
dobry metabolizm

Jak przyspieszyć spalanie tłuszczu?

Cardio
Postanowiłaś zmienić swój styl życia i nawyki żywieniowe, a mimo to wskazówka wagi wciąż stoi w miejscu, a obwód ud i brzucha jest wciąż taki sam? Spalenie zbędnego tłuszczu nie jest rzeczą łatwą. Nie wystarczy niewielka aktywność fizyczna. Również źle dobrana dieta może skutkować jedynie efektem jojo. Są jednak sposoby mogące przyspieszyć spalanie tłuszczu. Poznasz je czytając ten artykuł.
ćwiczenia na skakance

Jak ćwiczyć na skakance? Trening 15-minutowy

Ćwiczenia
Skakanka. Jeden z ulubionych przedmiotów z naszego dzieciństwa. Kiedyś skakało się na niej godzinami, dziś większości dorosłych kojarzy się raczej z treningiem bokserskim, niż przyrządem do ćwiczeń fitness, który może być stosowany nawet w domu. A szkoda, ponieważ skakanie na skakance to doskonały trening cardio, który angażuje mięśnie rąk, nóg, brzucha, wzmacnia kości i poprawia równowagę. Wystarczą zaledwie trzy 15-minutowe treningi w tygodniu. Każde z opisanych poniżej ćwiczeń rozpocznij stojąc z lekko ugiętymi kolanami i trzymając skakankę na wysokości bioder. Chwyć skakankę w taki sposób, by palce były skierowane do środka. Skacząc odbijaj się równomiernie śródstopiem, utrzymując kolana rozluźnione, a tułów wyprostowany.
UWAGA: Jeśli jesteś osobą początkującą, zacznij od ćwiczeń z ciężką skakanką PVC. Jej ciężar sprawi, że będzie ona obracać się wolniej. Jeżeli jesteś zaawansowanym „skakaczem”, wybierz lżejszą wersję PVC, która pozwoli ci skakać szybciej i bardziej intensywnie.
ćwiczenia na orbitreku

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Cardio
Coraz częściej, aby stracić zbędne kilogramy, poszukujemy coraz to nowszych sprzętów z siłowni. Orbitrek jest doskonałym rozwiązaniem. Jest niewielki, prosty w obsłudze i pomaga nam stosunkowo szybko wyrzeźbić naszą sylwetkę i schudnąć. Jeśli nie wiesz jak na nim ćwiczyć, przeczytaj poniższe instrukcje.