Jak wybrać klub fitness?

Sprzęt do Ćwiczeń
Wiele osób, chcąc pozbyć się zbędnych kilogramów, wykupuje karnet do klubu fitness w nadziej, że z góry opłacone zajęcia i wydane pieniądze zmobilizują ich do regularnych treningów. Niestety decyzja często podejmowana jest zbyt pochopnie, okazuje się, że klub nie spełnia naszych oczekiwań i zaczynamy się wymigiwać od uczęszczania do tego miejsca. A kwestia zainwestowanych pieniędzy już nie ma dla nas takiego znaczenia.
Powody dla których powinnaś podnosić ciężarki

10 powodów, dla których powinnaś podnosić ciężarki

Sprzęt do Ćwiczeń
Podczas podnoszenia ciężarów wzmacniamy naszą siłę oraz utrzymujemy naszą kondycję w dobrym stanie. Jeśli rozważasz rozpoczęcie ćwiczeń siłowych, to poniżej znajdziesz 10 powodów, dla których są one warte wysiłku. Podnoszenie ciężarów jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń fitness, ponieważ wraz z wiekiem tracimy masę mięśniową, która daje nam siłę dźwigać, nosić oraz wykonywać inne fizyczne aktywności. Czasami nasza siła może nas nawet uchronić przed niebezpiecznym upadkiem.
stepper

Jak ćwiczyć na stepie?

Step
Szukasz szybkiego, skutecznego i jednocześnie przyjemnego sposobu wyrzeźbienia dolnych partii ciała? Koniecznie weź pod uwagę proste ćwiczenia ze stepem! Intensywny trening z tym przyrządem w zaskakująco szybkim tempie pozwala spalić dużo kalorii i idealnie rzeźbi mięśnie nóg. Do dzieła zatem, to naprawdę proste!
rowerek stacjonarny

Jak ćwiczyć na rowerku? Plan treningowy na rower stacjonarny

Cardio
Rower stacjonarny to świetny sposób na poprawę kondycji fizycznej. Nie zajmuje dużo miejsca, nie straszna mu żadna pogoda. Dzięki niemu zrzucisz zbędne kilogramy i wzmocnisz wydolność krążeniowo-oddechową. Jeśli masz już za sobą pierwsze doświadczenia z tym sprzętem, możesz przystąpić do treningu o umiarkowanym stopniu trudności. Pozwoli ci on schudnąć i będzie doskonałym preludium przed bardziej intensywnym wysiłkiem. Umiarkowany i intensywny plan treningowy znajdziesz poniżej.
ćwiczenia na piłce gimnastycznej

Jak ćwiczyć na piłce gimnastycznej?

Sprzęt do Ćwiczeń
Ćwiczenia z piłką gimnastyczną są jednymi z najprzyjemniejszych. Zarazem są to ćwiczenia bardzo skuteczne. Mało jest akcesoriów do ćwiczeń, które działają tak skutecznie na wszystkie partie ciała. Gorąco polecam piłkę gimnastyczną. Poniżej przedstawiam zestaw podstawowych ćwiczeń na niektóre partie ciała. Wystarczy spędzić z piłką gimnastyczną kilka dni w tygodniu po kilkanaście, a później kilkadziesiąt minut, a efekty będą widoczne szybciej niż Ci się wydaje.
ćwiczenia na skakance

Jak ćwiczyć na skakance? Trening 15-minutowy

Ćwiczenia
Skakanka. Jeden z ulubionych przedmiotów z naszego dzieciństwa. Kiedyś skakało się na niej godzinami, dziś większości dorosłych kojarzy się raczej z treningiem bokserskim, niż przyrządem do ćwiczeń fitness, który może być stosowany nawet w domu. A szkoda, ponieważ skakanie na skakance to doskonały trening cardio, który angażuje mięśnie rąk, nóg, brzucha, wzmacnia kości i poprawia równowagę. Wystarczą zaledwie trzy 15-minutowe treningi w tygodniu. Każde z opisanych poniżej ćwiczeń rozpocznij stojąc z lekko ugiętymi kolanami i trzymając skakankę na wysokości bioder. Chwyć skakankę w taki sposób, by palce były skierowane do środka. Skacząc odbijaj się równomiernie śródstopiem, utrzymując kolana rozluźnione, a tułów wyprostowany.
UWAGA: Jeśli jesteś osobą początkującą, zacznij od ćwiczeń z ciężką skakanką PVC. Jej ciężar sprawi, że będzie ona obracać się wolniej. Jeżeli jesteś zaawansowanym „skakaczem”, wybierz lżejszą wersję PVC, która pozwoli ci skakać szybciej i bardziej intensywnie.

Jaką piłkę do ćwiczeń wybrać?

Sprzęt do Ćwiczeń
Piłki do ćwiczeń są coraz bardziej popularne. Możemy na nich ćwiczyć jak również wykorzystać je jako alternatywne siedzisko wspomagające proces odchudzania. Aby ćwiczenia na piłce były skuteczne i przynosiły założony efekt należy odpowiednio wybrać jej wielkość. Ponieważ osobiste konsultacje z fizjoterapeutą czy trenerem nie zawsze są możliwe to specjaliści zebrali w jedno miejsce kilka wskazówek, którymi należy się kierować przy wyborze odpowiedniego rozmiaru piłki.
Ćwiczenia na kołysce do brzuszków

Jak ćwiczyć na kołysce do brzuszków?

Sprzęt do Ćwiczeń
Kołyska do brzuszków jest urządzeniem za pomocą którego można w efektywny i zarazem wygodny sposób ćwiczyć mięśnie brzucha. Dzięki temu pozycja osoby ćwiczącej jest najbardziej zbliżona do optymalnej. Różne systemy podpierające poszczególne części ciała wymuszają wyizolowanie mięśni brzucha dzięki czemu możemy bardzo mocno na nie oddziaływać. Jest to urządzenie z którego może korzystać każdy kto pracuje nad mięśniami brzucha, lecz przeznaczone jest przede wszystkim dla osób, które mają problemy podczas wykonywania zwykłych brzuszków z nadmiernym napięciem mięśni w odcinku szyjnym i lędźwiowym kręgosłupa.
ćwiczenia na bieżni

Jak ćwiczyć na bieżni? 15-minutowy trening interwałowy

Ćwiczenia
Ćwiczenia na bieżni to coś więcej, niż zwykły bieg „przed siebie”. Jeśli chcesz, żeby przynosiły szybkie i widoczne efekty, musisz wiedzieć jak ćwiczyć na bieżni, by schudnąć. Okazuje się, że najbardziej skuteczny jest trening interwałowy. Krótki, ale intensywny bieg wykonuj na przemian z ćwiczeniami o małej intensywności. Dzięki takiej strategii spalisz znacznie więcej kalorii i zwiększysz wytrzymałość, a wszystko to w zaskakująco krótkim czasie. Przedstawiony poniżej 15-minutowy trening jest opracowany z myślą o bieżni, jednak możesz dostosować go również do orbitreka, czy rowerka. Zacznij bieg z sugerowaną prędkością (lub możliwie najbliżej niej), a następnie stopniowo zwiększaj tempo, dopóki nie poczujesz, że stanowi dla ciebie wyzwanie.
ćwiczenia na orbitreku

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Cardio
Coraz częściej, aby stracić zbędne kilogramy, poszukujemy coraz to nowszych sprzętów z siłowni. Orbitrek jest doskonałym rozwiązaniem. Jest niewielki, prosty w obsłudze i pomaga nam stosunkowo szybko wyrzeźbić naszą sylwetkę i schudnąć. Jeśli nie wiesz jak na nim ćwiczyć, przeczytaj poniższe instrukcje.